Magnussen przekroczył w USA limit paliwa o 170 gramów
Guenther Steiner zdradził kulisy wykluczenia Duńczyka z wyników wyścigu w Austin.
26.10.1814:41
1514wyświetlenia
Embed from Getty Images
Kevin Magnussen został zdyskwalifikowany z Grand Prix Stanów Zjednoczonych, ponieważ przekroczył limit paliwa na wyścig o 170 gramów - doprecyzował Guenther Steiner.
Szef Haasa udzielił wywiadu portalowi RaceFans.net. Jednym z tematów rozmowy była decyzja sędziów o wykluczeniu Magnussena z rezultatów wyścigu w Austin.
Dodatkowe 170 g paliwa oznacza, że Magnussen przekroczył regulaminowy limit 105 kg o 0,16%.
Steiner przyznał, iż rozważał nakazanie Magnussenowi rezygnację z prób wyprzedzenia Ocona.
Aż do drugiej połowy wyścigu zespół nie zdawał sobie sprawy, iż Magnussen nie zostanie zdublowany przez lidera wyścigu, przez co będzie musiał pokonać pełen dystans 56 okrążeń. Steiner podkreślił, że błąd wynikał z niskiego doświadczenia Haasa z radzeniem sobie z tego typu sytuacją.
Kevin Magnussen został zdyskwalifikowany z Grand Prix Stanów Zjednoczonych, ponieważ przekroczył limit paliwa na wyścig o 170 gramów - doprecyzował Guenther Steiner.
Szef Haasa udzielił wywiadu portalowi RaceFans.net. Jednym z tematów rozmowy była decyzja sędziów o wykluczeniu Magnussena z rezultatów wyścigu w Austin.
Wiedzieliśmy, że podejmujemy ryzyko. Nie wyszło. Naciskaliśmy zbyt długo, próbując wyprzedzić Ocona. Zdawaliśmy sobie sprawę, jaka jest tego stawka. Pod koniec nie mieliśmy wystarczająco dużo czasu, aby zejść poniżej określonego limitu paliwa. Ryzyko okazało się zbyt duże. Wiemy o tym. Czasem tak bywa.
Dodatkowe 170 g paliwa oznacza, że Magnussen przekroczył regulaminowy limit 105 kg o 0,16%.
Steiner przyznał, iż rozważał nakazanie Magnussenowi rezygnację z prób wyprzedzenia Ocona.
Mogłem go powstrzymać od atakowania Ocona, bo wiedziałem co się dzieje. Chcieliśmy zyskać pozycję i skupić się na oszczędzaniu paliwa. Tak się nie stało. Nieco przekroczyliśmy granicę ryzyka.
Aż do drugiej połowy wyścigu zespół nie zdawał sobie sprawy, iż Magnussen nie zostanie zdublowany przez lidera wyścigu, przez co będzie musiał pokonać pełen dystans 56 okrążeń. Steiner podkreślił, że błąd wynikał z niskiego doświadczenia Haasa z radzeniem sobie z tego typu sytuacją.
KOMENTARZE