McLaren bez punktów konstruktorów, ale będzie startował

Ponadto FIA nałożyła na stajnię z Woking grzywnę w wysokości 100 milionów dolarów
13.09.0719:56
Marek Roczniak
13455wyświetlenia

Znany już jest wreszcie werdykt Światowej Rady Sportów Motorowych (WMSC) w aferze szpiegowskiej. Wbrew wcześniejszym doniesieniom zespół McLaren nie został wykluczony z mistrzostw F1 w latach 2007-2008, jednak nie będzie się w tym roku liczył w walce o mistrzostwo konstruktorów i będzie musiał zapłacić grzywnę w wysokości 100 milionów dolarów.

Tymczasem sytuacja w klasyfikacji generalnej kierowców pozostaje bez zmian, a więc Lewis Hamilton i Fernando Alonso zachowali punkty wywalczone w tym sezonie i nadal pozostają faworytami do zdobycia mistrzostwa świata.

Oprócz wyżej wymienionych kar, McLaren będzie musiał także przedstawić swój przyszłoroczny bolid do szczegółowej kontroli technicznej jeszcze w tym roku, aby WMSC mogła ocenić podczas grudniowego spotkania, czy konieczne jest nałożenie jakichkolwiek sankcji na zespół w sezonie 2008.

Oficjalny komunikat FIA:

WMSC pozbawiła zespół Vodafone McLaren Mercedes wszystkich punktów zaliczanych do klasyfikacji konstruktorów Mistrzostw Świata Formuły Jeden FIA w 2007 roku i zespół nie będzie mógł ich zdobywać do końca tego sezonu*.

Ponadto zespół będzie musiał zapłacić grzywnę odpowiadającą sumie 100 milionów dolarów - jest to mniejsza suma od straconego dochodu FOM w rezultacie odebrania punktów.

Jednakże ze względu na wyjątkowe okoliczności, w których FIA zagwarantowała kierowcom zespołu nietykalność w zamian za przedstawienie dowodów, nie ma żadnej kary jeśli chodzi o sytuacją punktową kierowców**.

WMSC otrzyma pełną dokumentację techniczną bolidu McLaren na sezon 2008 i podejmie decyzję podczas spotkania w grudniu 2007 roku co do tego, jakie sankcje nałożyć na zespół w sezonie 2008, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Dokładne powody wydania dzisiejszego werdyktu przez WMSC zostaną opublikowane 14 września 2007 roku.

Punkty zdobyte dotąd w tym sezonie przez inne zespoły nie ulegną zmianie.



* Przedstawiciele McLarena nie będą mieli wstępu na podium, jeśli kierowca McLarena wygra którykolwiek z pozostałych do końca sezonu 2007 wyścigów.



Na koniec warto dodać, że zespół otrzyma od administracji F1 pieniądze, jakie normalnie należałyby mu się za zdobyte punkty w tym sezonie (według Rona Dennisa jest to 50 milionów dolarów), tak więc przyznana grzywna w istocie nie będzie tak duża. Ponadto nie wykluczone, że McLaren będzie odwoływał się od dzisiejszego werdyktu.

Źródło: GrandPrix.com

KOMENTARZE

103
mielony
13.09.2007 07:32
Jednak czekam na konkretne dowody, szczegóły techniczne, niechby ujawnili nawet po zakończeniu sezonu. Podejrzewam, że nie są w 100% przekonujące, że akurat dzięki pozyskanym informacjom McLaren wygrywa - stąd taka kara. Bardziej dla zasady i na na odstraszenie. Bo teoretycznie zostwiając Maca do końca sezonu powinni nakazać wymienić ulepszone/dostosowane dzięki zdobytym informacjom podzespoły na takie z przed... Gorzej gdy to silnik. Kierowcy: a czy oni są winni? Coś tam Alonso meilował ale... co? dowiedział się, że szykanę X na torze Y może atakować z prędkością o 3km/h szybciej bo jakaś tam śrubka w Macu jest Ferraripodobna? Czy mógł sam bezpośrednio informacjeł wykorzystać? A może Louis wyprzedzając ostatnio Kimiego - "znał" ślad aerodynamiczny jaki zostawia Ferrari i wiedział kiedy jak mżna do niego blisko podjechać żeby zaatakować?... Pytam serio. Jak się liczy klasyfikacja konstruktorów? Tylko punkty czy miejsca też? "Zabrano wszystkie punkty". Ale czy "miejsca"? Bo jak tylko punkty to Spyker nie wyprzedzi McLarena...
Rebel
13.09.2007 07:23
Nie lubię Alonso za jego chamskie zachowania ale mam nadzieję że wygra z FIAmilton'em, najlepiej by było żeby mistrzostwo zdobył KIMi ;))
andy
13.09.2007 07:22
wg mnie FIA powinna jeszcze w werdykcie zagwarantować, że dokumentacja techniczna dotycząca bolidu Mclarena na sezon 2008 nie zostanie udostępniona ani przekazana osobom spoza kręgu FIA tj. przede wszystkim członkom jakiegokolwiek teamu F1. Poza tym ferrari też pewno bedzie musiało dostarczyć kokumentacje dotyczącą swojej bryki bo niby jak FIA porówna te bolidy? Rafaello85> jak kierowca ferrari zajmie 2 miejsce to zespół i kierowca zdobędzie za to miejsce 8 pkt. a 10 nikt nie dostanie tzn. team nie dostanie. no bo niby jak inaczej ma być?
raafal
13.09.2007 07:20
Bardzo dziwny werdykt. Jeśli McLaren jest winny, to dlaczego zachowano klasyfikację kierowców, przecież osiągnęli swoje punkty w nieuczciwej walce? Panowie z WMSC chyba boją się Brytyjczyków (Hamilton musi być mistrzem), widać to przez cały tegoroczny sezon. F1 robi się bardzo niesmaczna przez takie niejasne reguły gry. Czy kierowcy walczący na torze w uczciwy sposób są gorsi? Z tego werdyktu wynika, że tak. Najlepiej znaleźć nieuczciwy zespół, wykorzystać jego przewagę know how i zostać mistrzem. Przecież w tym sporcie konstrukcja, inżynieria, bolid i cały zespół ma równie duże znaczenie co kierowca. Całkowicie niesprawiedliwy werdykt. Albo cały zespół ponosi karę (wraz z kierowcami), albo nikt.
Maraz
13.09.2007 07:18
rafaello85 - zobaczymy po GP co w takiej sytuacji będzie się działo.
Hitokiri
13.09.2007 07:18
Jeszcze co do tej śmiesznej kary: "Na koniec warto dodać, że zespół otrzyma od administracji F1 pieniądze, jakie normalnie należałyby mu się za zdobyte punkty w tym sezonie" - 100mln? to jakiś żart. Czyli McLaren dostał w zasadzie tylko po punktach, ale w sumie niczego innego się nie spodziewałem :/ FIAmilton... żenua. ( andy i spółka to teraz dopiero mają ciężki orzech do zgryzienia hehehe, bronili jak lwy, polegli jak muchy :D )
rafaello85
13.09.2007 07:14
Co będzie jeśli wyścig wygra kierowca McLarena, a drugi będzie zawodnik Ferrari? Zwycięstwo zostasnie przyznane Ferrari czy nikomu? Bo McLarena tak jakby nie było.
m.j.m
13.09.2007 07:11
Złodzieje zostali ukarani - bardzo dobrze !!! Tylko kara za mała jak odebrano punkty w klasyfikacji konstruktorów to kierowcą też powinni zabrać.
michal
13.09.2007 07:11
A BMW po cichutku bedzie drugą siłą w F1 - przynajmniej w zestawieniach.
plastus
13.09.2007 07:08
Decyzja, że jeżdżą dalej? Spoko. Niech będzie, bo fakt faktem, że F1 bez Maca to nie to. Ale dlaczego kierowcy zachowali punkty? To jest chore! Przecież jak te punkty zdobywali, to korzystali właśnie z tego nielegalnie zbudowanego auta, za które team zostaje wykluczony z klasyfikacji konstruktorów! Ja rozumiem, że poszli na układ. Ale po sezonie i tak się będzie mówiło, że mistrzostwo zdobył Mclaren. Praktycznie więc zespół nie ponosi strat. Bo po pierwsze nie wierze, żeby 100 milionów zrobiło im różnicę, a po drugie i tak najważniejsza jest klasyfikacja indywidualna. Nikt mi nie wmówi, że jest inaczej. Prawda jest taka, że kierowcy punkty też powinni stracić. Coraz wyraźniejsze wydaje się faworyzowanie Hamiltona. Cała ta sprawa sięga moralnego dna, to było wiadomo od początku. Ten werdykt oprócz dna, grzebie ją w metrze mułu. Z resztą nie tylko aferę, ale także WMSC jako niezależne ciało, a F1 jako sport.
Matador
13.09.2007 07:05
a czy teraz jak McLaren zajmie punktowane miejsce, to będzie tak jakby ich wogóle nie było i punkty dostaną również 9-ty i 10-ty bolid, ale nie 9-ty i 10- kierowca??? @_@
Hitokiri
13.09.2007 07:04
Wiedziałem że tak będzie. Hamiltonowi włos z głowy przecież nie mógł spaść :/ Dla mnie najważniejsze jednak jest co innego, że wreszcie jasno powiedziano prawdę i nie zostawiono żadnych wątpliwości - McL to złodzieje i oszuści.
Ramzi
13.09.2007 07:03
Ok Sajmon Te 100 mln to nic innego jak pieniadze za te 780 stron ,gdyby nie ukradli tej dokumentacji to poewnie taka sumke wydaliby na badania :P ,mozna powiedziec ze im sie zwrocilo :P
paolo
13.09.2007 07:00
McLaren i Ferrari to ikony tego sportu. Jeśli między nimi toczą się "brutalne zapasy w błocie" to nie jest to dobre dla wizerunku F1. Dodatkowo teraz McLaren wkurzony współpracą Renault z Ferrari w tej sprawie odgraża się, że ma haka na żabojadów. Jeśli ma to będzie kolejna afera szpiegowska, a to albo oczyści ten sport albo pogrąży w kryzysie. Swoją drogą Honda skupuje speców ze wszystkich stajni. Jeśli ich przyszłoroczny bolid będzie hybrydą wielu pomysłów innych zespołów to znowu może być skandal. Pożyjemy zobaczymy. Oby na tym się skończyło.
michal
13.09.2007 06:58
Petrolhead, i tak trzymać! oby nas Robert nigdy nie miał podobnych problemów!
RubiKub
13.09.2007 06:58
Czyli jednak na 100% McLaren ma cos na sumieniu... Ale WSTYD! Chociaż dobrze, ze kierowcom nie odebrali punktów - Alonso bedzie mógł pokazać Hamiltonowi jak sie wygrywa :D
Sajmon
13.09.2007 06:56
Ramzi nie chodzi mi konkretnie o Ciebie możliwe że jesteś normalnym kibicem ale sam zobacz ile było ataków na McLaren i bluzgów. Powiem tak w przypadku gdyby Ferrari ukradło McLarenowi jakie dokumenty byłbym z zabraniem punktów karami finansowymi itd ale nie za wykluczeniem z mistrzostw 2007 czy 2008 tak jak większość kibiców czerwonych krzyczy wyrzucić McLarena!
Petrolhead
13.09.2007 06:54
michal ja tez kibicuje kierowcy a nie teamowi; byl Kimi w McL, kibicowalem im, jest teraz w Ferce - kibicuje im. Jest Robert w BMW, jestem za BMW - bedzie kiedys np w Renault bede za "osami"...
sneer
13.09.2007 06:54
Maraz - dzięki ok, teraz rozumiem. Ta czy owak, wyrok to porażka. Fiamilton NIE współpracował, a też nie straci punktów. Mam nadzieję że Alonso go objedzie. Inna sprawa że Alonso też ma charakterek - tajne dane od konkurencji wykorzystał bez żadnych oporów, a potem sypnął współwinnych, jak na Mistrza Świata nieźle. Schumacher przynajmniej wjeżdżał w kogoś na oczach wszystkich. Mam też nadzieję że Mercedes się wycofa z zespołu.
Paweł
13.09.2007 06:51
Jeżeli jeszcze w to wszystko wciągną Renault, to przestaje kochać ten sport i "zrywam" z nim !!!! Może ta kara wyjdzie na dobre całemu temu sportowi, ale póki co to wstyd się przyznawać, że jestem fanem F1 !!
quattro75
13.09.2007 06:50
''czerwone szkapy'' Sajmon,a ty jaka szkapa jesteś?Bezpunktowa? :-) Buczo ''Chwila... ale to oznacza że McLaren będzie ostatni w klasyfikacji czyli nie dostanie zwrotu za pierwsze dziesięć pozycji. Wraz z karą to może oznaczać spore kłopoty finansowe... i dobrze ;] Może teraz Mercedes nie będzie już chciał promować swojego zespołu marką McLarena i powstanie kolejny niemiecki team fabryczny :) to całkiem możliwe:-)
majron
13.09.2007 06:50
od samego poczatku klamali, a i tak Ferrari bylo be, co za ludzie...
Wymiatacz
13.09.2007 06:48
Wydaje mi się, że sama ta sytuacja wpłynie na formę McLarena i nie będzie w 2008 za wesoło (obym się mylił)...
michal
13.09.2007 06:48
Od dziś kibicuję już tylko BMW,a Czerwoni I Srebrne Strzały niech sie pozabijają nawzajem...
Kid
13.09.2007 06:47
---> Sajmon, Jaki zespół (McLaren) tacy kibice (Ty). Wracając do tematu: dobrze że nie ukarali kierowców, bo będzie ciekawa walka. Ciekawe czy ta kontrola w grudniu wpłynie na konkurencyjność ich bolidu.
ASAD
13.09.2007 06:45
@Bartley Nie widziałem tego wcześniej :)
Maraz
13.09.2007 06:45
sneer - nie będzie mógł wejść na podium np. Ron Dennis, bo i po co, skoro nie dostanie trofeum za zwycięstwo konstruktora.
Buczo
13.09.2007 06:44
Chwila... ale to oznacza że McLaren będzie ostatni w klasyfikacji czyli nie dostanie kasy za pierwsze dziesięć pozycji. Wraz z karą to może oznaczać spore kłopoty finansowe... i dobrze ;] Może teraz Mercedes nie będzie już chciał promować swojego zespołu marką McLarena i powstanie kolejny niemiecki team fabryczny :)
Adriannn
13.09.2007 06:44
I tak w przyszłym roku z 1 będzie jeździć McLaren;) Bo i tak będą mieć mistrza świata inwidualnie;)
Ramzi
13.09.2007 06:43
Sajmon ,ja cie traktuje z szacunkiem ,a ty mnie nie ,wiec oszczedz ***ół.
kLc!
13.09.2007 06:42
Cholera jasna, co się dzieje z tym światem? Gdzie, do ciężkiej cholery jest dyskwalifikacja?! Przecież ci oszuści powinni zostać wykluczeni na ten i przyszły sezon!
Bartley
13.09.2007 06:41
Wlasnie rzucil mi sie w oczy banner na tej stronce: Wyprzedź mnie! - Czysta rywalizacja zawsze na pierwszym miejscu;))
sneer
13.09.2007 06:41
Nie rozumiem tego podpunktu z podium. Jeżeli któryś z kierowców wygra a drugi będzie powiedzmy trzeci to obu się punkty nie liczą? Czy chodzi tylko o to że nie będa dekorowani?
Sajmon
13.09.2007 06:39
w TYP 1 powiedzieli że McLaren stracił punkty z ten sezon i dostał 100 mil kary. I co czerwone szkapy wasze błagania nie przyniosły spodziewanych efektów.Wasz koszmar pod nazwą McLaren nadal trwa i bardzo dobrze nie w tym to natępnym roku wygramy wszystko. Acha kierowcy walczą dalej!! Czerwoni pewnie zaraz mi zarzucą że jestem chamski dla nich wiec juz odpowiadam traktuję w wypowiedziach was tak jak wy traktujecie Kibiców i Team McLaren!
Metalpablo
13.09.2007 06:39
Wiemy jaka jest kara.Ja chce dowodów!!!!No i w jaki sposób mają te wszystkie informacje?? I co ze sprawą Pana Stepny'a??I jaka była jego rola w tym wszystkim?
ASAD
13.09.2007 06:39
W sumie to tak trochę jak w sądzie: "Panie morderca, posiedzi pan tylko dwa lata, jak powie z czego pan strzelał" = "Panie Hamilton, zostanie pan w F1, jak powie pan na czym jeździł" Wiem, przesadzam. Ale trochę analogii jest :P
zorrook
13.09.2007 06:38
Kurcze nie wiem jak inni ale ja byłem za McLarenem od wielu lat czy wtedy gdy byli na szczycie, czy w tedy gdy nie wiodło im się. Mam tylko nadzieje, że nie zostawią tego tak poprostu i będą walczyć. Jestem prawie pewien że będą się odwoływać. Wszak sprawiedliwości musi się stać zadość.
Revolver
13.09.2007 06:38
Zgadzam się, co to jest, udowodniono, że okradli Ferrari, ale oni nadal mogą ich objeżdżać podczas GP!! To jakby udowodniono kolarzowi doping, ale pozwolono mu dalej jechać wyścigu!
Krzysztof
13.09.2007 06:37
hahaha andy, mała różnica i mało znaczy:)
Ulver
13.09.2007 06:37
I tak McLaren nie bedzie w stanie tego zaplacic, beda apelacje, rozkladanie kary na raty itd. Zaplaca moze 20% tej sumy. To potezna kasa.
toxickm
13.09.2007 06:37
Ja to myśle że fia to sie podzieli z mclarenem tą kasą !!!!! Bo wiadomo że gwiazdami F1 są kierowcy a nie teamy !!! Czyli żadna kara dla maka. Wniosek: za 100 baniek będą mieli w końcu mistrza od 8 lat !!!!!!!!!
rafaello85
13.09.2007 06:36
paolo---> na pewno rozłożą im to na raty. Przewinienie było poważne to i kara musi być sroga. Milion $ dolarów nie zrobiłby na nich większego wrażenia, 100 milionów $ owszem. andy---> wyjątkowo przyznam Ci dziś rację. Faktycznie - "wykorzystanie myśli technologicznej" brzmi bardziej adekwatnie.
NFSF1 BMW S10
13.09.2007 06:36
No i dobrze - powinni takie badania robić. Zgadzam się z przedmówcami, że kierowcą też powinni zabrać się punkty.
andy
13.09.2007 06:36
rafaello85> jedna korekta do twojej wypowiedzi. z którą nota bene nawet mógłbym się zgodzić. Nie "kradzież mysli technologicznej" bo nikt z Mclarena z tego co wiem nie włamał się do siedziby ferrari i nie ukradł tych papierów, tylko "wykorzystywanie myśli technologiczej", która została przekazana przez człowieka z ferrari. to taka mała różnica a jednak dużo znaczy.
ferari
13.09.2007 06:34
Kierowcy McLarena sami powinni się wycofać z dalszej rywalizacji w końcu jeżdżą kradzionym bolidem
STM
13.09.2007 06:34
Przedstawiciele McLarena nie będą mieli wstępu na podium, jeśli kierowca McLarena wygra którykolwiek z pozostałych do końca sezonu 2007 wyścigów”.
Krzysztof
13.09.2007 06:33
O, i jeszcze coś takiego znalazłem "McLaren będzie również musiał przekazać przyszłoroczny bolid FIA w celu przeprowadzenia szczegółowych badań, które miałyby wykazać, czy zostały w nowej konstrukcji użyte wykradzione rozwiązania"
paolo
13.09.2007 06:31
Takiego werdyktu oczekiwałem. Jak podano, że wykluczono McLarena to byłem w szoku. Wydaje mi się jednak, że 100 milionów to trochę za dużo przy jednoczesnym odebraniu punktów. Może odwołanie i zmniejszenie kary? Jeśli nie to wychodzi na to, że FIA chce zarobić 100 milionów $.
icemanf1
13.09.2007 06:29
zgadzam sie z toba sneer
sneer
13.09.2007 06:28
Żenada. Kierowcy również powinni zostać wykluczeni.
icemanf1
13.09.2007 06:26
typuje BMW albo Reno
Revolver
13.09.2007 06:26
głowy w Macu polecą, mam nadzieję, że zaczną od Denisa, nie lubię człowieka, no i chyba Alonso na bank odchodzi, teraz tylko gdzie?
kLc!
13.09.2007 06:25
Świetnie. Po prostu wspaniale. Brak słów.
STM
13.09.2007 06:25
GLUPIA I DZIWNA TAKTYKA OBORNNY MAKOW WZNIESIENIE WNIOSKU O TO ZE RENAULT TEZ MA COS KRADZIONE W SWOICH BOLIDACH!!!JAK DZIECI
izyk19
13.09.2007 06:25
rafaello85 budżet maka z tego co wiem wynosi na ten sezon około 350 mln $ sorry za OT
icemanf1
13.09.2007 06:24
Szakall.Wtedy zostana wykluczeni na 2008 sezon
michal
13.09.2007 06:24
sporo kasy,ale to lepsza decycja niz wykluczenia McLarena.Dziwne by to były wyścigi bez tego zespołu.
Szakall
13.09.2007 06:23
to nie fer !! ;/ bo za rok znow bedą mieli nielegalny i skopiowany bolid :/
icemanf1
13.09.2007 06:23
Jest Anglikiem a rada w wiekszosci tez jest tej narodowosci.
GTC
13.09.2007 06:23
Cóż z tego skoro mistrzem świata najprawdopodobniej będzie kierowca Mclarena. Powinny zostać odebrane wszystkie punkty do GP Belgii kierowcom również. PS. Jestem w szoku, decyzja FIA potwierdza bezwzględne wykorzystywanie skradzionych informacji przez Mclarena. Nie powinno być miejsca dla złodziei w tym elitarnym sporcie.
NFSF1 BMW S10
13.09.2007 06:22
Wybaczcie mi wszyscy kibice MacLarena, ale według mnie WMSC powinna wykluczyć ten team. Te 100 milionów dolarów to co to dla nich za strata... Co innego odebranie punktów, ale one i tak wiele by nie zmieniły. Problem by pozostał ten sam. Ja osobiście kibicuje Alonso i życzę mu 3 tytułu Mistrza Świata, ale ta afera szpiegowska nie wzieła się z pod ziemi. Ale wątpię by MacLarena zawieśili z tego względy, że Lewis Hamilton ma swoich sprzymierzeńców w tej radzie.
rafaello85
13.09.2007 06:20
Myślę, że to rozsądna decyzja. Nie ma sensu wykluczać McLarena z dwóch sezonów, w tym roku zawinili i teraz poniosą karę. Jeśli chodzi o kierowców to rozsądek z jednej strony mi podpowiada, że też powinni zostać zdyskwalifikowani, bo w końcu jezdzili nielegalnymi bolidami i najprawdopodobniej któryś z nich zostanie Mistrzem Świata, ale z drugiej strony oni są tu ( wydawałoby się ) najmniej winni. Jednak Bernie zadziałał - Hamilton jedzie po tytuł mistrzowski. Kara finansowa nałożona na team z Woking też nie jest mała, to w końcu chyba 1/5 budżetu tego zespołu. Myślę, że po tej aferze i karach nałożonych, żaden zespół w przyszłości nie zechce uzyskiwać przewagi nad rywalem poprzez kradzież myśli technologicznej. W tej sprawie jest jeszcze wiele niejasności zw. z wyrokiem, mam nadzieję, że wkrótce poznamy wszystkie szczegóły. Bardzo bym też chciał poznać dowody oraz argumentację obronną McLarena. Na koniec powiem tak: szkoda mi PRAWDZIWYCH kibiców tego zespołu. Po wielu latach cieszyli się, że ich ulubiony zespół triumfuje. Niestety McLaren uzyskał nieuczciwą przewagę poprzez oszustwo, ale mimo to wyobrażam sobie jak oni się czują:( Z drugiej strony bardzo się cieszę, że pseudokibice, którzy tylko potrafili bluzgać innych dostali po nosie. Panowie - więcej pokory na przyszłość!!!!
Ramzi
13.09.2007 06:19
Stepney to tylko pionek I wiadomo kto wygra mistrzostwo kierowcow ,FIAmilton ,na Spa Alonso pewnie zaliczy gdzies glebe i nie ukonczy wiscgu ,dla Maka i tka jest dobrze ;]
izyk19
13.09.2007 06:19
według mnie McLaren nie może narzekać na wymiar kary,co prawda 100 mln $ jako kara finansowa jest dotkliwa (ciekawe czy te - 100 mln odbije się w pracach nad przyszłorocznym bolidem), ale mogło być znacznie gorzej. Kierowcy zachowali punkty Podejrzewam że nie tylko Stepneya Andy :P
icemanf1
13.09.2007 06:18
Zostaly jeszcze 4 wyscigi teraz po tej burzy moze byc lekka panika w zespole.
STM
13.09.2007 06:17
chyba ten szef MCLARENA powinnien za to odpowiedziec czyt.wyleciec
andy
13.09.2007 06:12
temal> dokładnie. Stepneya powinni za jaja powieść. zgadzam się z Tobą A tak nawiasem mówiąc to śmiać mi się chce z kibiców czerwonych. tacy znawcy! Tak krytykowali bolid McLarena jak go zaprezentowano na początku roku. Ze brzydki, awaryjny, kupa złomu nie nadająca sie do niczego. A tu prosze! fachowcy nie poznali się że to ich ulubiony bolid tylko troche inaczej pomalowany. Ale was ośmieszono. Ha ha ha
Rebel
13.09.2007 06:12
FIA na tym i tak najwięcej zarobi, 100 mln i pewnie jeszcze większe zainteresowanie F1. Moim zdaniem kierowcy powinni też zostać zdyskwalifikowani w takiej sytuacji
jędruś
13.09.2007 06:12
Marcin17 takich jak ty powinno w na tym serwisie nie być. Z takimi prymitywami to na ONET!!! Kara jak na realia F1 nie taka znowu wysoka. FIAmilton znów górą. Będzie mógł walczyć o mistrzostwo w tym i z pewnością w następnym seoznie. Ale ciekawi mnie jedno: czy jawne będzie jakich McLaren dokładnie użył emementów i czy teraz dalej jak już ich ukarali legalnie będzie mógł z nich korzystać???
STM
13.09.2007 06:12
ALE HAMILTON NIE ZDOBEDZIE MISTRZA TYLKO ALONSO!!!!ZOBACZYCIE NIE LUBIE MCLRENA ALE JAK JUZ MAJA MIEC MISTRZA TO STAWIAM NA ALONSO I CALA TAKTYKA Z HAMILTONEM NIE PYKNIE IM DO TEGO GLUPIA SYTUACJA BO NA KOMISJE PRZYJECHAL SAM HAMILTON BEZ ALONSO!!!
Matador
13.09.2007 06:11
ta decyzja tłumaczy słabą postawę Ferrari w poprzednim wyścigu - wiedzieli że nie mają po co się starać i tak zostaną mistrzem konstruktorów..
Witek
13.09.2007 06:11
Kierowcy winni być wykluczeni w tym sezonie i nie powinno się uznawać punktów Hamiltona i Alonso do klasyfikacji generalnej!!! Przecież to nie jest bolid McLarena!!! To KRADZIONY bolid!!!
temal
13.09.2007 06:11
Jestem ciekaw szczegułów. A tego kolesia który ukradł te dokumenty powinni za jaja powiesić.
Wrzatek
13.09.2007 06:10
Nawet FIA nie pomoże Makumbie. Alonso objedzie go na luzaku.
mutu
13.09.2007 06:10
ja też jestem fanem Ferrari i zgadzam się z Marcinem17
Lord Paweł
13.09.2007 06:10
Hamilton ponad prawem. :D
Linus
13.09.2007 06:09
Zgadzam się z ASADem. Dziwne jest to, że kierowcom startującym na nielegalnych bolidach nic się nie robi. Kierowcy i team powinni stanowić jedność. Jedno bez drugiego nie będzie działać i tak samo powinno być moim zdaniem z karami.
[Sebek]F1
13.09.2007 06:09
A co dajej z Alonso ??? Zostanie w zespole skoro McLaren został ukarany ???
Menuna
13.09.2007 06:09
Hamilton jest nadzieja dla F1, bo pamietacie jakie bylo nedzne zainteresowanie po 4 latach ciągłych hemegonicznych wystepow Ferrari? Potrzebny jest taki Młody Wilk, ktory zwiekszy zainteresowanie tym sportem, zwlaszcza w Europie Polityka, moi mili
mutu
13.09.2007 06:09
dziwne Kierocy mogą zdobyc mistrzostwo praktycznie cudzym bolidem(wykradzione informacje) jaka hamówa
Marcin17
13.09.2007 06:08
no i po co im pozwolili dalej startowac..... deb.... i tyle. ja jestem fanem ferrari. a mc laren powinien zapłacic 300ml$ albo wy***a... z formuły... ha ha ha ha ha ha ha..........
icemanf1
13.09.2007 06:08
Mozliwe
Jankes
13.09.2007 06:07
ASAD, chylę czoła
ASAD
13.09.2007 06:06
Jestem fanem McLarena, ale skoro prawdą jest, że użyli informacji Ferrari w MP4-22 to punkty uzyskane przez kierowców na "skradzionym" bolidzie też powinny być nielegalne! Czyżby wszystko pod Hamiltona?
Phaedra
13.09.2007 06:06
Ciekawe jak FIA przetransferuje te 100 baniek na konto McLarena bo przeciez nie wezma ot tak 100 baniek od Maka bo to bedzie oznaczac bankrutctwo dla Rona, przeciez kazdy zespol jest deficytowy.
Freeze
13.09.2007 06:06
http://www.planetf1.com/story/0,18954,3213_2726904,00.html mowisz masz:p
mutu
13.09.2007 06:05
A kierowcy to co a w przyszłym będą startować xD przestancie hamstwo
icemanf1
13.09.2007 06:05
Pewnie Alonso bedzie szukał nowego pracodawcy na przyszły sezon Aktualne
Teliss
13.09.2007 06:04
Skąd macie tą informacje nigdzie indziej nie widzę takiej informacji. Jedynie na TVN w wiadomościach sportowych takie coś podali ale powiedzieli wcześniej ze to nieoficjalne.
Maximus
13.09.2007 06:04
Widać FIA postanowiła zarobić na tym wszystkim... 100 mln $
Freeze
13.09.2007 06:04
czyli nic specjalego, praktycznie nic to nie zmieni...i dobrze
annauel
13.09.2007 06:04
Na SKY Newes podali sume 500 milionow . Najdziwniejsze jest to, ze kierowczy od dzisiaj nie sa czlankami zespolu, bowiem w uzasadnieniu padlao o karze dla zaespolu a nie kierowcow. Najdziwniejsze jest to, ze team kozystajacy z cudzych rozwiazan jest zly i nalezy mu zabrac punkty, ale juz indywidualnie jego kierowcy tymi samymi samochodami moga walczyc o tytol. PARANOJA.
Jankes
13.09.2007 06:04
a teraz Ferrari bojkotuje ten sezon, przynajmniej powinno to zrobić
Matador
13.09.2007 06:03
nie spodziewałem się tego... :( ciekawe czy podadzą więcej szczegółów... ale dobrze, że kierowcy zostają w stawce...
Fisico_F1_ASR
13.09.2007 06:02
złodzieje złodzieje!! FIAmilton
diesel24
13.09.2007 06:01
ja wymienilem kierowcow w GPM:(
Rebel
13.09.2007 06:01
Kierowcy też tracą punkty czy nie?
Menuna
13.09.2007 06:00
Gratuluje wszystkim tym, ktorzy zdarzyli juz zmienic swoje kuopione podzespoly w GPM. Moze da sie to cofnac :(
Wrzatek
13.09.2007 06:00
no i bardzo dobrze :D
Szybki
13.09.2007 06:00
Lepsze to, niz wykluczenie na przyszły sezon. Z drugiej strony - na biednego nie trafiło.
minardi
13.09.2007 06:00
I wszystko jasne ..a onet jak zwykle sie pospieszył..heheh sam wydał werdykt..
Ramzi
13.09.2007 05:59
No ,to jednak tak jak myslalem.
ekur
13.09.2007 05:59
kurza twarz! no i dobrze!