Verschoor niespodziewanie wygrywa sobotni wyścig F2 [akt. 2]

Późna neutralizacja odmieniła losy wyścigu.
31.05.2515:17
Maciej Wróbel
400wyświetlenia



Richard Verschoor odniósł niespodziewane zwycięstwo w sobotnim sprincie F2 w Hiszpanii. Holender, podobnie jak kolejni na mecie Alex Dunne i Rafael Villagomez, wykorzystał w pełni szansę, jaką dały mu późna neutralizacja i świeży komplet miękkich opon. Prowadzący przez większość dystansu Jak Crawford finiszował na czwartej pozycji.

Znakomitą reakcją na starcie popisał się trzeci Luke Browning, który został liderem wyścigu jeszcze przed dojazdem do pierwszego zakrętu. Nienajlepszy start ruszających z pierwszego rzędu Fornarolego i Durksena wykorzystał także Crawford, który awansował na drugie miejsce. Fornaroli i Durksen podążali za nimi, zaś piąty był Maini. Niesamowite pierwsze kółko zaliczył Ritomo Miyata - Japończyk zyskał aż siedem pozycji i teraz jechał szósty, przed Stankiem i Lindbladem.

Do czwartego kółka w punktowanej strefie utrzymywał się status quo - wtedy właśnie w piątym zakręcie doszło do zmiany lidera za sprawą skutecznego ataku Crawforda na Browninga. Brytyjczyk był później w stanie trzymać się w bliskiej odległości za kierowcą DAMSa, lecz musiał oglądać się za siebie, bo niespełna pół sekundy za nim podążał Fornaroli. Na tym etapie cała stawka jechała bardzo blisko siebie i w zdecydowanej większości przypadków różnice pomiędzy kolejnymi kierowcami wynosiły mniej niż sekundę.

Do półmetka rywalizacji nie działo się zbyt wiele - Crawford dość pewnie prowadził, co jakiś czas pozbawiając Browninga możliwości skorzystania z DRS-u. Na 14. kółku wielki pech znów dopadł czwartego Joshuę Durksena, który zjechał do boksów z powodu usterki mechanicznej. Chwilę później Richard Verschoor nieco zbyt optymistycznie zaatakował w pierwszym zakręcie ósmego Lindblada. Pomiędzy tą dwójką doszło do kontaktu, a Lindblad obrócił samochód i spadł praktycznie na koniec stawki.

Na osiemnastym kółku doszło z kolei w pierwszym zakręcie do kontaktu pomiędzy duetem Premy, który walczył między sobą o dwunastą pozycję. Montoya uderzył w bok bolidu Gabriele Miniego i w efekcie obaj obrócili swoje bolidy. Mini nie zdołał już ruszyć z miejsca i konieczny był wyjazd samochodu bezpieczeństwa. Neutralizacja potrwała dwa kółka, a część kierowców z drugiej połowy stawki - w tym Dunne, Martins, Montoya, Lindblad czy Verschoor - zdecydowała się wykorzystać ten moment na zjazd po miękkie opony.

Kierowców czekało jeszcze sześć kółek ścigania i szybko okazało się, że decyzja o zmianie opon była strzałem w dziesiątkę. Verschoor i Dunne tuż po wznowieniu wyścigu zaczęli swój marsz w górę stawki i już po dwóch kółkach jechali na trzeciej i czwartej pozycji! Kolejne manewry były jednak nieuniknione - na początku 24. okrążenia Verschoor i Dunne przewodzili stawce, spychając Crawforda na trzecią pozycję. Świetnie radził sobie także Villagomez, który na jedno kółko przed metą wyprzedził Crawforda i teraz zmierzał po pierwsze podium w F2!

Dunne jechał nieco lepszym tempem od Verschoora i naciskał na niego do samego końca, lecz nie zdołał już wyrwać wygranej z rąk Holendra. Verschoor sięgnął tym samym po swoje szóste zwycięstwo w F2 i drugie w tym sezonie. Dunne finiszował jako drugi - co pozwoliło mu na odzyskanie pozycji lidera mistrzostw - a czołową trójkę sensacyjnie uzupełnił Villagomez, który ruszał do wyścigu z ostatniego pola! Kolejne punktowane pozycje zajęli Crawford, Montoya, Martins, Browning i Fornaroli.

Aktualizacja 17:40
Stewardzi nałożyli na Sebastiana Montoyę karę doliczenia pięciu sekund do końcowego rezultatu za doprowadzenie do kolizji z Gabriele Minim. W efekcie Kolumbijczyk spada w końcowej klasyfikacji sprintu z miejsca piątego na jedenaste. Po jednym punkcie zyskują więc Martins, Browning i Fornaroli, a do punktowanej ósemki awansuje Arvid Lindblad.

Sędziowie wciąż analizują również incydent z udziałem Verschoora i Lindblada, zatem niewykluczone, że Holender straci wywalczone dziś zwycięstwo.

Aktualizacja 17:57
Stewardzi zdecydowali się nie podejmować żadnych kroków w kwestii kolizji pomiędzy Richardem Verschoorem a Arvidem Lindbladem stwierdzając, iż żaden z kierowców nie przyczynił się do incydentu w sposób całkowity lub przeważający. Verschoor zachowuje zatem swoją wygraną w sprincie, a Lindblad sklasyfikowany zostaje na ósmym miejscu.

Klasyfikacje generalne

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Richard Verschoor (6)Dallara F2 2024260h42m00,28810
2Alexander Dunne (17)Dallara F2 202426+0:00,3808
3Rafael Villagomez (25)Dallara F2 202426+0:08,3346
4Jak Crawford (11)Dallara F2 202426+0:11,4735
5Victor Martins (14)Dallara F2 202426+0:12,5044
6Luke Browning (7)Dallara F2 202426+0:13,3653
7Leonardo Fornaroli (1)Dallara F2 202426+0:14,0712
8Arvid Lindblad (4)Dallara F2 202426+0:14,3251
9Sami Meguetounif (22)Dallara F2 202426+0:16,494
10Amaury Cordeel (16)Dallara F2 202426+0:16,610
11Sebastian Montoya (9)Dallara F2 202426+0:16,619
12Cian Shields (21)Dallara F2 202426+0:19,516
13Ritomo Miyata (15)Dallara F2 202426+0:20,245
14Josep Maria Marti (3)Dallara F2 202426+0:21,358
15Dino Beganovic (8)Dallara F2 202426+0:23,006
16Kush Maini (12)Dallara F2 202426+0:23,818
17Roman Stanek (2)Dallara F2 202426+0:24,161
18Oliver Goethe (5)Dallara F2 202426+0:24,763
19Max Esterson (23)Dallara F2 202425+1 okr.
Niesklasyfikowani
20Joshua Durksen (20)Dallara F2 202422
21Gabriele Mini (10)Dallara F2 202417
22John Bennett (24)Dallara F2 20241
Najszybsze okrażenie: Alexander Dunne - 1:29,506 na 25 okrążeniu (+1 pkt.)