McLaren przekonuje, że późniejsza prezentacja to optymalne wyjście

Paddy Lowe: "Od początku było to naszym zamierzeniem"
14.01.1111:20
Marek Roczniak
1844wyświetlenia

Zespół McLaren odrzucił sugestie, jakoby miał opóźnienia w pracach nad samochodem na sezon 2011, co miałoby być powodem zaplanowania prezentacji MP4-26 dopiero na 4 lutego, czyli po pierwszych testach w Walencji.

Szef działu inżynierii w brytyjskiej ekipie - Paddy Lowe powiedział podczas czwartkowej telekonferencji, że McLaren postrzega swoje plany jako optymalne. Od początku było to naszym zamierzeniem, aby przeprowadzić prezentację po pierwszych testach - powiedział Lowe.

Jednym z powodów tego było to, że chcieliśmy wykorzystać pierwsze testy do pracy z samochodem tak stabilnym i dobrze nam znanym, jak to tylko możliwe, podczas gdy będziemy poznawać nowe opony Pirelli. Da nam to także trochę więcej czasu na dopracowanie nowego samochodu.

W Walencji podczas jazd w dniach 1-3 lutego McLaren będzie korzystał z nieznacznie zmodyfikowanej wersji zeszłorocznego modelu MP4-25. Następnego dnia po zakończeniu tych testów w Berlinie zaprezentowany zostanie MP4-26, który na tor wyjedzie z kolei 10 lutego w Jerez.

Niektórzy obserwatorzy twierdzą, że opóźnienie prezentacji ma też dać rywalom mniej czasu na podpatrzenie i skopiowanie nowych pomysłów McLarena. W ubiegłym roku zespół z Woking jako pierwszy wprowadził system nazwany „kanałem F”, który ostatecznie został skopiowany przez niemal wszystkie zespoły.

Owszem, będzie trochę nowych elementów - wyznał szef zespołu Martin Whitmarsh w wywiadzie dla oficjalnej strony Formuły 1 - ale jak możecie się domyślać, nie jest przygotowany do tego, by ujawniać teraz jakieś szczegóły!

Źródło: motorsport.com

KOMENTARZE

4
SirKamil
14.01.2011 01:01
Gdyby opóźnienie było podyktowane ukrywaniem nowinek zaprezentowaliby ten samochód tuż przed drugą sesja testową a nie na dzień po pierwszych testach
dancom
14.01.2011 11:10
z kanału F ----> do punktu G
jpslotus72
14.01.2011 10:38
Prezentacje to mocny element PR - ale najlepszą reklamą będą robiące wrażenie osiągi podczas testów i oczywiście (przede wszystkim!) w czasie sezonu... Najbardziej odlotowa prezentacja będzie szybko zapomniana, kiedy silniki zagrają na torach - zostanie trochę fotek w internecie, do których z rzadka będzie ktoś zaglądał...
Aquos
14.01.2011 10:34
Zasada ekonomii myślenia (zwana brzytwa Ockhama) mówi, że należy szukać najprostszych wyjaśnień. Nie zdążyli.