Zmarł były szef McLarena - Teddy Mayer
Amerykanin dowodził zespołem McLaren w latach 70. ubiegłego wieku
01.02.0913:40
2031wyświetlenia

Były szef zespołu McLaren - Teddy Mayer zmarł w ostatni piątek, 30 stycznia w swoim domu w Anglii. Amerykanin, którego pełne imię i nazwisko brzmiało Edward Everett Mayer, w dniu śmierci miał 73 lata. Pozostawił za sobą dwójkę dzieci - syna Tima (szef operacyjny IMSA i ALMS) oraz córkę Anne.
Mayer dowodził zespołem McLaren w latach 70. ubiegłego wieku - od śmierci Bruce'a McLarena do nadejścia Rona Dennisa. Jego przygoda z wyścigami samochodowymi rozpoczęła się już na studiach w Cornell w latach 60., gdy był zaangażowany w prowadzenie zespołu Formuły Junior, w którym startowali jego brat Timmy i Peter Revson.
W 1963 roku Mayerowie i Revson udali się do Europy, aby startować w tutejszej Formule Junior. Rok później Teddy pomógł McLarenowi stworzyć Bruce McLaren Motor Racing Ltd. Niestety Timmy zginął podczas wyścigu w Longford w Tasmanii w 1965 roku, jednak mimo to Mayer kontynuował swoje zaangażowanie w ten sport i po śmiertelnym wypadku Bruce'a McLarena podczas testów samochodu Can-Am w Goodwood w 1970 roku zaczął kierować zespołem McLaren.
Nastały wówczas lata świetności dla tej organizacji, gdyż odnosiła ona sukcesy w wyścigach Can-Am, CART (wygrana w Indianapolis 500 w 1976 roku) i w Formule 1, gdzie zdobyli dwukrotnie mistrzostwo: z Emersonem Fittipaldim w 1974 roku i Jamesem Huntem w 1976 roku. Pod koniec lat 70. zaczęły się jednak problemy i w 1980 roku główny sponsor Marlboro zaczął nalegać, aby McLaren połączył siły z kierowanym przez Rona Dennisa zespołem Project 4 Racing, który odnosił sukcesy w F3 i F2.
Mayer pozostał w McLarenie do roku 1982, a później odsprzedał swoje udziały i odszedł z zespołu, by z dawnym kolegą z McLarena - Tylerem Alexandrem założyć w USA zespół Mayer Motor Racing, który startował w serii CART w 1984 roku. Zespół ten od razu odniósł sukces, jednak wkrótce Mayer został namówiony do powrotu do F1 z zespołem Carla Haasa, który był sponsorowany przez amerykański koncern Beatrice. Zespół ten nie odniósł jednak sukcesu, a kiedy nastąpiła zmiana zarządu w Beatrice, ekipa straciła wsparcie finansowe i została rozwiązana pod koniec 1986 roku.
Później Mayer powrócił do USA i dołączył do imperium Rogera Penske jako wiceprezydent Penske Racing i zastępca prezesa Penske Cars Ltd., mającego swoją siedzibę w Poole w Dorset. Był częścią tej organizacji aż do 2007 roku, pełniąc pod koniec współpracy rolę konsultanta.
Źródło: GrandPrix.com, Autosport.com
KOMENTARZE