AMuS: FIA planuje porzucenie 18-calowych felg od sezonu 2026

Federacja w ramach redukcji zbędnych kilogramów rozważa 16-calowe obręcze.
04.10.2317:40
J. Ziółkowski/M. Szymkiewicz
1313wyświetlenia
Embed from Getty Images

Formuła 1 może zmniejszyć rozmiar kół i opon w celu obniżenia masy bolidów przed sezonem 2026.

W kolejnych latach szykowany jest debiut nowej generacji silników hybrydowych, które będą cięższe od aktualnie wykorzystywanych o 23 procent. W związku z tym FIA podjęła decyzję o poszukiwaniu obszarów, w których uda się zredukować masę i mimo to zejść poniżej aktualnego minimalnego poziomu 798 kilogramów.

Według wcześniejszych ustaleń Auto Motor und Sport, bolidy Formuły 1 od sezonu 2026 zostaną zwężone oraz skrócone. Natomiast teraz pojawiają się informacje, iż kolejnym obszarem, w którym będą szukane oszczędności, są felgi oraz opony. W najbardziej optymistycznym wariancie masa kolejnej generacji samochodów ma spaść poniżej 780 kilogramów.

Samochody i opony również mają być mniejsze. Z kolei skrzynia biegów powinna mieć tylko sześć biegów zamiast ośmiu - podaje Michael Schmidt, korespondent AMuS.