McLaren dominuje w wyścigu kwalifikacyjnym GT1

Kierowcy Hexisa byli dziś bezkonkurencyjni
26.05.1221:48
Paweł Zając
4009wyświetlenia

Frederic Makowiecki i Stef Dusseldorp wygrali wyścig Mistrzostw Świata GT1 na hiszpańskim torze Navarra. Na drugim miejscu stanęli ich koledzy zespołowi - Alvargo Parente i Gregoire Demoustier, a podium uzupełniło BMW z Michaelem Bartelsem i Yelmerem Buurmanem za kierownicą.

Dla kierowców Hexisa nie był to łatwy wyścig, gdyż Parente startował dopiero z siódmego pola, a Dusseldorp z ostatniego. Mimo to już po pierwszym okrążeniu było wiadomo, że McLaren na duże szanse na podium. Startujący z pierwszego pola Darryl O'Young został trochę z tyłu i w pierwszym zakręcie przed nim znalazło się Porsche i Ford.

Pomiędzy nimi doszło jednak do kontaktu, co bezlitośnie wykorzystał Parente i wskoczył na pierwsze miejsce. Portugalczyk cały czas oddalał się od rywali i dopiero w drugiej połowie wyścigu McLaren z numerem dwa musiał uznać wyższość swoich kolegów zespołowych. Stef Dusseldorp również bardzo dobrze wystartował i sukcesywnie przebijał się w górę stawki. Przed otwarciem pit lane był już drugi i Frederick Makowiecki bezproblemowo utrzymał tą pozycję. Francuz odrabiał później sekundę na okrążeniu i objęcie prowadzenia było tylko kwestią czasu.

Trzecie na mecie BMW zaliczyło jeszcze lepszy występ, gdyż Yelmer Buurman startował z pit lane. W pierwszej połowie wyścigu Holender próbował wyprzedzić Audi w walce dwunaste miejsce. Udało mu się to przed samym zjazdem do boksu, a kilka szybkich okrążeń w czystym powietrzu i maksymalnie opóźniona zmiana kierowców sprawiła, że Michael Bartels wyjechał na trzecim miejscu - koło w koło z Mercedesem numer 38, jednak ostatecznie Niemiec utrzymał swoją pozycję.

Niewiele brakowało, a na trzeciej pozycji znalazłoby się Lamborghini z numerem 24. Darryl O'Young przez większość swojej zmiany jechał na drugiej pozycji, jednak słaby pit stop spowodował spadek na szóste miejsce. Peter Kox udanie walczył z Mercedesami i ostatecznie zakończył wyścig jako czwarty - mniej niż sekundę za BMW.

Piąte i szóste miejsce przypadło Mercedesom ekipy All-Inkl.com, które przejechały dość spokojny wyścig. W walce o siódmą pozycję działy się jednak niesamowite rzeczy. Jeszcze na pięć minut przed końcem na tej pozycji jechał Toni Vilander, który zaraz po zmianie kierowców gonił Petera Koxa. Ferrari jednak nagle straciło tempo i musiało się bronić przed atakami dwóch Audi, BMW i Porsche. W pewnym momencie samochody tych czterech marek koło w koło wjeżdżały w jeden z zakrętów, a ostatecznie z tej walki zwycięsko wyszedł Mathias Lauda w BMW. Austriak nie będzie jednak świętował tego miejsca, gdyż przed słabym pit stopem jego zmiennik był czwarty.

Ósme miejsce wywalczył Olivier Jarvis w Audi, tuż przed Stephane Ortelli w drugim R8. Vilander dowiózł swoje Ferrari na dziesiątej pozycji. Dla Forda i Porsche wyścig był pomyślny tylko do pierwszego zakrętu. Po kolizji Ford, co prawda utrzymał się na piątym miejscu, jednak awaria sprawiła, że zobaczyliśmy go w boksach jeszcze przed zmianą kierowców. Porsche w pierwszym zakręcie straciło jeszcze bardziej, a słaby pit stop dopełnił goryczy i zaowocował dopiero 11. miejscem.

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Stef Dusseldorp (1)McLaren MP4-12C GT3361h01m14,5388
1Frederic Makowiecki (1)McLaren MP4-12C GT3361h01m14,5388
2Alvaro Parente (2)McLaren MP4-12C GT336+0:03,5986
2Gregoire Demoustier (2)McLaren MP4-12C GT336+0:03,5986
3Yelmer Buurman (18)BMW E89 Z436+0:21,6944
3Michael Bartels (18)BMW E89 Z436+0:21,6944
4Darryl O'Young (24)Lamborghini Gallardo LP 60036+0:22,5163
4Peter Kox (24)Lamborghini Gallardo LP 60036+0:22,5163
5Markus Winkelhock (38)Mercedes SLS AMG GT336+0:28,6882
5Marc Basseng (38)Mercedes SLS AMG GT336+0:28,6882
6Thomas Jager (37)Mercedes SLS AMG GT336+0:30,4061
6Nicky Pastorelli (37)Mercedes SLS AMG GT336+0:30,4061
7Mathias Lauda (17)BMW E89 Z436+0:36,685
7Nikolaus Mayr-Melnhof (17)BMW E89 Z436+0:36,685
8Oliver Jarvis (33)Audi R8 LMS36+0:37,345
8Frank Stippler (33)Audi R8 LMS36+0:37,345
9Stephane Ortelli (32)Audi R8 LMS36+0:38,302
9Laurens Vanthoor (32)Audi R8 LMS36+0:38,302
10Toni Vilander (3)Ferrari 458 Italia GT336+0:40,162
10Filip Salaquarda (3)Ferrari 458 Italia GT336+0:40,162
11Matt Halliday (9)Porsche 911 GT3 R36+0:40,565
11Mike Parisy (9)Porsche 911 GT3 R36+0:40,565
12Tomas Enge (25)Lamborghini Gallardo LP 60036+0:40,686
12Albert von Thurn und Taxis (25)Lamborghini Gallardo LP 60036+0:40,686
13Francesco Castellacci (4)Ferrari 458 Italia GT336+0:45,975
13Enzo Ide (4)Ferrari 458 Italia GT336+0:45,975
14Maxime Martin (7)Aston Martin DBRS936+1:31,612
14Leonid Machitski (7)Aston Martin DBRS936+1:31,612
15Andreas Zuber (6)Aston Martin DBRS936+1:32,465
15Siergiej Afanasjew (6)Aston Martin DBRS936+1:32,465
Niesklasyfikowani
16Benjamin Lariche (8)Porsche 911 GT3 R20
16Dino Lunardi (8)Porsche 911 GT3 R20
17Milos Pavlovic (11)Ford GT13
17Matteo Cressoni (11)Ford GT13

KOMENTARZE

5
Adakar
27.05.2012 10:21
@MatiXF1 W Navarra Mclaren zmiażdżył konkurencję. Dosłownie. Nie startowali z P1 i P2 a już w połowie wyścigu byli na p1 i p2, pod koniec zamieniając się miejscami. Jedynymi którzy będą mogli im zagrozić w race nr 2 będzie BMW Z4 Bartels/Burmann. Dojechali na 3. miejscu startując z BOKSÓW ! Dobry występ Forda GT ... do czasu awarii. Astony jak zwykle daleko. Porażka Audi
opooona ;S
27.05.2012 08:32
Oglądałem nawet fajne kwal.., pod koniec była ciekawa walka trzy samochody obok siebie.:)
MatiXF1
27.05.2012 07:10
McLaren MP4-12C GT3 to dobre auto, a Hexis jest zespołem, który może zostać mistrzem drugi raz z rzędu. Mają dobrych kierowców, którzy potrafią wycisnąć z auta wszystko. Oby wygrali również wyścig główny.
m3nel23
26.05.2012 07:58
@Kamikadze2000 Haha, bardzo śmieszne ... Oby tak było w F1 ;0
Kamikadze2000
26.05.2012 07:47
No, tutaj niech sobie dominują... ;]