Honda zredukowała moc silników by zapewnić ich wyższą niezawodność

Arai: "Nie mogliśmy ryzykować utraty silnika już w trakcie pierwszego wyścigu".
14.03.1514:40
Nataniel Piórkowski
4301wyświetlenia

Fatalne tempo, jakie podczas kwalifikacji do GP Australii zaprezentowały bolidy McLarena, wynikało ze zmodyfikowania trybu pracy silnika Hondy w celu poprawy jego niezawodności.

Po trzech turach zimowych testów, jakie w lutym i marcu odbyły się na torach Jerez i Catalunya, Honda wciąż nie ma praktycznego doświadczenia związanego z zarządzaniem swoją jednostką w temperaturach wyższych od tych, jakimi charakteryzuje się południowoeuropejska zima.

W celu zagwarantowania niezawodności, japoński producent zdecydował się obrać konserwatywne podejście pod względem pracy kluczowej części systemu hybrydowego - MGU-K.

W Barcelonie oczekiwałem, że w Australii będziemy prezentowali znacznie lepsze tempo. Niestety nie mamy doświadczenia w wysokich temperaturach, więc nie mogliśmy ryzykować utraty silnika już w trakcie pierwszego wyścigu. Nasze ustawienia są tu bardzo konserwatywne - powiedział Yasuhisa Arai.

To dlatego ograniczyliśmy potencjał MGU-K, co oczywiście przełożyło się na moc całej jednostki napędowej. Problem wysokich temperatur nie dotyczy wyłącznie silnika, ale także MGU-K. Zdecydowaliśmy się zredukować moc by przetrwać kilka wyścigów z jedną jednostką - przyznał szef działu sportów motorowych Hondy po zakończeniu sesji kwalifikacyjnej na Albert Park.

KOMENTARZE

20
karrot
15.03.2015 04:20
[quote="kabans"] f1 to na tyle mało popularny sport że nikt o tym nie będzie gadał na ulicy.[/quote] hehe dlatego lubie UK. Tutaj mozesz porozmawiac z babcia na temat F1.. nawet jak ktos nie jest fanem F1 to zazwyczaj ma zaskakujaca wiedze o F1, gdyz wszedzie jej pelno.
kabans
15.03.2015 12:27
powtórki są na polsat sport news, obczaj o której, nie sprawdzaj wyników, f1 to na tyle mało popularny sport że nikt o tym nie będzie gadał na ulicy. Tylko na tym kanale trzeba sobie zakryc pasek z wiadomosciami bo sie wszystko w trakcie moze wyjascnic
michu_tarnow
14.03.2015 11:15
Hej, sorki za offtop, ale ja mam pytanie trochę z innej beczki. Będę mógł oglądnąć wyścig do 7 rano w domu i potem muszę wyjechać, czy zna ktoś jakiś stream z wyścigiem, który pociągnie spokojnie na smartfonie z androidem? Z góry dzięki za pomoc
cx5
14.03.2015 10:16
Dla wszystkich narzekających, smutnych i psioczących. Mclaren wraz z Hondą ma bardzo duży o ile nie największy potencjał w stawce. Jestem spokojny i nie chciałbym żeby od początku wygrywali bo znaczyłoby to, że merc tak na prawdę po tylu sezonach z rzędu w F1 miał po prostu kiepski motor. Honda wchodzi do boju i nie zakładam, żeby to był sezon, w którym będą walczyć może z Manorem o honorowy punkt. Wiara czyni cuda i ja tą wiarę mam. Po prostu. I nie zmieniam zespołu któremu kibicuję w zależności od obecnych możliwości. Zawsze McLaren ;) A zaczęło się od Miki w Poznaniu, yeahhhhhh!!!!!!!!!!
andy
14.03.2015 08:07
Żal patrzeć na to co się dzieje. Ale gorzej już być nie może więc na pewno się Mclaren podniesie. Pytanie tylko jak szybko.
Metalpablo
14.03.2015 08:05
Jest tragicznie...DNO. Ale ja w nich mocno wierzę i mam nadzieję, że uda im się powrócić do wygrywania wyścigów! Życzę tego wszystkim wiernym i prawdziwym fanom McLarena!
marvin
14.03.2015 05:27
Pewnie i tak się zepsuje;p
macieiii
14.03.2015 03:52
Wlasnie dobrze jesli to prawda. W Malezji albo Chinach moze beda kolejnym kandydatem do szampana po wyscigu. Oni i moze Lotus przez nowe silniki moga nam sie rozwinac podczas sezonu
rocque
14.03.2015 03:50
@karrot [quote]Co do Alonso to na 100% nie zaluje odejscia od SF. Jego nie interesuje bycie w drugim czy trzecim teamie, ktory nie moze nawiazac walki o zwyciestwa.[/quote] Dokładnie. Tylko trzeci tytuł. Teoretycznie to nie zmienił nic - w Ferrari ani w McLarenie w tym roku mistrzem nie zostanie. W perspektywie 2-3 lat może to być opłacalne, choć z drugiej strony równie dobrze może nie wypalić... Na ten moment dno totalne, ale warto poczekać parę GP żeby zobaczyć ile z tego pakietu są w stanie wyciągnąć.
McLuke
14.03.2015 03:38
@Carolius Tu się nie ma co śmiać, bo to by było całkiem możliwe... w najgorszych snach bym nie przypuszczał, że kiedykolwiek zobaczę McLarena na końcu stawki, nawet 1,5sek. za Force India...
Psyche
14.03.2015 03:36
Ciasne upakowanie jednostki wychodzi bokiem?
karrot
14.03.2015 03:08
Tak narzekacie a przeciez oni na kazdym kroku podkreslaja, ze to calkiem nowa technologia, ktora ma przyniesc owoce za kilka lat bo jak na razie to co buduja to obszar niezbadany. Ryzykuja duzo tymi agresywnymi zmianami ale to jedyna opcja by obalic Mercedesa za kilka lat. Co do Alonso to na 100% nie zaluje odejscia od SF. Jego nie interesuje bycie w drugim czy trzecim teamie, ktory nie moze nawiazac walki o zwyciestwa. Odszedl do McLarena budowac nowy projekt. Tak samo jak Mercedes zaczynal swoj projekt obalenia RB, tyle ze nie az tak agresywny.
dejacek
14.03.2015 03:04
taaa, ograniczyć moc mgu-k, może raczej ograniczyć napięcie mgu-k żeby kogoś znów nie potrzepało...
Lukas
14.03.2015 03:00
Gie, nie mieli rok więcej, bo zaczęli później... Mieli kilka lat mniej jeśli chcemy być dokładni, bo pozostała trójka swoje zespoły napędowe rozwijała już od dawna.
Gie
14.03.2015 02:49
Start McL-H wygląda gorzej niż start rok temu Caterhama i Marussi. A przecież Honda miała rok więcej na dopracowanie silnika a McL dużo większy budżet niż ww. zespoły.
enstone
14.03.2015 02:47
@jarof1 Przecież są czerwone lusterka. :D
MMMotorsport
14.03.2015 02:41
To może lepiej było w ogóle nie startować...
jarof1
14.03.2015 02:37
Fernando, tęsknisz za czerwonym? :) Sorry - nie mogłem się powstrzymać...
corey_taylor
14.03.2015 02:17
ale nędza.. mam nadzieję że chociaż zapunktują w sezonie
Carolius
14.03.2015 02:11
Szkoda, że Manor nie jedzie, bo by objechał McLarena. :)