Alonso: Red Bull najszybszy, ale 4 inne zespoły mogą walczyć o wygrane
Hiszpan po raz kolejny wskazał też ogromną rolę degradacji opon Pirelli w uzyskiwanych czasach
20.02.1115:42
3689wyświetlenia

Zdaniem Fernando Alonso nowy bolid Red Bull Racing ma obecnie przewagę nad resztą stawki, ale w nadchodzącym sezonie różnice pomiędzy czołówką powinny być jeszcze mniejsze, niż rok temu.
Mistrz świata Sebastian Vettel podczas wczorajszych jazd w Barcelonie zaprezentował pewien procent możliwości swojego nowego samochodu oznaczonego symbolem RB7, ustanawiając najlepszy czas jednego okrążenia. Mimo to Alonso twierdzi, że właściwy obraz tempa na testach może zamazać wiele czynników, choć Red Bull rzeczywiście jest najszybszy.
Ciągle uważam, iż na ten moment bolid Red Bulla jest najmocniejszy, lecz są co najmniej cztery inne zespoły - my, McLaren, Mercedes i Renault - zdolne do walki o zwycięstwa- powiedział Hiszpan.
Zawsze trudno oceniać na podstawie testów: różnica zaledwie dziesięciu kilogramów paliwa na pokładzie albo jazda na zużytych oponach o dowolnej porze dnia może zmienić czas pokonywania okrążeń o sekundy.
Uważa się, że mocną stroną tegorocznego auta Ferrari jest jego niezawodność, ale pogląd ten został nieco nadszarpnięty, gdy w sobotni poranek konstrukcja nazwana F150th Italia borykała się z problemami elektrycznymi i mechanicznymi. Niemniej jednak 29-latek nie przejął się wspomnianymi kłopotami i wskazał dobrą stronę ich wystąpienia:
Jeden z mechaników powiedział mi, że jeśli w Barcelonie wszystko ułożyłoby się po naszej myśli, wówczas nie wygralibyśmy mistrzostw, a było inaczej, więc i przyszłość będzie inna: miejmy nadzieję, że miał rację.
Alonso dodatkowo stwierdził, że czynnikiem ułatwiającym w tym roku wyprzedzanie nie będzie wprowadzenie KERS czy ruchomego tylnego skrzydła, a nowe opony Pirelli.
Zużycie ogumienia zdecydowanie będzie dawać najlepsze szanse na wyprzedzanie: jeśli będziesz walczył z kierowcą, który dopiero wyjechał albo ma za chwilę zjechać do alei serwisowej, to różnica w osiągach może być naprawdę duża, co przyczyni się do wyprzedzania - nawet o wiele bardziej niż użycie KERS i ruchomego tylnego skrzydła.
Źródło: en.espnf1.com
KOMENTARZE