Franchitti odniósł kontrowesyjne zwycięstwo w Toronto w IndyCar
Szkot wyeliminował z wyścigu swojego głównego rywala w walce o tytuł - Powera
11.07.1113:24
4941wyświetlenia

Dario Franchitti (Ganassi) wygrał wczorajszy wyścig IndyCar Series na ulicach Toronto po kolizji ze swoim głównym rywalem w walce o tytuł - Willem Powerem (Penske). Drugie miejsce Scotta Dixona zapewniło ekipie Chipa Ganassiego podwójne zwycięstwo, podczas gdy podium uzupełnił Ryan Hunter-Reay (Andretti Autosport).
Power prowadził w początkowej fazie wyścigu po starcie z pole position, mając za sobą Dixona i Franchittiego. Ten ostatni jako jeden z kilku kierowców zdążył wykonać pierwszy pit-stop przed neutralizacją, co umożliwiło mu awans na czoło stawki w połowie środkowego przejazdu, a tymczasem Power i Dixon wypadli na pewien czas z pierwszej dziesiątki.
Cała trójka znalazła się jednak ponownie blisko siebie przed ostatnią fazą wyścigu, jako że Power i Dixon przedarli się przez środek stawki, a Franchitti wpadł w grupę samochodów, kiedy kilku kierowców obrało alternatywne strategie, nie decydując się na postoje podczas neutralizacji. Power wyszedł przez Szkota w trakcie przetasowań po restarcie, jednak kilka okrążeń później, kiedy Franchitti pokusił się o kontratak, doszło do kontaktu w zakręcie nr 3 i Dallara Penske wpadła w poślizg.
Sędziowie uznali to za zwykły incydent wyścigowy i Franchitti po wyprzedzeniu wkrótce dwóch innych kierowców znalazł się za Grahamem Rahalem (Ganassi) na drugiej pozycji, podczas gdy Power musiał zakończyć jazdę. Rahal jadąc na alternatywnej strategii i tak nie miał tempa do utrzymania za sobą Franchittiego oraz Dixona, ale zanosiło się na to, że Ganassi ustrzeli triplet, zanim pięć okrążeń przed metą w poślizg wprawił Rahala Hunter-Reay, posyłając go na 13 miejsce.
Czwarte miejsce zajął kolega zespołowy Hunter-Reaya - Marco Andretti, piąty po przetrwaniu kolizji z Paulem Tracym zameldował się na mecie Vitor Meira (AJ Foyt), a pierwszą szóstkę zamknął Sebastien Bourdais, zdobywając jak dotychczas swój najlepszy wynik od powrotu na amerykańską scenę wyścigów samochodów jednomiejscowych. Po 10 wyścigach sezonu liderem jest nadal Franchitti, którego przewaga nad Powerem wzrosła już do 55 punktów.
Źródło: autosport.com
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dario Franchitti (10) | Dallara Honda | 85 | 1h56m32,150 | 50 | |
2 | Scott Dixon (9) | Dallara Honda | 85 | +0:00,735 | 40 | |
3 | Ryan Hunter-Reay (28) | Dallara Honda | 85 | +0:06,014 | 35 | |
4 | Marco Andretti (26) | Dallara Honda | 85 | +0:07,567 | 32 | |
5 | Vitor Meira (14) | Dallara Honda | 85 | +0:09,012 | 30 | |
6 | Sebastien Bourdais (19) | Dallara Honda | 85 | +0:09,312 | 28 | |
7 | Ryan Briscoe (6) | Dallara Honda | 85 | +0:09,874 | 26 | |
8 | John R. Hildebrand (4) | Dallara Honda | 85 | +0:14,175 | 24 | |
9 | Ernesto Viso (59) | Dallara Honda | 85 | +0:14,784 | 22 | |
10 | Simona de Silvestro (78) | Dallara Honda | 85 | +0:15,760 | 20 | |
11 | Ana Beatriz (24) | Dallara Honda | 85 | +0:16,899 | 19 | |
12 | Oriol Servia (2) | Dallara Honda | 85 | +0:19,874 | 18 | |
13 | Graham Rahal (38) | Dallara Honda | 85 | +0:21,312 | 17 | |
14 | James Hinchcliffe (06) | Dallara Honda | 84 | +1 okr. | 16 | |
15 | Justin Wilson (22) | Dallara Honda | 83 | +2 okr. | 15 | |
16 | Paul Tracy (8) | Dallara Honda | 82 | +3 okr. | 14 | |
17 | Helio Castroneves (3) | Dallara Honda | 81 | +4 okr. | 13 | |
18 | James Jakes (18) | Dallara Honda | 81 | +4 okr. | 12 | |
19 | Danica Patrick (7) | Dallara Honda | 79 | +6 okr. | 12 | |
20 | Takuma Sato (5) | Dallara Honda | 79 | +6 okr. | 12 | |
21 | Charlie Kimball (83) | Dallara Honda | 77 | +8 okr. | 12 | |
22 | Mike Conway (27) | Dallara Honda | 76 | +9 okr. | 12 | |
23 | Alex Tagliani (77) | Dallara Honda | 71 | +14 okr. | 12 | |
24 | Will Power (12) | Dallara Honda | 66 | +19 okr. | 12 | |
25 | Sebastian Saavedra (34) | Dallara Honda | 43 | +42 okr. | 10 | |
26 | Tony Kanaan (82) | Dallara Honda | 2 | +83 okr. | 10 |
Pole position: Will Power - 0:59,577 (+1 pkt.)Najszybsze okrażenie: Justin Wilson - 1:00,639 na 83 okrążeniu
Prowadzenie przez najwięcej okrążeń: Will Power (+2 pkt.)
KOMENTARZE