FIA zaostrzy testy obciążeniowe przednich skrzydeł?
Hiszpański dziennik Marca donosi, że zmiany mają wejść w życie jeszcze przed sezonem 2012.
27.11.1109:03
2192wyświetlenia

Plotki głoszą, że FIA zamierza wkrótce wymusić zakaz stosowania elastycznych przednich skrzydeł, znanych z bolidów Ferrari i Red Bull Racing.
Problem przednich spojlerów powrócił podczas ostatnich weekendów Grand Prix, gdy okazało się, że stajnia z Maranello testuje przednie skrzydła w stylu Red Bulla, które w trakcie jazdy z dużą prędkością wpadały w ekstremalne wibracje, sypiąc iskry po każdym dotknięciu asfaltu.
Hiszpański dziennik sportowy Marca poinformował, że organ zarządzający analizuje możliwości poprawy elementów testowego systemu obciążeń tak, aby zespoły nie mogły naginać przepisów do granic możliwości. Zgodnie z doniesieniami gazety, problem ma zostać przeanalizowany przez FIA w przyszłym tygodniu, a wprowadzenie poprawionej formy testów ma nastąpić jeszcze przed startem przyszłorocznego sezonu.
Hiszpańscy dziennikarze uważają, że najlepiej na zmianach wyjdzie ekipa McLarena, choć Lewis Hamilton przyznał, że na kolejne lata to konstrukcja Red Bulla jest wyznacznikiem dla rywali stajni z Milton Keynes.
W zasadzie przez trzy lata dysponowali tym samym samochodem i zyskali przez nie przewagę lat świetlnych, zwłaszcza na początku i w środku sezonu. Nie wydaje mi się, że na tym ucierpią. To poważna konstrukcja.
Mimo tego, że przewaga Red Bulla wynikająca ze stosowania elastycznego skrzydła jest stawiana w wątpliwość, to wydajność przyszłorocznego samochodu może ucierpieć także przez wprowadzenie zakazu stosowania nadmuchu dyfuzorów przez gazy z układu wydechowego.
Kiedy zatrzymasz zespół używając tego, co było ich oczkiem w głowie, to tendencja zmierza ku utracie części potencjału- wyjaśniał szef Mercedes GP, Ross Brawn.
Źródło: onestopstrategy.com
KOMENTARZE