Verstappen najszybszy w pierwszym treningu na Monzy
Tor oferował niską przyczepność co sprawiło kierowcom nieco problemów.
30.08.2414:35
2465wyświetlenia
Monza co roku przynosi pewną odmianę w stawce F1. Unikatowy układ toru wymusza ustawienia niskiego docisku co samo w sobie wymusza założenie innych części do samochodów. Podobnie było w tym sezonie, ale tym razem mieliśmy również nowości w obsadzie bolidów.
Logan Sargeant został zwolniony po swojej kolejnej kraksie na Zandvoort, w jego miejsce zasiadł Franco Colapinto. W Mercedesie za to Russell ustąpił fotela Kimiemu Antonellemu, ale tutaj do zmiany doszło jedynie w pierwszym treningu.
Antonelli to zdecydowanie talent dobrze rokujący w kwestii awansu do F1, ale pierwszego występu w weekendzie Grand Prix nie będzie wspominał dobrze. Włoch pojechał zbyt szybko w zakręcie Parabolica i rozbił Mercedesa z dość dużą prędkością. Zdecydowanie niezadowolony z tego faktu będzie Russell, gdyż młodzian jechał z podłogą, którą zespół chciał porównać z nową specyfikacją. Sesja została przerwana ze względu na konieczność naprawy barier.
W tym czasie na czele tabeli znajdował się Lewis Hamilton przed Lando Norrisem. W stawce panował dość spory podział na miękkie i pośrednie opony.
Sesję wznowiono po kilkunastu minutach. Czasy mocno się zmieniały, gdyż tor zapewniał dość niską przyczepność, która poprawiała się z każdym okrążeniem. Przez kilka minut na szczycie tabeli meldował się nawet Bottas.
W końcówce sesji mocne okrążenie pojechał Max Verstappen, wysuwając się na prowadzenie z czasem 1:21,676. Ponad 0,2 straty zanotował Leclerc, a za nim plasował się Norris. Z czasów jednak ciężko wyczytać prawdziwą formę poszczególnych zawodników ze względu na niską przyczepność i wczesną fazę weekendu.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 52°C
Temperatura powietrza: 33°C
Prędkość wiatru: 5,0 km/h
Wilgotność powietrza: 37%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 1
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Max Verstappen (1) | Red Bull RB20 | 1:21,676 | 18 | |||
2 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF-24 | 1:21,904 | 0,228 | 0,228 | 23 | |
3 | Lando Norris (4) | McLaren MCL38 | 1:21,917 | 0,241 | 0,013 | 25 | |
4 | Carlos Sainz (55) | Ferrari SF-24 | 1:22,126 | 0,450 | 0,209 | 23 | |
5 | Valtteri Bottas (77) | Kick Sauber C44 | 1:22,127 | 0,451 | 0,001 | 21 | |
6 | Oscar Piastri (81) | McLaren MCL38 | 1:22,199 | 0,523 | 0,072 | 23 | |
7 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W15 | 1:22,214 | 0,538 | 0,015 | 23 | |
8 | Alexander Albon (23) | Williams FW46 | 1:22,220 | 0,544 | 0,006 | 24 | |
9 | Sergio Perez (11) | Red Bull RB20 | 1:22,311 | 0,635 | 0,091 | 20 | |
10 | Fernando Alonso (14) | Aston Martin AMR24 | 1:22,315 | 0,639 | 0,004 | 18 | |
11 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-24 | 1:22,572 | 0,896 | 0,257 | 21 | |
12 | Daniel Ricciardo (3) | RB VCARB 01 | 1:22,605 | 0,929 | 0,033 | 21 | |
13 | Yuki Tsunoda (22) | RB VCARB 01 | 1:22,714 | 1,038 | 0,109 | 23 | |
14 | Pierre Gasly (10) | Alpine A524 | 1:22,763 | 1,087 | 0,049 | 21 | |
15 | Guanyu Zhou (24) | Kick Sauber C44 | 1:22,854 | 1,178 | 0,091 | 21 | |
16 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR24 | 1:22,864 | 1,188 | 0,010 | 21 | |
17 | Franco Colapinto (43) | Williams FW46 | 1:22,880 | 1,204 | 0,016 | 23 | |
18 | Esteban Ocon (31) | Alpine A524 | 1:22,880 | 1,204 | 0,000 | 20 | |
19 | Nico Hulkenberg (27) | Haas VF-24 | 1:23,157 | 1,481 | 0,277 | 23 | |
20 | Andrea Kimi Antonelli (12) | Mercedes W15 | 1:23,955 | 2,279 | 0,798 | 5 |
107% najlepszego czasu: 1:27,393