Testy w Montmelo dzień 2/4: Vettel nadal na czele

Nieoczekiwanie nieznacznie gorszy czas od Niemca uzyskał kierowca Toro Rosso - Alguersuari
19.02.1117:35
M. Roczniak/P. Bogucki
5493wyświetlenia

Sebastian Vettel ponownie okazał się najszybszym kierowcą na Circuit de Catalunya podczas drugiego dnia trzecich przedsezonowych testów Formuły 1 w roku 2011. Kierowca Red Bulla poprawił swój czas z piątku o ponad sekundę, ale jego przewaga nad najbliższym rywalem wyniosła tym razem zaledwie 0,2 sekundy.

Vettel wykonał dzisiaj trochę krótkich przejazdów w stylu kwalifikacyjnym w okolicy południa i wówczas wykręcił 1:23,315, który to wynik nie został poprawiony przez nikogo już do końca dnia. Niemiec próbował dzisiaj wykonać także symulację wyścigu, ale przeszkodziła mu w tym najpierw czerwona flaga, a później problem z bolidem. Nie po myśli poszedł też jeden z pit-stopów, ale ogólnie dzień okazał się dość produktywny dla mistrzowskiej ekipy.

Drugi czas nieoczekiwanie uzyskał Jaime Alguersuari z siostrzanej ekipy Red Bulla - Toro Rosso, wykręcając 1:23,519 niespełna pół godziny przed końcem dzisiejszych testów. Wynik ten Hiszpan ustanowił na 3-okrążeniowym przejeździe, zatem raczej z niewielką ilością paliwa. Rano Alguersuari wykonywał też nieco dłuższe przejazdy oraz przejechał jeden długi w środku dnia.

Na trzeciej pozycji uplasował się rodak Jaime - Fernando Alonso, który stracił dzisiaj sporo czasu ze względu na kilka problemów, podczas gdy Ferrari F150th Italia po raz pierwszy nie mogło się pochwalić wzorową niezawodnością. Gdy jednak udało się usunąć wszystkie usterki - jedną natury elektrycznej i kilka mechanicznych - Ferrari było od razu ponownie szybkie, prezentując obiecujące tempo na dłuższych dystansach oraz nie najgorsze na krótkim przejeździe pod koniec dnia. Alonso wykręcił wówczas 1:23,978, zbliżając się do Vettela na 0,6 sekundy.

Kolejnym kierowcą, który poprawił się w ostatnich momentach sesji był Rubens Barrichello. Brazylijczyk wykonał 10 kółek podczas jednego przejazdu, który rozpoczął od niskich 1:24, a wraz z 116 bezproblemowymi okrążeniami był to najlepszy dzień dla Williamsa pod względem niezawodności. Renault rozdzieliło swój dzień pomiędzy Nicka Heidfelda i Witalija Pietrowa - ten drugi stracił wczoraj sporo czasu ze względu na problemy z KERS. Rosjanin był jedenasty po 61 okrążeniach, podczas gdy Heidfeld wykonał tylko 41 kółek, jednak w ostatnich momentach wskoczył na piątą pozycję.

Sauber rozpoczął dzień od długich przejazdów w wykonaniu Kamuiego Kobayashiego, a następnie na 5-okrążeniowym przejeździe ustanowił swój najszybszy czas - 1:24,243. Nico Rosberg znalazł się zaraz za nim. Niemiec również rozpoczął od długich jazd, natomiast Mercedes pokazał się z dobrej strony jeśli chodzi o niezawodność, choć trochę brakowało mu w kwestii tempa. Najlepszy czas Nico został osiągnięty na pojedynczym okrążeniu przypominającym kwalifikacje.

McLaren miał problematyczny start dnia - usterka hydrauliki nie pozwoliła wyjechać Jensonowi Buttonowi przez większość pierwszej części dnia. Ogólnie udało mu się przejechać tylko 54 okrążenia i ukończył testy na ósmej pozycji. Paul di Resta był konkurencyjny o poranku, jednak stracił trochę czasu po południu przez wypadnięcie z toru na pierwszym zakręcie. Był dziewiąty przed Heikkim Kovalainenem, który również stracił sporo czasu na kilku drobnych usterkach. Lotus dał także szansę Ricardo Teixeirze - kierowca z Angoli stara się o rolę testera i był najwolniejszy z całej stawki.

Kolejnym nowym widokiem był Tonio Liuzzi w Hispanii. Wykonał on 70 okrążeń, by przyzwyczaić się do samochodu i był o 3,7 sekundy wolniejszy od najlepszego czasu - ukończył testy na 12 pozycji w tabeli, zaraz przed Timo Glockiem. Zespół Virgin spędził cały poranek na sprawdzaniu systemów i testach aerodynamicznych, a po południu, gdy do samochodu zamontowano nowe części, podniósł tempo.

Pogoda
Temperatura powietrza: 6-17°C
Temperatura toru: 7-19°C
Trochę chmur, sucho przez cały dzień

Źródło: autosport.com
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Sebastian Vettel (-)Red Bull Renault RB71041:23,315
2Jaime Alguersuari (-)Toro Rosso Ferrari STR6971:23,5190,204 0,204
3Fernando Alonso (-)Ferrari 150° Italia901:23,9780,663 0,459
4Rubens Barrichello (-)Williams Cosworth FW331181:24,0080,693 0,030
5Nick Heidfeld (-)Lotus Renault GP R31411:24,2420,927 0,234
6Kamui Kobayashi (-)Sauber Ferrari C301251:24,2430,928 0,001
7Nico Rosberg (-)Mercedes GP W021311:24,7301,415 0,487
8Jenson Button (-)McLaren Mercedes MP4-26541:24,9231,608 0,193
9Paul di Resta (-)Force India Mercedes VJM04801:25,1941,879 0,271
10Heikki Kovalainen (-)Team Lotus Renault T128581:26,4213,106 1,227
11Witalij Pietrow (-)Lotus Renault GP R31611:26,8843,569 0,463
12Vitantonio Liuzzi (-)HRT Cosworth F110701:27,0443,729 0,160
13Timo Glock (-)Virgin Cosworth MVR-02661:27,2423,927 0,198
14Ricardo Teixeira (-)Team Lotus Renault T128261:31,5848,269 4,342

KOMENTARZE

9
marrcus
20.02.2011 01:53
wtedy im budowali bolid, a tera mogą dostawać projekty
alienjam
19.02.2011 08:17
@Duscen, @fernandof1 - nie dostają od 2 lat kiedy to nakazem FIA musieli zacząć samodzielnie projektować i konstruować swój bolid ( w teorii xP )
fernandof1
19.02.2011 07:38
no miło było by zobaczyć P1 ALO P2 ALG Ducsen @ już chyba nie dostają
Ducsen
19.02.2011 07:10
Przecież STR co rok dostaje "rysunki"...
SkC
19.02.2011 05:56
Może jednak ludzie z Red Bulla podzielili się wiedzą z tymi z Toro Rosso. Może szef puszek pomyślał... Lepiej mieć 4 bolidy w Q3 niż tylko 2
armi
19.02.2011 05:40
Mam nadzieję, że dobre wyniki Toro Rosso w Walencji i Montmelo oznaczają, że w tym sezonie odbiją się od dna.
wooCash_94
19.02.2011 05:19
RBR i Ferrari będą walczyć w czołówce- według mnie to już niemal pewne. Cały czas zagadką jest McLaren. Ich bolid jest innowacyjny, jednak póki co często zawodny.
Kubecks
19.02.2011 05:06
Na jakim stincie Jaime wykręcił ten czas? Edit: Już wiem :) Hot lap - 3 okrążenia.
akkim
19.02.2011 04:48
Jeśli w Reni usterki? Już czas dopracować, ustawienia? Żal Robka, pod niego budowa.