Nowe kwalifikacje i powrót zmiany opon zatwierdzone

Z nieoficjalnych doniesień wynika, iż Komisja Formuły 1 opowiedziała się za tymi zmianami
24.10.0518:39
Marek Roczniak
1213wyświetlenia
Z nieoficjalnych doniesień wynika, iż Komisja Formuły 1 opowiedziała się dzisiaj zarówno za wprowadzeniem nowych kwalifikacji, jak i za przywróceniem wymiany opon w sezonie 2006. Nowe kwalifikacje mają składać się z trzech oddzielnych sesji, z których dwie będą 15-minutowa, a ostatnia 20-minutowa. Po każdej z 15-minutowych sesji odrzucanych będzie pięciu najwolniejszych kierowców, tak więc w ostatniej sesji udział weźmie tylko najszybsza dziesiątka. Kierowcy będą mogli zmieniać opony zarówno w trakcie kwalifikacji, jak i w wyścigu, a jedynym ograniczeniem będzie siedem zestawów opon jednego rodzaju, przypadających w trakcie weekendu Grand Prix na każdego kierowcę.

Skrzydło CDG także spotkało się z pozytywną reakcją zespołów i rozwiązanie to zostanie przeanalizowane przez Techniczną Grupę Roboczą. Plan zakłada także przywrócenie opon typu slick i wprowadzenie tylko jednego producenta opon, co zapewne będzie równoznaczne z odejściem z F1 firmy Michelin, która stanowczo sprzeciwia się takiemu rozwiązaniu. FIA ma nadzieję, że wszystko to uda się wprowadzić w życie w sezonie 2007. Póki co największym mankamentem rozdwojonego skrzydła CDG wydaje się być mniejsza powierzchnia reklamowa, wykluczająca umieszczenie dłuższego napisu.

Zespoły opowiedziały się dzisiaj jeszcze za pozostawieniem możliwości korzystania z trzeciego bolidu podczas piątkowych treningów. Z przywileju tego nadal będą mogły korzystać zespoły sklasyfikowane niżej niż na czwartej pozycji w klasyfikacji generalnej konstruktorów w poprzednim sezonie. W 2006 będą to: Williams, Honda, Red Bull, BMW, Midland i Squadra Toro Rosso. Na razie tylko zespół Midland ogłosił, kto będzie jego piątkowym testerem (Nicky Pastorelli), natomiast kandydatami na to stanowisko w Hondzie i Red Bull są odpowiednio James Rossiter i Neel Jani.

Podczas dzisiejszego spotkania Komisji F1 nie była tylko dyskutowana kwestia przyszłorocznego kalendarza wyścigów - tym zajmie się najprawdopodobniej Światowa Rada Sportów Motorowych, która zbierze się w najbliższą środę między innymi w celu zatwierdzenia nowych kwalifikacji i wymiany opon w sezonie 2006. Na koniec warto wspomnieć o tym, że zespoły uczciły dzisiaj zbliżajże się 75 urodziny Bernie Ecclestone'a, fundując mu ogromny tort, który na salę obrad wniosło 10 młodych pań ubranych w stroje poszczególnych zespołów. Wypadałoby tylko zaśpiewać "Sto lat!"

Źródło: GrandPrix.com

KOMENTARZE

17
McMarcin
28.10.2005 06:58
czy ktoś mi wytłumaczy czemu maja służyć zmiany w jazdach kwalifikacyjnych? Wydaje mi się, że te poprzednie były dobre - jedno kółko i jak się komuś "koło" powinęło to było ciekawie na starcie.
dzumen
26.10.2005 11:51
powod do zadowolenia zapewne maja Schumacherowcy bo ich pupilek zapewne znowu zacznie wygrywac. ;/ a co do kwalifikacji to lipa jakas i w polowie sezonu wroca do starego systemu tak jak bylo teraz. najpier 2 sejse i nagle 1. te zmiany to jakas paranoja. bezsensowny sposob na tracenie kasy
robert.palilo
25.10.2005 04:32
zmiany przepisów co roku to zwykła głupota i podwyższanie kosztów, a dziadek Ecclestone niech sobie da spokój bo miażdżyca robi swoje
dawo
25.10.2005 08:10
ehhh....szkoda juz slow na to co oni wymyslaja,zaloze sie ze te kwalifikacjw przetrwaja gora 1 sezon a o tym skrzydle lepiej niemowic....To byl taki piekny sport...a oni zrobili z tego poligon doswiadczalny.....czemu tych wszystkich beznadziejnie dennych zmian nie spratdzaja w serii podobnej do bylej formuly 3000??tylko krolowa sportow motorowych tak bezmyslnie niszcza,ja juz powoli nielapie sie w tym wszystkim...naprawde przykro mi....
falconf1
25.10.2005 07:57
He gdy tylko zobaczyłem to skrzydło to pierwszą myślą, która przyszła mi do głowy było, że to nie przejdzie bo sponsorom się to wogóle nie spodoba. A co do opon to byłbym raczej ostrożnym optymistą z tym powrotem Ferrari na szczyt, oni mieli w tym sezonie problemy nie tylko z oponami, ale liczę że od marca będzie dobrze :)
Aquos
25.10.2005 07:47
>(...) zespoły uczciły dzisiaj zbliżajże się 75 urodziny Bernie Ecclestone'a (...) Wypadałoby tylko zaśpiewać "Sto lat!"< A broń Boże!!! (no chyba, że na emeryturze...)
MMM
24.10.2005 07:57
"..największym mankamentem rozdwojonego skrzydła CDG wydaje się być mniejsza powierzchnia reklamowa, wykluczająca umieszczenie dłuższego napisu" i tak wszytsko sie sprowadza do $$ .pozdrawiam ! dobry sezon był !
Pit
24.10.2005 07:43
Szakall; nie zapomnij że PP w Japoni dla młodego to był fuks!
rafaello85
24.10.2005 07:05
Jeśli to prawda z tymi oponami, to chyba dam z tej okazji na msze;) A te kwalifikacje będą zapewne też do d..., ale pewnie o niebo ciekawsze niż te, któe oglądamy od 3 lat!!!!! Wierzę, że teraz Ferrari wróci na sam szczyt!!!
Szakall
24.10.2005 07:03
kurcze ale z 2 strony to na Brigdestonach beda jeździc też w Toyocie :/ bo wiliams raczej nie namiesza.. a wiec pudlo w sezonie 2006 bedzie wygladalo : dublet Ferrari i mlody schumacher a czemu ralf? poniewaz nowa werjsa toyoty tyb B bardziej pasuje jego stylowi jazdy idowodnil to na koniec sezonu i PP w japoni :) pozdroo
Hindus
24.10.2005 06:49
srebrni wy i tak nie macie powodów do radosci od 1999roku :P:P:P:P:P:P:P:P
impulse9
24.10.2005 06:25
'czerwoni" nie cieszcie sie za wczasu :) ...bo sie mozecie rozczarowac tak jak w sezonie 2005 :>
mateusz
24.10.2005 06:04
Ale Ferrari samo chciało mieć bridgestone na wyłączność
MarekW
24.10.2005 06:01
Ej, jesteście niesprawiedliwi. To zapewne nie był pomysł czerwonych. A to, że na tym skorzystają... Słuchajcie, to jest tylko i wyłącznie problem Michelin, że będzie miał gorsze opony. A czy ktoś z Was martwił się o to, że w tym roku Bridgestone i Ferrari byli gorsi z powodu opon? Że tylko Ferrari pomagało w testach rozwojowych Japończyków? Zastanówcie się
W
24.10.2005 05:55
Żałosne są drogi niektórych na szczyt...
Hindus
24.10.2005 04:53
FORZA FERRARI MICHAEL SCHUMACHER znowu wraca do gry:):):):):):):):):):):):):):)M=Schumi Sempre alla Ferrari
Szakall
24.10.2005 04:46
no no :) to Ferrari wraca na pudło :) i to na sam szczyt :) Forza Tifosi :)