Informacja Pirelli po wyścigu o GP Australii

Identyczna strategia ultramiękkie/miękkie u czterech pierwszych kierowców.
26.03.1714:29
Informacja prasowa
959wyświetlenia


Melbourne, 26 marca 2017 - Sebastian Vettel z Ferrari wygrał Grand Prix Australii po dłuższym pierwszym przejeździe na ultramiękkich oponach niż ruszający z pole position Lewis Hamilton. Po swoim jedynym pit stopie wrócił na tor przed kierowcą Mercedesa. Wszyscy sklasyfikowani kierowcy poza dwoma zatrzymywali się po jednym razie, a pierwsza czwórka zastosowała strategię ultramiękkie/miękkie. W wyścigu skorzystano ze wszystkich trzech mieszanek, a najlepszy czas okrążenia - ustanowiony w samej końcówce wyścigu - był lepszy o ponad dwie sekundy niż w zeszłym roku. Większość kierowców wystartowała na ultramiękkim ogumieniu, a debiutujący w Formule 1 Antonio Giovinazzi był najwyżej sklasyfikowanym zawodnikiem, który wystartował na miękkich oponach.

MARIO ISOLA - SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
Formuła 1 zaliczyła fantastyczny start nowej ery w Australii, gdzie obserwowaliśmy zacięte ściganie i jazdę na maksimum możliwości od początku do końca każdego przejazdu. Zgodnie z naszymi oczekiwaniami większość kierowców zastosowała różne warianty strategii jednego postoju, a czołówka na drugi przejazd założyła miękkie opony, z zamiarem dojechania na nich do mety. Zużycie i degradacja były niskie, ale ten tor nigdy nie obciążał mocno opon. Kierowcy byli w stanie uzyskiwać najlepsze czasy okrążeń w końcówce, na miękkich oponach mających za sobą ponad 30 kółek.

PRZEWIDYWALNOŚĆ NASZEJ PROGNOZY
Sebastian Vettel wygrał wyścig po jeździe na jeden pit stop, zmieniając na 23. okrążeniu opony ultramiękkie na miękkie. Spodziewaliśmy się, że wielu kierowców skorzysta w drugim przejeździe z supermiękkiej mieszanki, ale najwyżej sklasyfikowanym zawodnikiem, który tak postąpił, był piąty na mecie Max Verstappen.