GP Niemiec: trening 2 - Alonso przed Vettelem, Kubica ósmy

Wyniki i opis ostatniej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Hockenheim
23.07.1015:45
Marek Roczniak
9883wyświetlenia

Fernando Alonso okazał się najszybszym kierowcą w piątek na torze Hockenheim, pokonując Sebastiana Vettela o zaledwie 0,029 sekundy w drugiej sesji treningowej. Na kolejnych dwóch pozycjach uplasowali się pozostali kierowcy Ferrari i Red Bulla - Felipe Massa oraz Mark Webber. Robert Kubica (Renault) był tym razem ósmy ze stratą 0,744 sekundy do najszybszego kierowcy.

Druga sesja rozpoczęła się przy mocno przeschniętej nawierzchni toru, ale w kilku miejscach było jeszcze mokro i kierowcy musieli uważać podczas jazdy na slickach. Po pierwszych dziesięciu minutach na czele klasyfikacji znajdował się Pedro de la Rosa z czasem 1:21,516. Za Hiszpanem pojawił się po chwili Robert Kubica (1:23,218), a następnie na pierwsze miejsce wskoczył Adrian Sutil z czasem 1:20,911.

Czasy ulegały szybko poprawie i wkrótce przełamana została bariera jednej minuty i 20 sekund - uczynił to Sutil, wykręcając 1:19.633. Kierowca Force India na kolejnym kółku poprawił się 1:19,031, a tuż za nim w tabeli pojawił się Jenson Button (1:19,847). Obydwu kierowców w 17 minucie rozdzielił Kubica, wykręcając 1:19,479. Pierwszą piątkę zamykali w tym momencie Sebastien Buemi i de la Rosa.

W 19 minucie barierę jednej minuty i 19 sekund przełamał Alonso, plasując się na pierwszym miejscu z czasem 1:18,307. Button poprawił się z kolei na 1:18,833 i przesunął się na drugie miejsce, ale nie cieszył się z niego długo, bowiem po uzyskaniu przez Felipe Massę czasu 1:18,760 na czele klasyfikacji znajdowali się już obaj kierowcy Ferrari. W 23 minucie Michael Schumacher wskoczył na trzecie miejsce z czasem 1:18,791. Tymczasem drugi kierowca Mercedesa - Nico Rosberg zbyt mocno najechał na wewnętrzny krawężnik w pierwszym zakręcie i uszkodził przednie skrzydło po uderzeniu w pachołek, ale nie stracił kontroli nad bolidem i mógł powrócić do boksów.

Po upływie 30 minut od rozpoczęcia sesji bez czasu był tylko Lewis Hamilton, którego bolid nie został jeszcze naprawiony po kraksie podczas porannej sesji. Tymczasem nad torem Hockenheim pojawiło się trochę kropli deszczu, podczas gdy część kierowców zaczęła sprawdzać supermiękkie opony. Taka mieszanka w połączeniu z niewielką ilością wody powodowała nagłą utratę przyczepności - między innymi Sebastian Vettel wypadł z toru w dwunastym zakręcie po najechaniu lewym przednim kołem na mokrą białą linię, ale zdołał uniknąć uderzenia w bariery i mógł kontynuować jazdę.

W 39 minucie Hulkenberg rozdzielił kierowców Ferrari, awansując na drugie miejsce z czasem 1:18,546. W chwilę później Mark Webber wykręcił na supermiękkich oponach 1:17,840 i zrzucił z pierwszego miejsca Alonso. Australijczyk podniósł następnie poprzeczkę na 1:16,585, zwiększając swoją przewagę do 0,744 sekundy nad Alonso, który w międzyczasie poprawił się na 1:17,329. Hiszpana z drugiego miejsce zrzucił po chwili drugi kierowca Ferrari - Massa, wykręcając 1:17,011. Odpowiedzią Alonso na to był czas 1:16,986.

Za połową sesji kolejność kierowców w pierwszej dziesiątce była następująca: Webber, Alonso, Massa, Rosberg, Sutil, Pietrow, Button, Liuzzi, Kubica i Schumacher. Bez czasu był nadal Hamilton, którego bolid wciąż nie był gotowy do jazdy. W 53 minucie Alonso poprawił czas Webbera o 0,32 sekundy i awansował na pierwsze miejsce (1:16,265). W chwilę później Schumacher - także jadący na supermiękkich oponach - poprawił się na 1:16,971, co dało mu czwarte miejsce. W 57 minucie na czele klasyfikacji znaleźli się ponownie obaj kierowcy Ferrari po tym, jak Massa uzyskał czas gorszy o 0,173 sekundy od Alonso.

Tuż przed upływem godziny od rozpoczęcia sesji w czołówce pojawił się Vettel po uzyskaniu czasu 1:16,294. Tym samym Niemiec rozdzielił kierowców Ferrari. Postęp wykonał także Kubica - Polak awansował na siódme miejsce z czasem 1:17,009. W 77 minucie na tor wyjechał w końcu Hamilton. Kierowca McLarena na pierwszym okrążeniu pomiarowym wykręcił 1:19,528, a na drugim poprawił się na 1:17,808, plasując się na 15 pozycji. W 84 minucie Trulli zatrzymał się na poboczu w okolicy nawrotu i wysiadł z bolidu, który został zapchany przez porządkowych za bariery. Była to najprawdopodobniej kolejna usterka układu hydraulicznego w jego Lotusie w tym sezonie.

Hamilton kontynuował tymczasem swój dłuższy przejazd na twardych oponach i na dwie minuty przed końcem sesji legitymował się czasem 1:17,633 (P13). Później udało mu się wykonać już tylko jedno okrążenie pomiarowe, na którym poprawił się na 1:17,004, by sesję ukończyć tuż przed Kubicą na siódmej pozycji

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 21°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 1,4 m/s
Wilgotność powietrza: 75%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Fernando Alonso (8)Ferrari F101:16,26535
2Sebastian Vettel (5)Red Bull RB61:16,2940,0290,02926
3Felipe Massa (7)Ferrari F101:16,4380,1730,14437
4Mark Webber (6)Red Bull RB61:16,5850,3200,14740
5Nico Rosberg (4)Mercedes GP W011:16,8270,5620,24232
6Michael Schumacher (3)Mercedes GP W011:16,9710,7060,14420
7Lewis Hamilton (2)McLaren MP4-251:17,0040,7390,03310
8Robert Kubica (11)Renault R301:17,0090,7440,00537
9Rubens Barrichello (9)Williams FW321:17,0560,7910,04737
10Nico Hulkenberg (10)Williams FW321:17,2040,9390,14844
11Kamui Kobayashi (23)BMW Sauber C291:17,3361,0710,13244
12Witalij Pietrow (12)Renault R301:17,5471,2820,21135
13Pedro de la Rosa (22)BMW Sauber C291:17,5731,3080,02639
14Adrian Sutil (14)Force India VJM031:17,7011,4360,12838
15Jenson Button (1)McLaren MP4-251:17,7391,4740,03836
16Vitantonio Liuzzi (15)Force India VJM031:17,8711,6060,13233
17Sebastien Buemi (16)Toro Rosso STR51:18,1471,8820,27645
18Jaime Alguersuari (17)Toro Rosso STR51:19,3273,0621,18048
19Timo Glock (24)Virgin VR-011:19,5533,2880,22630
20Jarno Trulli (18)Lotus T1271:20,0083,7430,45534
21Lucas di Grassi (25)Virgin VR-011:20,1063,8410,09831
22Heikki Kovalainen (19)Lotus T1271:20,3774,1120,27137
23Bruno Senna (21)HRT F1101:21,9885,7231,61137
24Sakon Yamamoto (20)HRT F1101:23,0666,8011,07837
107% najlepszego czasu: 1:21,603

KOMENTARZE

16
monako
24.07.2010 01:08
podoba mi sie ten sezon forza MCL :DD Shuma jezdzil pod quala imo Vettel PP :) ?
Jędruś
23.07.2010 10:11
Sakon come on !
christoff.w
23.07.2010 06:30
Ham,Kub i Baricz niezle,huhuhu!!! ;)
krzysiek_aleks
23.07.2010 05:42
no, uff, wszystko w porządku
Gangster
23.07.2010 04:03
@up Tak samo jak w Valencjii. Ale nie wracajmy już do tego. Ferrari ładnie a jeszcze lepiej Ham biorąc pod uwagę, że rozwalił bolid w pierwszej sesji.
Sgt Pepper
23.07.2010 03:24
@FelipeF1 w ostatnim to sami sobie popsuli wyścig, a nie żaden pech.
MairJ23
23.07.2010 03:11
wyscig wygra MSC :)
paolo
23.07.2010 03:08
Przy tak małych różnicach nie ma co sobie robić nadziei. Dmuchną w dyfuzor w Q3 i pierwsza linia jak nic. No ale dobrze, że coś się w Ferrari dzieje pozytywnego. Jeszcze żeby jutro McLaren spadł na cztery łapy, trochę deszczu i może być niezły wyścig. Chociaż tor to chyba węższy od niby ulicznej Walencji. Nawet mnie ten wyścig dość mocno intryguje. McLaren w lesie, RBR jak zawsze, czerwoni jakoś tak nawet no i pogoda jakaś taka zjawiskowa. Może być bardzo fajnie. Nie no Kubica wraca do punktu wyjścia. Piąty zespół czyli 9 miejsce minus problemy pozostałych 4 teamów. Lewis palnął teraz zrobił ledwo 10 kółek, a i tak objechał naszego to o czym tu marzyć? Tylko o deszczu:)
francorchamps
23.07.2010 03:04
Myślałem że Kubica będzie bardziej odstawał.. A tu wracamy do hasła: Best of the rest....
FelipeF1.
23.07.2010 03:03
Ferrari dobrze sie zapowiada mam nadzieje na podium obu kierowców tylko żeby im pech nie popsuł wyścigu tak jak w dwóch ostatnich wyścigach
SoBcZaK
23.07.2010 02:22
i tak w sobote dostaną takie baty od RBR, że przeczytamy kolejny news z serii: ALonso: jesteśmy jeszcze bardziej zmotywowani
francorchamps
23.07.2010 02:21
tak czy [ciach], RBR w czasie Q3 zrobi to co powinno.. Czyli zajmie pierwszą linię.. :( Nie można używać bardziej kulturalnego języka? Nie róbcie z serwisu "rynsztoku"... //Maraz
rajnerGT
23.07.2010 02:00
silnik od zastawy
michal5
23.07.2010 02:00
Brawo Ferrari tak dalej
paolo
23.07.2010 01:51
Podczas niedzielnej superrelacji z superstudia w superpolsacie będzie konkurs smsowy. Co miał na myśli Jedruś Borowczyk mówiąc "Uruchomić większe prędkości" oznacza a) wcisnąć pedał gazu b)zmienić bieg na wyższy czy c)zatkać dziurę kolanem. Jako podpowiedź Robert Kubica nie może uruchomić większej prędkości bez straty w zakrętach:)
juriseq
23.07.2010 01:49
czyżby Ferrari przestało się objadać makaronem??