Button: Możemy teraz walczyć z Red Bullem na każdym torze

Jego zdaniem McLaren poprawił się na obiektach dotychczas należących do RBR
13.10.1113:13
Michał Sulej
2188wyświetlenia

Jenson Button po swoim triumfie w Grand Prix Japonii uważa, że McLaren może teraz stanowić zagrożenie dla Red Bulla na wszystkich obiektach wyścigowych pokonywanych z dużymi prędkościami.

Brytyjczyk, który na Suzuce zdobył swoje trzecie zwycięstwo w tym sezonie po pokonaniu startującego z pole position Sebastiana Vettela, wierzy, że jego zespół aktualnie znacznie poprawił swoje tempo na szybkich torach, na których w ostatnich latach rządził Red Bull. Myślę, że nasze ogólne tempo, nie biorąc pod uwagę strategii i zarządzania oponami, było całkiem niezłe na szybkich torach - powiedział na czwartkowej konferencji prasowej.

Uważam, że nasz bolid dobrze sprawuje się na takich obiektach i dobrze jest to widzieć, jako że w porównaniu do Red Bulla, była to nasza słabość. Na szybkich zakrętach zawsze spoglądaliśmy na nich, myśląc przy tym, jak do diabła oni to robią? Później udaliśmy się na Spa i byliśmy tam konkurencyjni. Tak samo było na Suzuce, gdzie w pierwszym sektorze byliśmy szybsi od Red Bulla po raz pierwszy od trzech lat. Dlatego też uważam, że nasz samochód jest konkurencyjny na szybkich torach.

Button, który w ostatnich wyścigach przyćmiewał swojego zespołowego partnera - Lewisa Hamiltona, umniejsza znaczenie tegorocznych opon, które według ogólnie panującego przekonania powinny działać na jego korzyść za sprawą jego delikatnego stylu jazdy. Sam nie wiem. Myślę, że jeżdżąc na ubiegłorocznych oponach mimo wszystko również byłbym zadowolony, ponieważ na szybkich torach ogumienie nadal mocno by się zużywało. Być może nowe opony rzeczywiście lepiej pasują do mojego stylu jazdy. Trudno powiedzieć, aczkolwiek na niektórych torach miałem duże problemy z ich degradacją, zatem nie zawsze idzie to po mojej myśli.

Kierowca McLarena ponadto sądzi, że w GP Korei opony nie będą miały łatwego żywota i w jego opinii kierowcy mogą być zmuszeni nawet do pięciokrotnego zjeżdżania na ich wymianę. Będzie ciężko. Miękka mieszanka jest dość wytrzymała na długich przejazdach, ale na supermiękkiej będzie ciekawie. Możemy zobaczyć sporo pit-stopów. Nie możemy wykonać więcej zjazdów, niż pięć i moim zdaniem istnieje prawdopodobieństwo, że wykorzystamy je wszystkie.

Sesja kwalifikacyjna będzie interesująca, jako że nikt nie chce przesadzić i spłaszczyć żadnej z opon, ponieważ może się okazać, że potrzebne będą wszystkie komplety. Później czekają nas Indie - tamtejszy tor jest równie szybki, co Suzuka, ale obecnie temperatura oscyluje tam w okolicy 35 stopni. Będzie więc podobnie, jak w Japonii, ale jeszcze goręcej, co stanowi jeszcze większe wyzwanie dla opon. Zatem przed nami kilka ciężkich wyścigów, podczas których nie będzie chodziło tylko o czystą prędkość, ale również o umiejętne obchodzenie się z oponami - podsumował Brytyjczyk.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

27
Kamikadze2000
14.10.2011 06:09
@m3nel23 - chyba po raz pierwszy się z Tobą zgadzam! :))
m3nel23
13.10.2011 09:20
No ale przyznajcie, że Jenson pięknie jeździ. Boże, ta jego delikatność mniam. Tylko on zasługuje na Vice mistrza.
IceMan11
13.10.2011 08:27
@MairJ23 Oczywiście, że to głównie dzięki ostatniej szykanie. Zresztą tłumaczy to na filmiku i ja się z tym zgadzam, ale skrócenie łuku było czymś na pewno pomocnym w tym wszystkim. Poza tym nie chodziło mi o to, że wyłącznie dzięki temu zdobył PP tylko, że pojechał całkiem inaczej - bardziej sprytnie.
MairJ23
13.10.2011 08:16
@IceMan11 to nie do konca tak jak opisujesz... Brundle tlumaczy to w ten sposob ze on bardziej agresywnie wzial tarki przejezdzajac przez 130R i dlatego mogl szybciej wcisnac na gaz i szybciej zaczal sie rozpedzac - wiec teoretycznei masz racje ale zdecydowal inny element jazdy Vettela niz ty nam chcesz przedstawiac - przynajmniej wg Brundla .... Ja natomiast uwazam ze ten manewr napewno nie przeszkodzil mu wygrac PP wiec moze mu pomogl :) Ja to natomiast widze w taki sposob.... Mowicie ze tylko samochod sie liczy... ale zwroccie uwage na to jak Sebastian nauczyl sie ta maszyne obslugiwac ze bierza ja na limit !!! Jenson ma jeszcze sporo miejsca w sumie... teoretycznie moglby pocisnac szybciej. Ale to Sebastian wyciska z samochodu wszystko ! a nie Jenson. Bedzie niesamowitym kierowca ten nasz Seba ;) (juz jest) I wlasnei Webber jest tam gdzie jest bo nie potrafil sie szybko dostosowac do samochodu jak jego mlodszy niemiecki kolega.
pawlos
13.10.2011 08:13
Super filmik. Niemniej jednak nie podejmę się oceny, który pojechał lepiej. Wyraźne jest dla mnie jedynie bardziej agresywne atakowanie krawężników przez Vettela. Ale czy to było bardziej opłacalne, nie wiem
katinka
13.10.2011 08:11
@IceMan11 Dzieki, juz wiem o co chodzi - Perfect! @marla Oczywiscie, ze Jenson pojechal tez wspaniale okrazenie i moze nawet pod wzgledem wyscigowym bylo idealniejsze niz to Seby. Jens zawsze obiera idealna linie jazdy i widac bylo jak dobrze czuje bolid. Ale bardziej podobala mi sie jazda Vettela, chyba bardziej na limicie, agresywniej ciąl tarki i ta koncowka, coby zdobyc PP byla jak dla mnie po prostu niesamowita.
MairJ23
13.10.2011 08:10
@IceMan11 no cos ty , bron boze, mowie na serio ! Coraz bardziej mi sie podoba to osiagniecie - 2gi tytul, bo zaczynam dostrzegac dlaczego to wygladalo tak latwo a wcale nie bylo. Bardzo lubie Sebastiana i bardzo cenie sobie jego obecnosc w F1 bo poprostu podnosi poprzeczke razem z Red Bullem. Nie wiem czy widziales jego bardzoe mocjonalna wypowiedz zaraz po GP Japonii dla BBC (McKenzie) - Vettel to jest na serio ktos !!!!
IceMan11
13.10.2011 08:08
@marla To mnie tylko utwierdza w przekonaniu, że McLaren był szybszy od RBR i jeśli Jenson pojechałby bardziej agresywnie zdobyłby PP. Nie pisząc nawet o Hamiltonie, który na moje był największym faworytem do zdobycia PP :)
marla
13.10.2011 07:45
@IceMan11 @katinka Właśnie, tylko dzięki temu, zyskał PP dosłownie w ostatniej chwili. Bo, jakby nie patrzeć, większość okrążenia była lepiej przejechana w wykonaniu Jenosna. Więc raczej słowo "wspaniały" w stosunku do Vettela, to lekka przesada. Niemniej, to godne podziwu znaleźć te 0,009 przewagi dzięki nieznacznej (z pozoru) zmianie toru jazdy.
IceMan11
13.10.2011 07:26
@katinka Spójrz na szykane i wyjście z niej. Przyjrzyj się jak jedzie Jens, a jak Seba. Jenson jedzie normalnym torem jazdy i wychodząc na prostą startową jedzie tuż przy trawie. Natomiast Seba po ścięciu szykany nie jedzie do krawędzi toru, a przecina ten lekki prawy łuk. Dzięki temu zyskał i zdobył Pole Postion!!!
katinka
13.10.2011 07:18
@IceMan11 Super filmik. Widac jak inaczej jezdzi Seba, a Jens. Vettel jest naprawde wspanialy, a myslalam, ze tak jechac i cisnac w qualu potrafi tylko Kubica i Alonso. Ciekawi mnie, a czy mozesz powiedziec o co chodzi z tym skroceniem toru jazdy przez Sebe i gdzie on to zrobil? @akkim Swietne :) Jesli moge, przylaczam sie do zyczen dla mojego ulubionego zespolu. Oby to 700-tne GP bylo dla nich wszystkich szczesliwe ;)
akkim
13.10.2011 06:55
A powielę i tutaj, by czytali Wszyscy, może mnie Redakcja za ten krok nie Szczyści :) Skoro już tak tym newsem McLaren zaistniał, może wspomnę sprawę, co nieoczywista, 700 wyścigów na torze w Korei, i dokładniej to będzie najbliższej niedzieli. Zatem, GRATULUJĘ lat chudych i tłustych, a zaczęli w maju - w 66- tym, Daliście uciech wiele w mym ściganym życiu, wielokrotnie podziw na moim obliczu. Mistrzów świata, zwycięstw i pole position, uznałem więc, że w sposób sobie należyty oddam, co Ceszarzowi - należne bezwzględnie, choć lata ostatnie w sukcesy są biedne. Ostatni Hit konstruktor trzynaście lat temu, ale w całej stawce pozycja Diademu, trochę żal mi i szkoda, szpiegowskiej afery, to wtedy Was porzuciłem, jeśli mam być szczery. Ale dzisiaj Święto, więc nie ruszam złego, to Piękny dorobek, nie podważam tego, zatem jeszcze lat wielu i sukcesów masę, a jeden z Was niech przekona do siebie już Massę ;))
konradosf1
13.10.2011 06:48
@Iceman11 najbardziej ciekawy moment to chyba agrafka, bo tam kierowcy obierają różne tory jazdy, a widać ewidentnie, że Jenson obrał lepszy. Z drugiej strony Vettel bardziej najeżdżał na tarki, co obrazowało jak bardzo jechał na granicy. Ostatecznie Sebastian był lepszy. Tak wogóle sądzę, że @MairJ23 nie nabija się z Ciebie, bo faktycznie Vettel cisnął na maksa
IceMan11
13.10.2011 06:33
@MairJ23 Nabijasz się ze mnie?
MairJ23
13.10.2011 06:26
@IceMan11 A widziales ze vettel musial jechac na absolutnym limicie aby zdobyc pp , niesamowity chlopak ;)
IceMan11
13.10.2011 05:35
Lekka zmiana tematu. Widzieliście analizę BBC dotyczącą walki VET vs. BUT o PP na Suzuce? http://www.youtube.com/watch?v=oCjR7Xu1waQ Skrócić tor jazdy tylko po to aby zaoszczędzić metrów to jest naprawdę coś niesamowitego. Wydaje się oczywiste, ale nikt tak nie robi!!!
pawlos
13.10.2011 04:54
McLarenowi udało się skopiować dmuchany dyfuzor, a być może wykorzystują to jeszcze lepiej (gorący nadmuch) od RBR. Dlatego są teraz szybcy na szybkich torach (tzn. z szybkimi zakrętami).
marla
13.10.2011 02:30
@akkim Przy tym fakcie nie da się zaprzeczyć. Ja życzę dla nich tylko jednej rzeczy: aby sezony od początku mieli dobre albo żeby szybciej przychodził progres.
konradosf1
13.10.2011 02:05
@Iceman11 w sumie to masz rację, troche się zagalopowałem. Chodziło oczywiście o formę ekipy, która była niezła, a Jenson to taka wisienka na torcie. Żeby tak bezspornie zakończyć dyskusję, stwierdzam, że w Montrealu tak naprawdę wygrała pogoda. A to, że RBR jest najmocniejszy to widzimy przez cały sezon
akkim
13.10.2011 02:01
Trzeba Macom oddać jedno, za to Wielkie brawa, choćby sezon źle zaczęli - zawsze jest POPRAWA.
IceMan11
13.10.2011 01:45
@konradosf1 Piszesz o Jensonie czy formie zespołu? Bo zaczynam wątpić. Zacząłeś mi pisać o Jensonie i Sebastianie, a mi chodzi o to, że RBR był najmocniejszy na tym torze bez wględu na wynik, który przesłania Ci formę obydwu bolidów. Jak chcesz to sobie broń Jenson'a. Nie wiem przed czym, przed kim bo nikt nie ma nic przeciwko niemu. Odbiegłeś od tematu i tyle.
MairJ23
13.10.2011 01:20
@konradosf1 tutaj zaczynasz polemizowac :) bo przeciez pomysl, co bys napisal rok temu - moze nawet kazdy z nas by to napisal - ze Button nie jest zdolny tak zwyciezac w McLarenie jak to robi teraz. Hamilton mial mu lac tylek ze az by puchlo :) To samo jest z Sebastianem. Ja np - a znam sie juz troche na tym calym cyrku... nie wiem do konca czy Sebastian nie poradzilby sobie w takim wyscigu jak Button w Kanadzie. Ty tego tez wiedziec nie mozesz. Wiec gdybanie zostawmy szarlatanom a my zajmijmy sie faktami. Jenson tego dokonal i byl to jeden z najlepszych nie tylko jego ale wogole wyscigow jednego kierowcy jakie widzialem. Sam Jordan zadal mu pytanie (po Suzuka 2011): Czy zwyciestwo w Kanadzie dodalo mu pewnosci siebie. I Jenson odpowiedzial ze nie - ze juz ja mial po WDC w 2009 ! Ale dalo mu takiej pewnosci siebie w McLarenie. Mowil ze juz ma ta swoja otoczke (izynierowie, mechanicy) poustawiana w sposob taki jak on chce. odbieglem troche od tematu ale mam nadzieje ze wiesz co chcialem przekazac. Jak ja patrze na Vettela w jakim strasznym tempie ten mlody chlopak sie rozwija to wiem ze takie wyscigi jak ten w Montrealu dla Jensona przydarza sie rowniez jemu samemu. Zauwaz ze Vettel nie popelnil w tym roku zadnego bledu podczas wyscigu. Jakis tam uslizg wlasnie w Kanadzie to przeciez utrata jednej pozycji w calych mistrzostwach do tej pory... moze troche przesadzam ale porownajmy to do zeszlego roku i tam byly BLEDY !!! oj byly ale on si enauczyl to kontrolowac i jest tam gdzie jest dzisiaj.
konradosf1
13.10.2011 12:46
@Iceman11 jednak i tak będę bronił Jensona, nie tylko przez pryzmat ostatnich kółek, ale również przez to jak spisywał się na torze przez cały wyścig. Wybacz, ale jakby Seb był w takiej sytuacji to raczej nie udałoby mu się zwyciężyć. Raczej wręcz przeciwnie, pod warunkiem, że Horner nie nakazalby mu ostrożnej jazdy.
IceMan11
13.10.2011 12:37
@konradosf1 No pewnie, że w Kanadzie. RBR nigdy się tam nie liczył, w tym sezonie zdobył PP i prowadził przez cały wyścig z ogromną przewagą, którą zniweczył SC. Później, a w zasadzie w końcówce to już fatalna postawa Sebastiana jak również jego zespołu, ale ostatnie kilka okrążeń przesłaniają Ci nagie fakty :)
jpslotus72
13.10.2011 12:18
[quote]na niektórych torach miałem duże problemy z ich degradacją[/quote]Rzecz w tym, że inni - w tym zespołowy partner - mieli wtedy jeszcze większe problemy... [quote]Sesja kwalifikacyjna będzie interesująca, jako że nikt nie chce przesadzić i spłaszczyć żadnej z opon[/quote]A może właśnie z tego powodu sesja będzie nudna, bo zobaczymy więcej bolidów stygnących w garażach niż walczących o czasy na torze...
konradosf1
13.10.2011 11:44
@Iceman11 na Kanadzie? Przecież tam właśnie Button przejechał chyba najlepszy wyścig, to tam był najbliżej Vettel, aż do Suzuki. Na Monzy to niewiem co się stało, ale Maki i Ferrari powinny być przed RBR
IceMan11
13.10.2011 11:34
Tak, ale nie zauważył, że na takich torach jak Monza, SPA, Kanada McLaren odstawał od RBR co wcześniej nie miało miejsca. Moim zdaniem A.N. & CO. zrównoważyli bolid co widać po osiągach na Silver - Kanada, Węgry - SPA, Suzuka - Monza.