Schumacher i Buemi najczęściej wyprzedzającymi kierowcami sezonu 2011
Czołową trójkę uzupełnił Kamui Kobayashi.
24.12.1114:26
5268wyświetlenia

Michael Schumacher okazał się najczęściej wyprzedzającym kierowcą minionego sezonu, minimalnie wyprzedzając Sebastiena Buemiego.
W danych strategicznych skompletowanych przez Mercedes GP, czołową trójkę uzupełnił Kamui Kobayashi znany ze swych widowiskowych manewrów. Należy jednak zwrócić uwagę na fakt, iż Schumacher i Buemi, po zazwyczaj kiepskich sesjach kwalifikacyjnych zyskiwali wiele pozycji na starcie, co bez wątpienia wpłynęło na poprawę ich statystyk wyprzedzania.
Wyścigowe tempo siedmiokrotnego mistrza świata nie odbiegało jednak od osiągów jego partnera z zespołu - Nico Rosberga, co wskazuje na ogrom postępu, jaki niemiecki kierowca dokonał od czasu swego wielkiego powrotu do sportu. Dane, jakie opracował Mercedes dobitnie pokazują i potwierdzają prawidłowość, że wyścigi w środku stawki obfitują w większe możliwości ataku - Sebastian Vettel, który większość sezonu przejechał na czołowych lokatach, zajął w tabeli dopiero czwarte miejsce od końca z 27 manewrami wyprzedzania na koncie.
Dane Mercedesa powstały w oparciu o połączenie materiału wideo, czasów kierowców oraz technologii GPS i nie bazowały wyłącznie na prostych wykresach okrążenia po okrążeniu. Analiza dowiodła, że przez wszystkie tegoroczne wyścigi kierowcy wyprzedzali się aż 1468 razy. Jeśli jednak odejmie się manewry z pierwszych okrążeń (150), te spowodowane uszkodzeniami samochodu (124), to w sumie podczas całego sezonu doszło do 1212 zmian pozycji. Analizując jeszcze dogłębniej zestawienie Mercedesa można dowiedzieć się, że prawdziwych manewrów wyprzedzania - z wyłączeniem trzech najwolniejszych zespołów (310) i partnerów zespołowych, którzy często ułatwiają zadanie (80) - było w sumie 822.
Spośród nich 452 zmiany pozycji odbyły się w normalnych wyścigowych warunkach, a 370 z użyciem systemu DRS. Oznacza to, że wyprzedzania z system redukcji oporów stanowią około 45% manewrów z całego sezonu. DRS najgorzej spisywał się w Monako (2 wyprzedzania), Melbourne (5), Silverstone (6) i Sao Paulo (7), gdzie lokalizacja strefy aktywacji powodowała ograniczone możliwości ataku. Największy sukces system odniósł w Turcji (50 manewrów), Abu Zabi (50), Szanghaju (37) i Barcelonie (29).
Najczęściej wyprzedzający kierowcy sezonu 2011 Formuły 1 | ||||
Kierowca | Ilość manewrów | |||
---|---|---|---|---|
1 | Michael Schumacher | 116 | ||
1 | Sebastien Buemi | 114 | ||
1 | Kamui Kobayashi | 99 | ||
1 | Jaime Alguersuari | 93 | ||
1 | Pastor Maldonado | 91 | ||
1 | Paul di Resta | 90 | ||
1 | Sergio Perez | 87 | ||
1 | Rubens Barrichello | 86 | ||
1 | Jenson Button | 85 | ||
1 | Felipe Massa | 82 | ||
KOMENTARZE