Allison: Wprowadzenie 18-calowych obręczy kół musi być dobrze zaplanowane

Brytyjczyk przypomina, że zespoły muszą mieć czas by przygotować się do ewentualnej zmiany.
19.08.1415:35
Nataniel Piórkowski
1152wyświetlenia

Dyrektor techniczny Ferrari - James Allison przyznał, że zespoły Formuły 1 powinny z dużym wyprzedzeniem wiedzieć o możliwym wprowadzeniu do użytku 18-calowych kół.

W trakcie testów na Silverstone firma Pirelli badała wraz z Lotusem nowe obręcze kół, mając w perspektywie regularne korzystanie z nich już nawet w sezonie 2016. Allison uważa jednak, że ewentualna zmiana w obszarze kół powinna być wprowadzona z dużą ostrożnością, a zespoły muszą mieć wystarczająco dużo czasu, by się do niej przystosować.

Jedną z niesamowicie istotnych kwestii jest dla zespołów dysponowanie wiernymi modelami opon do testów w tunelu aerodynamicznym. Opona to jedna z najważniejszych rzeczy na płaszczyźnie aero. Wiąże się to z dostępnym poziomem docisku, a odwzorowanie opony w tunelu jak i w obliczeniowej mechanice płynów ma ogromną wagę w opracowaniu dokładnej symulacji. Niezależnie od tego kto zdobędzie kontrakt na dostawy opon od 2017 roku, jeśli będzie chciał wprowadzić 18-calowe obręcze, to powinien dostarczyć nam opony do testów w tunelu aero na rok przed ich użyciem na torach - zaznaczył Brytyjczyk cytowany przez magazyn Autosport.

Allison sądzi również, iż wprowadzenie nowych kół w znacznym stopniu przełożyłoby się na nowe idee inżynierskie. W zasadzie będzie to ciekawy projekt, ponieważ opony będą miały zupełnie inną charakterystykę. Przestrzeń która zwolni się w kołach otworzy duże pole do badań i zastosowania inżynierii. To coś, co trzeba będzie przeprowadzić w dobrze zaplanowany sposób.

KOMENTARZE

2
MegaZmiya
20.08.2014 11:24
A ja się cieszę z tej decyzji. Dlaczego? 24.08.2013r. - news pt. "Michelin jednak walczy o powrót do F1?" [quote]Po pierwsze Francuzi chcieliby zmiany obecnego formatu pit stopów i odejścia od szybko zużywających się opon, które ich zdaniem nie odpowiadają rosnącemu zapotrzebowaniu na ochronę środowiska. Ponadto Michelin nadal chciałby dostarczać do F1 18-calowe opony, jednak byłby w stanie odejść od tego pomysł na nie dłużej niż dwa lata. Dodatkowo firma chciałaby móc korzystać w F1 z zaawansowanych technologii, które miałyby obejmować m.in. nowoczesne opony typu slick, który można używać na mokrym torze.[/quote]
hejter
19.08.2014 03:55
13 cali to mało, ale 18 to już za dużo (takie dekle), na początek starczyłoby 16 :D