Lotus opracował innowacyjny system hamowania poprawiający aerodynamikę
Domenicali zakomunikował, że Ferrari czeka na wyjaśnienie jego legalności ze strony FIA.
11.01.1214:03
2615wyświetlenia

Lotus może po raz kolejny spróbować ustanowić wysoką poprzeczkę dla konkurencji, eksperymentując z kolejną innowacją, która ma znaleźć się w bolidach od sezonu 2012.
Fiński magazyn Turun Sanomat informuje, że szanowany ilustrator detali technicznych samochodów Formuły 1 znalazł w samochodzie Lotusa bardzo radykalny system hamowania. Włoska La Gazetta dello Sport sugeruje, że jest on bardzo zbliżony do amortyzatora masy, który Renault stosowało w sezonie 2006 do czasu zakazania go przez FIA.
Nowinka techniczna została podobno dostrzeżona podczas testów młodych kierowców, jakie odbyły się w Abu Zabi w połowie listopada. System Lotusa ma być obsługiwany przez kierowców poprzez naciśnięcie pedału, co pozwala na utrzymanie odpowiedniej wysokości bolidu od podłoża na dohamowaniach. Dzięki temu poprawie ulegnie nie tylko stabilność samochodu, ale także zmniejszą się problemy z nadmiernym zużyciem ogumienia. Ilustracje mechanizmu pokazują, że korzysta on z siłowników hydraulicznych, które są umieszczone poniżej wahaczy, dzięki czemu mogą regulować wysokość zawieszenia.
Tymczasem Stefano Domenicali pytany w środę o to, czy Ferrari zamierza skopiować system opracowany przez brytyjski zespół odparł, że sprawa czeka na wyjaśnienia ze strony Międzynarodowej Federacji Samochodowej.
To, o czym mówimy, jest bardziej związane ze stabilnością samochodu na dohamowaniach. Wiem, że odnośnie tego systemu krążyły jakieś dokumenty pomiędzy FIA a zespołami. Czekamy na ostateczne potwierdzenie, czy tego typu system będzie dozwolony, czy nie. Na pewno jednak przyglądamy się innowacji, która może przyczynić się do poprawy osiągów. Musimy jeszcze jednak poczekać i zobaczyć, jakie stanowisko w tej sprawie zabierze FIA.
Źródło: autosport.com, onestopstrategy.com
KOMENTARZE