Mallya zaaprobował umowę Mercedesa z zespołem Hondy

"Mogłem się temu sprzeciwić, ale zdecydowałem się tego nie robić, bo jest to z korzyścią dla F1"
03.03.0916:11
MDK
2664wyświetlenia

Szef Force India - Vijay Mallya ujawnił, że musiał wyrazić zgodę na dostawę silników przez firmę Mercedes-Benz dla byłego zespołu Hondy w tym roku. Regulacje obowiązujące w F1 nie zezwalają producentowi samochodów na dostarczanie silników dla więcej niż dwóch zespołów bez zgody FIA.

Zgodnie z tym przepisem Mallya mógł teoretycznie nie dopuścić do tego, aby Mercedes dostarczał silniki innym zespołom niż McLaren i Force India. Jednakże, udzielając wywiadu na torze Jerez w poniedziałek Mallya powiedział, że zdecydował się nie robić przeszkód w tej materii, jako że w interesie sportu leży, aby była ekipa Hondy otrzymała szansę startów.

Cóż, zasady FIA mówią, że producent silników może zaopatrywać tylko dwa zespoły. - powiedział Mallya. Jeśli chodzi o Mercedesa, są to McLaren i Force India. Myślę, że specjalna dyspensa na 1 rok, jak rozumiem została udzielona Mercedesowi w zakresie zaopatrywania byłego teamu Hondy po to, aby umożliwić mu starty w nowym sezonie. Mogłem się temu sprzeciwić, ale zdecydowałem się tego nie robić, bo jest to z korzyścią dla F1. Nikogo nie cieszy zniknięcie zespołu. Niestety straciliśmy już w ubiegłym roku Super Aguri i myślę, że nie byłoby dobrze, gdyby zniknął kolejny zespół.

Mallya powiedział, że wyrażona wola współpracy w tym zakresie jest dowodem na to, jak dobrze sprawy się układają, gdy to zespoły starają się kształtować przyszłość F1. Wszyscy musimy przyjąć do wiadomości, że konieczne jest często pozytywnie nastawienie, aby utrzymać ten sport 'nietknięty'. - powiedział. Sądzę, że w 2010 roku koszty zostaną znacząco obniżone tam, gdzie występują nielimitowane wydatki i brak jest porównania pomiędzy przychodami i kosztami. Jeżeli koszty zostaną obniżone do poziomu, na którym będzie można nimi sprawnie zarządzać tak, jak Max i Bernie chcą to zrobić, to sprawimy, że F1 stanie się sprawnie działającym biznesem, w którym koszty są pod kontrolą, a to z pewnością spowoduje, że pojawi się więcej zespołów. Nie ma powodów, dla których nie mielibyśmy mieć 24 aut w stawce i byłoby to z korzyścią dla sportu.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

17
NEO86
10.03.2009 12:03
To dopiero łaskę zrobił:/
skejl
04.03.2009 02:31
@trawa4444 - wydaje mi się, że w zeszłym sezonie w podobny sposób zgodziły się na umieszczenie silników Ferrari w samochodach FI.
trawa4444
03.03.2009 09:10
MairJ23 - ferrari z silnikiem ferrari sie nie liczy :) - to jest producent silnika dla siebie, wiec moze zopatrywac 2 inne zespoly w jednostki napedowe, co wlasnie mialo miejsce...
Sanki
03.03.2009 08:00
Mądre posunięcie. Zamiast FI na tyłach mogą zagościć byli kierowcy hondy. Przykro mi ale nie wierzę, że potrafili rozwinąć ten bolid na 2009 :/ (honda oczywiście). FI nie będzie zajmować ostatnich pozycji!
push_mss
03.03.2009 07:52
Respect dla typa :)
Huckleberry
03.03.2009 07:22
Pokochałem Vijaya - jest wspaniały, wielkoduszny... ;)
rafaello85
03.03.2009 06:37
Nie powinno być żadnego ograniczenia w kwestii dostarczania silników. Niech Mercedes sprzedaje swoje jednostki napędowe nawet 5 różnym zespołom. p.s mkpol - gdzieś Ty był, jak Cię nie było?;) Witaj ponownie wśród żywych:)
Ramzes
03.03.2009 06:28
mkpol napisał: "Troszkę za dużo "pi-aru", ale decyzja ze wszech miar słuszna i zgodna z duchem sportu. Obawiam się tylko, żeby ferrari nie zwasalizowało zbytnio hondy i nie zrobiło sobie z nich zespołu testowego." Ja nie jestem pewny, czy FI nie będzie, już miałem takie przeczucia w roku 08' dziwne... ;) Kto tam wie co było w umowie podpisywanej jak dostawali pełny pakiet, a nie tylko silnik, w zamian za niższą np. cenę. Taki mały "koziołek ofiarny" ale to tylko moje gdybanie :)
mkpol
03.03.2009 06:15
Troszkę za dużo "pi-aru", ale decyzja ze wszech miar słuszna i zgodna z duchem sportu. Obawiam się tylko, żeby ferrari nie zwasalizowało zbytnio hondy i nie zrobiło sobie z nich zespołu testowego.
Ramzes
03.03.2009 05:06
Co do twojego pytania MairJ23: "a co do zasady dostarczania silnikow dla tylko 2 zespolow – to chcialbym zapytac kiedy ta zasada powstala bo : Ferrari to raz a dwa co z tymi silnikami od cosworth – czemu niby oni mieli by miec pozwolenie na sprzedaz silnikow dla az 5 zespolow a nie moglby to byc mercedes ktory juz teraz bedzie zaopatrywal 3 zespoly." ~ Trzema słowami koszty, koszty koszty ;)
MairJ23
03.03.2009 05:03
no widze ze te wszystkei male informacje o bylym zespole hondy zaczynaja sie ukladac w zadowalajaca calosc :) cieszy mnei to bardzo ze zobaczymy buttona na starcie w australii - oby si ewszystko potoczylo tak dalej. a co do zasady dostarczania silnikow dla tylko 2 zespolow - to chcialbym zapytac kiedy ta zasada powstala bo : Ferrari to raz a dwa co z tymi silnikami od cosworth - czemu niby oni mieli by miec pozwolenie na sprzedaz silnikow dla az 5 zespolow a nie moglby to byc mercedes ktory juz teraz bedzie zaopatrywal 3 zespoly. (czyli ferrari zaopatrywalo : ferrari, STR, FI - czy o kims zapomnialem ? i moje pytanie - jak sie liczy zespol ferrari z silnikiem ferrari ? bo t owtedy wynika ze dostarczali silniki tylko dla 2 zespolow a ferrari jako zespol poprostu mialo swoj silnik. - moze zle kombinuje ale tak by to wygladalo. prosze mnei poprawic jak cos pokrecilem. Pozdro
McLuke
03.03.2009 04:42
a Ferrari to przepraszam co? Święte? Nie tyczy sie nich zasada zaopatrywania maksymalnie 2 teamów w silniki? Śmiech na sali... Jednak z tego co mówi VJ wynika, że ex-Honda jednak pojawi się w tym roku na starcie GP Australii... i to napawa optymizmem! :)
jednooki_cyklop
03.03.2009 04:18
a mnie się wydaje, że obie formy są poprawne :) ale mogę się mylić
blader
03.03.2009 04:01
znikł -> zniknął :) skoro już robicie taką porządną stronę to trzeba dbać nawet o detale ;) zdziwiłbym się gdyby FI nie wyraziło zgody na dostarczenie silników dla Hondy przez Merca :) Poprawione, dzięki.
wierchus03
03.03.2009 03:56
VM też przecież chce się poczuć ważny i pokazać że wpływa w pewien sposób na kształt F1 mimo że jego bolidy jeżdżą na końcu stawki.
biela
03.03.2009 03:45
Łał, wielką łaskę zrobił, zwłaszcza że do niedawna jego team znajdował się w podobnej sytuacji.
TimOOv
03.03.2009 03:19
a o tym że rok temu Scuderia zaopatrywała FI(po Obu Scuderiach) jako trzeci zespół pan zapomniał?