Pirelli szykuje się do kolejnych niespodzianek w Szanghaju
"Jak dotąd jesteśmy bardzo zadowoleni z pozytywnego wpływu naszych opon na widowisko"
12.04.1113:32
1885wyświetlenia

Malezja przyniosła pełen akcji wyścig z wieloma manewrami wyprzedzania i trwającą do ostatniego okrążenia walką o podium - w Chinach Pirelli ma nadzieję na więcej tego typu wydarzeń. Układ toru w Szanghaju sprawdza granice możliwości współczesnego samochodu Formuły 1, zwłaszcza jeśli chodzi o trakcję i hamowanie, kiedy opony doświadczają największego obciążenia.
Przewidywana temperatura w Chinach ma być znacznie niższa niż w Malezji, przy o wiele mniejszej wilgotności. W połączeniu z gładszą nawierzchnią toru w Szanghaju teoretycznie oznacza to mniejszą degradację. Deszcz nie jest rzadkością w Chinach, więc po suchym wyścigu w Malezji możemy się wreszcie spodziewać debiutu przejściowych i deszczowych opon PZero w warunkach rywalizacji.
W przeciwnym razie główne role odegrają ponownie twarde i miękkie opony, które były już w użyciu w Australii i Malezji. Miękkie ogumienie powinno szczególnie odpowiadać wymaganiom toru o długości 5,451 kilometra, ale Chiny zawsze są nieprzewidywalnym wyścigiem. Od pierwszej edycji Grand Prix Chin, która odbyła się w 2004 roku, za każdym razem zwyciężał inny kierowca: to oznaka zróżnicowanej charakterystyki i złożonych zmiennych, które mają tu wpływ na losy wyścigu.
DYREKTOR PIRELLI MOTORSPORT MÓWI:
Paul Hembery:
Jak dotąd jestem bardzo zadowolony z pozytywnego wpływu naszych opon na widowisko, ale wrażenie robi szybkość, z jaką zespoły i kierowcy tak szybko się uczą. Jestem przekonany, że cały czas będą wynajdować różne sposoby na wydłużenie trwałości ogumienia. Jak na razie trafnie przewidzieliśmy dwa pit stopy w Australii i trzy w Malezji, ale musimy poczekać na dane po piątkowych treningach, aby mieć kompletny obraz tego, czego możemy się spodziewać w Chinach. W przeciwieństwie do Malezji, gdzie dostarczyliśmy zespołom eksperymentalny rodzaj ogumienia na piątkowe treningi, tym razem damy im po dodatkowym zestawie normalnych twardych opon - tak, jak miało to miejsce w Australii. Zaobserwowaliśmy wówczas, że to zadziałało i zespoły mogły do maksimum wykorzystać czas na torze i jak najdokładniej przygotować się do wyścigu. Teraz chcemy im dać taką samą szansę. Pierwsze dwa wyścigi były po prostu pasjonujące i mam nadzieję, że tak samo będzie w Chinach!
CZŁOWIEK ZZA KIEROWNICY MÓWI:
Michael Schumacher (Mercedes):
Po Australii i Malezji kolejny raz czeka nas odmienny rodzaj toru, tym razem w Szanghaju. Wszystkich nas czeka wiele nauki z oponami Pirelli. Jak dotychczas mogliśmy zaobserwować, ważna jest strategia i zarządzanie oponami. Spodziewam się, że tak samo będzie w Chinach. Jeśli chodzi o zużycie opon, Szanghaj powinien być lepszy niż Malezji, dzięki generalnie niższym temperaturom i gładszej nawierzchni. Ogólnie forma opon Pirelli jest dobra, ale dużym wyzwaniem jest nauka kontroli okna, w którym pracują najlepiej. Zadaniem moim oraz zespołu jest odnalezienie najlepszego rozwiązania dla naszego samochodu i to będzie naszym celem kolejny raz, tym razem w Szanghaju.
UWAGI TECHNICZNE I DOTYCHCZASOWY DOBÓR OPON:
- Jedną z charakterystycznych cech toru w Szanghaju jest mocne hamowanie, które bardziej obciąża przednie opony niż tylne. W strefach mocnego hamowania samochód oraz ogumienie doświadcza przeciążenia równego 5G.
- Chiny mają wyjątkowe znaczenie dla lidera mistrzostw świata i zwycięzcy dwóch pierwszych wyścigów Pirelli, Sebastiana Vettela. W sezonie 2009 Niemiec zdobył tu swoje pierwsze pole position i wygrał swój pierwszy wyścig w barwach Red Bull Racing.
- W zeszłym sezonie odnotowano największą liczbę pit stopów w historii Grand Prix Chin. Ogółem wykonano 67 pit stopów, średnio 2,79 na kierowcę, w wyścigu rozgrywanym w zmiennych warunkach atmosferycznych. Dla porównania, w niedawnym wyścigu o Grand Prix Malezji wykonano 59 pit stopów.
DOTYCHCZASOWY DOBÓR OPON:
Grand Prix Australii
Podstawowe: twarde
Opcjonalne: miękkie
Grand Prix Malezji
Podstawowe: twarde
Opcjonalne: miękkie
Grand Prix Chin
Podstawowe: twarde
Opcjonalne: miękkie
PIRELLI W CHINACH:
- Pirelli China to część Pirelli Asia-Pacific. Chiny to jeden z najszybciej rozwijających się rynków dla Pirelli. Włoska firma ma dwie fabryki w prowincji Shangdong: w jednej wytwarza się ogumienie do samochodów osobowych, a w drugiej do ciężarówek. Najnowsza fabryka została zaprojektowana z uwzględnieniem możliwości rozwoju do poziomu produkcji 10 milionów sztuk rocznie.
- Opony Pirelli odnosiły sukcesy w wyścigach FIA GT w Chinach na torze Zhuhai, a także w Rajdzie Chin - rundzie Rajdowych Mistrzostw Azji i Pacyfiku FIA.
- Chiny zajmują poczesne miejsce w wyścigowej historii Pirelli. Pierwszym poważnym międzynarodowym triumfem Pirelli był drogowy wyścig Paryż-Pekin w 1907 roku, w którym triumfował książę Scipione Borghese w samochodzie Itala z siedmiolitrowym silnikiem.
Źródło: Informacja prasowa Pirelli
KOMENTARZE