Toro Rosso szykuje się do pierwszych pełnoprawnych testów STR3
Tymczasem Bridgestone myśli już o nowym sposobie znakowanie opon, jeśli slicki wrócą do F1
07.04.0816:06
2679wyświetlenia

Jeszcze przed wyścigiem w Bahrajnie zespół Toro Rosso odbył pierwsze testy nowego bolidu STR3, który jest dostosowaną do silnika Ferrari wersją tegorocznego samochodu Red Bull Racing RB4, zaprojektowanego przez Adriana Neweya.
Pierwsza jazda próbna odbyła się na włoskim torze Vairano i jej celem było zaledwie sprawdzenie wszystkich systemów nowego auta. Prawdziwe testy STR3 przejdzie w przyszłym tygodniu w Barcelonie, gdzie będzie także rozegrany kolejny wyścig F1. Auto to w Grand Prix ma jednak zadebiutować dopiero w przyszłym miesiącu w Turcji.
Przeprowadziliśmy w zeszłym tygodniu roll-out.- powiedział Sebastian Vettel kilka dni temu.
Jeśli chodzi o niezawodność, to wszystko wygląda bardzo dobrze. Nie mieliśmy poważniejszych problemów, a to cieszy. W najbliższym czasie będziemy testowali nowy samochód w Barcelonie i dopiero później będzie można powiedzieć coś więcej o jego zachowaniu.

Również przed wyścigiem na torze Sakhir, a dokładnie w piątek firma Bridgestone, będąca obecnie jedynym dostawcą ogumienia do samochodów Formuły 1 poinformowała, że zostanie rozważony pomysł zastosowania różnych kolorów opon na suchą nawierzchnię od przyszłego roku.
Aktualnie bardziej miękka mieszanka ma pomalowany jeden z rowków na biało, czym w łatwo dostrzegalny sposób odróżnia się od twardszej mieszanki. Jednakże wraz z planowanym powrotem do F1 opon typu slick, taka metoda znakowania nie będzie już mogła być zastosowana.
Pracujemy nad rozwiązaniem tej kwestii. Oczywistą sprawą jest, że dla korzyści kibiców i profesjonalistów, mieszanki w przyszłym roku nadal będą znakowane.- obiecała Rachel Ingham z Bridgestone w wywiadzie dla szwajcarskiej gazety
Motorsport Aktuell. Jednym z możliwych rozwiązań jest metoda stosowana do niedawna w serii Champ Car, gdzie na czerwono malowano boczne ścianki opon. Ingham przyznała, że kolorowanie całej opony także jest
technicznie wykonalne.
Źródło: FeedMeF1.com, PaddockTalk.com
KOMENTARZE