Todt: Nie ma odwrotu od nowych silników w F1

Francuz zwraca uwagę, że idea ta została przegłosowana jednogłośnie podczas obrad WMSC.
08.05.1118:18
Nataniel Piórkowski
1774wyświetlenia

Prezydent FIA - Jean Todt zapowiedział, że nie ma już odwrotu od zmian regulaminowych dotyczących jednostek napędowych, które będą stosowane w Formule 1 począwszy od sezonu 2013.

Pomimo tego, że we wczesnej fazie projektu, nowa formuła silnika otrzymała jednogłośne poparcie od wszystkich producentów oraz organów zarządzających, to w ciągu ostatnich tygodni te same strony zwracały uwagę na wysokie koszty, które pociągnie za sobą przejście z obecnie stosowanych jednostek V8. Todt zapowiedział również, że podczas weekendu GP w Hiszpanii spotka się z producentami silników, aby dowiedzieć się o postępach prac nad nową jednostką napędową.

Nic się nie zmieniło. Od 2013 roku - jak już zostało ogłoszone - będą nowe przepisy dotyczące silnika. To nie ma niż wspólnego z posiadaczem praw komercyjnych do F1. Pomysł ten był jednogłośnie przegłosowany przez Światową Radę Sportów Motorowych, w której zasiada 26 członków, w tym dwoje przedstawicieli świata F1 - przedstawiciel najstarszego zespołu, którym jest Ferrari, oraz przedstawiciel strony komercyjnej w osobie Berniego Ecclestone'a. Powtarzam, że była to jednomyślna zgoda. Tak więc w 2013 dojdzie do wprowadzenia nowego silnika.

Na pytanie, czy na zmianę nie wpłyną już żadne okoliczności, Todt odpowiedział: Jesteśmy w świecie, gdzie wszystko może się zmienić. To nie jest tylko nasz mały światek F1. Są też inne rzeczy, które dzieją się na świecie. Mogą się wydarzyć dramatyczne rzeczy, które mogą zmusić nas do ponownego rozpatrzenia tej kwestii. Jednakże w tej chwili nie ma powodów ponownego rozpatrzenia, gdyż idea ta została jednogłośnie przyjęta po długich dyskusjach i spotkaniach, jakie przeprowadzaliśmy z ludźmi, którzy mają udział w tym biznesie - zakończył Francuz.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

10
darkroad
08.05.2011 08:29
Powiem tylko jedno: F*CK FIA AND THEIR STUPID RULES !!!!!!!!!!!!! Niech powróci prawdziwa F1 !!! http://www.youtube.com/watch?v=gT36kC2pwAc http://www.youtube.com/watch?v=wVRX7dEyQu4 http://www.youtube.com/watch?v=a4lcqu16Ucc&feature=related
Amalio
08.05.2011 07:34
Moim zdaniem wszystko wyjdzie w praniu. Naprawdę nie zdziwię się jeżeli od 2013 bolidy i tak będą szybsze niż dotychczas.
renegade
08.05.2011 07:23
Nie zrobia. F1 to marka, i nawet gdyby mieli wsadzic Renault z GP3 beda jezdzic w F1. @kaerzet R4, V4 w autach jest bezsensem graniczacym z nonsensem. Nalezy pamietac jkednak ze bedzie to R4 Turbo, i to turbo i cisnienie turbiny beda robic roznice. Zoebaczcie jakie sa roznice czasowe miedzy GP2 a F1, 8-9 sek. na okrazenu, mamy jeszcze duza tolerancje. Mysle, ze nikt nie narzekalby gdybysmy ogladali takie wyscigi jakie serwuje nam GP2, nawet jesli czasy okrazen bylyby podobne do GP2.
Karol26
08.05.2011 06:45
Nie myślą w ogóle. Głos gorszy niż w takiej serii gp3 moc lipna zero emocji. Nie dobrze się dzieje nie zdziwię się jak zespoły się odłączą i zrobią własną serię z V12 XD :)
ICEman
08.05.2011 06:30
Nie wiem co się kurda dzieje z tą F1
Ferrarif1
08.05.2011 05:18
@KaeRZet niemożliwe będzie zastosowanie V4 (nierównomierność i mnóstwo innych spraw) to będzie rzędowa czwórka (jak w większości samochodach drogowych)
VJM02
08.05.2011 05:11
Ja proponuję nazwę GP1. :)
KaeRZet
08.05.2011 04:51
Czy tu mowa o słynnym V4 ? ;p proszę nieeeeeeeee!
phildoon
08.05.2011 04:44
Raczej F 1/2... Jeszcze trochę a GP2 i WSbR będą szybsze...
distinto
08.05.2011 04:32
Silniki słabsze o ok. 100 KM, mówi się też o kolejnym ograniczeniu aero, sprawa z KERSem też nie idzie mocno do przodu - w 2013 wkracza nowa F1,5