Wybrane wypowiedzi po drugim dniu testów (9)

Alonso, Kubica, Rosberg, Barrichello, Perez, Maldonado, Buemi, Alguersuari, Webber
02.02.1121:05
Roszczyn/Bogucki/Roczniak
7971wyświetlenia
Fernando Alonso (Ferrari, P1): To był dla nas dobry start. Wykonaliśmy więcej jak 100 okrążeń, co było priorytetem - pokonać dużo kilometrów. Ruchome tylne skrzydło jest dla nas nowym urządzeniem i staramy się używać tego systemu. Nie jest tak łatwo aktywować i dezaktywować system przed zakrętem, mamy więc trochę czasu podczas testów, by przyzwyczaić się do tego. Tak samo z KERS. Dodatkowe przyciski na kierownicy wymagają trochę czasu na przyzwyczajenie. Spędziłem trochę czasu w symulatorze i dziś w samochodzie i mogę powiedzieć, że jestem całkiem zadowolony ze wszystkiego na kierownicy. To był bardzo produktywny dzień.

(Piotr Bogucki)
_
Robert Kubica (Renault, P5): Zawsze ciężko jest wydać ocenę po zaledwie jednym dniu spędzonym w samochodzie, zwłaszcza z tak wieloma zmianami względem zeszłego roku. Najważniejszym elementem są z pewnością nowe opony Pirelli, które mają duży wpływ na zachowanie samochodu. Jeździliśmy na kilku różnych mieszankach w celu rozpoczęcia zaznajamiania się z nimi. Mieliśmy parę problemów mechanicznych z samochodem i nie byliśmy w stanie wykonać całego programu, ale i tak udało się wykonać sporo okrążeń. To jest bardzo ważne, ponieważ mogliśmy przeprowadzić mnóstwo sprawdzianów systemów i niezawodności potrzebnych z nowym samochodem i upewniliśmy się, że nie ma żadnych problemów z przegrzewaniem.

(Piotr Bogucki)
_
Nico Rosberg (Mercedes, P6): Odczucia wciąż takie same - czuję się bardzo komfortowo w samochodzie, co jest świetną sprawą - już od początku. To jest bardzo miła rzecz. Jednak abyśmy mogli dziś naprawdę przycisnąć, musieliśmy rozwiązać wcześniej parę problemów. Wszystkie główne systemy takie jak KERS lub ruchome skrzydło często nie działały, bądź też nie jeździliśmy z nimi, ma to więc duży wpływ na czasy okrążeń - a tego będziemy właśnie szukać podczas najbliższych dni i tygodni. Poza tym, trzeba się nauczyć parę rzeczy, na przykład hamowania z KERS. Trzeba pewnie nacisnąć na hamulce wraz z działającym systemem KERS. Czasami ciężko było o pewność siebie na dohamowaniach, jest to więc rzecz, do której trzeba się przyzwyczaić. Nauczyłem się sporo w kwestii używania KERS i różnych innych przycisków i systemów, co jest bardzo skomplikowane i zajmie trochę czasu. Ogólnie zatem był to dość wymagający dzień, zwłaszcza ze względu na parę usterek z nim związanych - czasami system sprawował się dość dziwnie. Z pewnością łatwo będzie się ich pozbyć, ale dziś nie pracował on na 100%.

(Piotr Bogucki)
_
Rubens Barrichello (Williams, P8): Poprawiliśmy samochód od wczoraj. Dziś rano mieliśmy problem z elektryką i chłopaki wykonali świetną robotę nad usunięciem go. Potem musieliśmy wykonać trochę szybkiej pracy, jako że zbliżał się czas przekazania samochodu Pastorowi na popołudnie. Praca wykonana wczoraj w nocy nad ustawieniami poprawiła trochę zachowanie auta. Nadal nie jesteśmy tam, gdzie chcielibyśmy być pod względem balansu, ale zmierzamy we właściwym kierunku.

(Marek Roczniak)
_
Sergio Perez (Sauber, P9): Za nami trudny dzień z niezbyt dużą ilością pokonanych kilometrów, wskutek czego oczywiście nie wypełniliśmy całego naszego programu. Mimo wszystko dobrze było przejechać pierwsze okrążenia w nowym samochodzie i zaczynam się czuć w nim pewnie. Nie mogę się doczekać jutra i mam nadzieję, że będę mógł spędzić wiele czasu na torze, by popracować nad ustawieniami.

(Michał Roszczyn)
_
Pastor Maldonado (Williams, P10): Adaptacja do nowego samochodu była świetną sprawą. To była moja pierwsza jazda FW33 i jestem bardzo zadowolony, że sprawy nabrały rozpędu. Jutro będę mógł zdobyć więcej doświadczenia i kontynuować pracę nad zrozumieniem samochodu.

(Marek Roczniak)
_
Sebastien Buemi (Toro Rosso, P11): Dzisiaj po południu pierwszy raz jeździłem nowym bolidem i dobrze było ponownie zasiąść za kółkiem po zimowej przerwie. Spędziłem na torze około trzy godziny, pokonując 46 okrążeń, co jest dość zachęcającym osiągnięciem, jak na pierwszy dzień. Czeka nas interesujący wieczór przy analizie wszystkich danych, jako że mamy do czynienia z wieloma nowymi dla nas rzeczami i musimy możliwie najszybciej zrozumieć zachowanie samochodu. Jutro zatem będziemy podążać tą samą ścieżką.

(Michał Roszczyn)
_
Jaime Alguersuari (Toro Rosso, P12): Znacznie bardziej udany dzień od wczorajszego, jako że zdołaliśmy przejechać znacznie więcej okrążeń dzisiejszego ranka, uzyskując dużo ważnych danych. Na tym etapie jest wiele rzeczy do nauki, zwłaszcza w przypadku rozwiązań wynikłych z nowych przepisów. Szczególnie interesujące było używanie systemu KERS i zaczynam rozumieć, jak z niego korzystać, przede wszystkim podczas fazy odzyskiwania energii. Z niecierpliwością wyczekuję powrotu do samochodu w przyszłym tygodniu w Jerez i dalszego jego rozwoju.

(Michał Roszczyn)
_
Mark Webber (Red Bull, P13): Nie pojeździłem dzisiaj za wiele, więc prawdziwą pracę rozpoczniemy dopiero jutro. Wystąpił mały problem z instalacją, coś z pedałami i zabrało nam to trochę więcej czasu, niż się spodziewaliśmy. Nie był to najbardziej udany dzień, ale wracamy jutro - chłopaki wspaniale się spisali przygotowując samochód na pierwszą sesję testową i nie mogę się doczekać kolejnych okrążeń za jego kierownicą.

(Michał Roszczyn)

KOMENTARZE

13
k2.
02.02.2011 09:14
Super, dziękuje za wyprowadzenie mnie z błędu.
Campeon
02.02.2011 08:59
Pełno :) EDIT: Ferrari: http://motorsport.nextgen-auto.com/gallery/pictures/2011/f1/test-valencia-01fev/090_medium.jpg Red Bull: http://motorsport.nextgen-auto.com/gallery/pictures/2011/f1/test-valencia-01fev/113_medium.jpg Williams: http://img148.imageshack.us/img148/2016/fotove.jpg O Renault chyba pisać nie muszę. A tutaj widać jak ładne farbka jest nakładana (0:29): http://www.youtube.com/watch?v=bpM2KyeVnTU&feature=player_embedded
k2.
02.02.2011 08:49
W porządku ale skąd o tym wiesz? Są jakieś zdjęcia?
Campeon
02.02.2011 08:47
k2 - jeżeli chodzi o testy obecne w Walencji, to z flow vis (ta farbka) korzystali na pewno Red Bull, Ferrari, Williams, Renault - to tak na szybko z głowy :)
Hamiltonek
02.02.2011 08:42
A gdzie Hamilton!?!?!
k2.
02.02.2011 08:19
@cravenciak Chodzi Ci o to, że każdy zespół korzystał z tej farby? Nie przyglądałem się zdjęciom za bardzo. Edit - przejrzałem i nie widzę tego na żadnym innym bolidzie
jpslotus72
02.02.2011 07:50
Nowe opony, ruchome skrzydło, KERS, zmiany w aerodynamice - chłopaki się nie nudzą... Naprawdę trzeba coś zrobić z tym zakazem dodatkowych testów w sezonie - nie tylko dla wspierania postępu technologicznego, ale po prostu dla bezpieczeństwa kierowców. Już Rosberg wypowiadał się na temat działania skrzydła, teraz mówi o tym Alonso. W takich sprawach trzeba nabrać automatyzmu, żeby korzystać z nich swobodnie w czasie wyścigu - a to tylko jeden z wielu elementów...
gnt3c
02.02.2011 07:39
symulator wydaje się idealnym narzędziem do nauki obsługi Kers i tylnego skrzydła.
cravenciak
02.02.2011 07:38
k2, czyli każdemu zespołowi nie bangla ;/
k2.
02.02.2011 07:34
Na tym zdjęciu widać, że używali ten dziwnej farby która służy(poprawcie mnie jeśli się mylę) do badania przepływu powietrza. Chyba coś niezupełnie bangla tak jak na symulacjach. Edit - nie miałem racji :)
Menuna
02.02.2011 07:25
Jestem bardziej niż pewien, że prościej jest zmienić numer na sidepadzie niż zmontowac dwa nowatorskie bolidy :)
cravenciak
02.02.2011 07:15
Raczej na odwrót ;d
seba_d
02.02.2011 07:11
Jakiś problem był u Kubicy bo rano jeździł swoim bolidem, a po południu jeździł bolidem Pietrowa. http://cdnmo.coveritlive.com/media/image/201102/php9Sxd3cIMG_0927.JPG http://www.f1today.nl/fotos/11022.html