System regulacji zawieszenia Lotusa został zakazany
FIA wydała wczoraj notkę, w której zabrania korzystania z tego systemu
21.01.1211:13
8150wyświetlenia

Zespoły Formuły Jeden zostały wczoraj poinformowane, że system zawieszenia mający na celu utrzymywanie stałego prześwitu podczas hamowania został zakazany w sezonie 2012. Pierwszym zespołem, który rozpoczął pracę z tym systemem był Lotus.
Źródła zbliżone do zespołów ujawniły wczoraj, że FIA przesłała do nich notkę, stwierdzając, że nie jest już zadowolona z systemu i regulacja zawieszenia podczas hamowania przestaje być legalna.
Nie jest jasnym dlaczego ciało zarządzające Formułą Jeden nagle zmieniło zdanie odnośnie tego rozwiązania, gdyż nieco ponad tydzień temu informowaliśmy, że pomysł Lotusa otrzymał zielone światło już w styczniu zeszłego roku. Prawdopodobnym jest jednak, że rywale starali się udowodnić, iż system stoi w sprzeczności z regulaminem.
Informacja o zakazaniu systemu została ujawniona w magazynie The Flying Lap, kiedy to główny inżynier operacyjny Williamsa, Mark Gillan, zdradził, że przed wejściem na antenę otrzymał notkę od FIA.
FIA właśnie zbanowała ten konkretny rodzaj systemu- powiedział.
Przyglądaliśmy się temu rozwiązaniu przez pewien czas. Jasnym jest, że ma wpływ na aerodynamikę samochodu. Wszystko co obniża przód samochodu jest dobre w kwestii aerodynamiki.
System utrzymywania wysokości zawieszenia podczas hamowania w bolidach Lotusa został po raz pierwszy zauważony podczas testów dla młodych kierowców w Abu Zabi. Głównymi jego zalety to poprawienie stabilności i wydajności aerodynamicznej. Inne zespoły od razu zaczęły przyglądać się temu rozwiązaniu. Jedną z pierwszych ekip, które zaproponowały własną wersje systemu ma być Ferrari.
Stefano Domenicali, szef ekipy z Maranello, podczas imprezy Wrooom powiedział, że zespół czeka na odpowiedź na temat legalności ich rozwiązania.
Czekamy na ostateczne potwierdzenie czy tego typu urządzenia są dozwolone czy też nie. Jasnym jest jednak, że przyglądamy się wszystkiemu, co może poprawić osiągi. Musimy jednak poczekać i zobaczyć jak zareaguje na to FIA.
System Lotusa był mechanicznie aktywowany poprzez naciśnięcie hamulca. Jako, że był on częścią zawieszenia, wydawał się legalny, gdyż nie mógł zostać sklasyfikowany jako ruchoma część aerodynamiczna.
Źródło: autosport.com
KOMENTARZE