Ferrari testuje system podtrzymywania stałego ciśnienia spalin

Alonso ma nadzieję, że tym razem Ferrari zdoła uprzykrzyć życie Red Bullowi w kwalifikacjach
24.07.1012:27
Michał Roszczyn
3019wyświetlenia

Jednym z usprawnień wprowadzonych przez Ferrari do swoich bolidów w ten weekend jest system podtrzymywania stałego ciśnienia spalin, z którego korzystał jak dotychczas tylko Red Bull Racing.

Ostatnio okazało się, że przyczyną dotychczasowej dominacji austriackiej stajni w trzecim bloku kwalifikacji był system utrzymujący stały przepływ spalin przez dyfuzor, nawet gdy kierowca nie wciskał pedału gazu w wolnych zakrętach, co pozwalało zwiększyć docisk aerodynamiczny.

Gazeta Diario Sport twierdzi, że podczas wczorajszych treningów Ferrari po raz pierwszy testowało swoją wersję tego rozwiązania. Z kolei hiszpański dziennik AS donosi, że oprócz włoskiej ekipy także Renault i McLaren eksperymentowały w obszarze stałego ciśnienia spalin. Fernando Alonso ukończył wczoraj drugi trening na szczycie tabeli, ale mimo to oczekuje, że Red Bull ponownie będzie dyktował tempo w kwalifikacjach. Wiemy, że Red Bull jest najlepszy w sobotę. Mam nadzieję, że tym razem zdołamy uprzykrzyć im życie.

Zespół z Maranello wciąż mocno naciska z rozwijaniem tegorocznego samochodu, jednak dwóch ludzi ze świata Formuły 1 twierdzi, że włoski team nie liczy się już w walce o tytuły. Mistrzostwo jest dla nich skończone - powiedział Niki Lauda dziennikowi Bild, podczas gdy Die Welt zacytował Eddiego Jordana: Myślę, że Ferrari nie ma już szans na wygranie mistrzostw świata.

Źródło: OneStopStrategy.com

KOMENTARZE

10
Huckleberry
25.07.2010 12:14
Za chwilę bolidy będą strzelały jak samochody WRC gdzie wtrysk dodatkowego paliwa ma na celu podtrzymanie pracy turbiny. ;) W WRC i w ogóle w rajdówkach stosują to od wieków :)
Ranger
24.07.2010 11:35
jaki sens ma zdanie laudy jak wiadomo, że jest on całkowicie za vetelem co można zauważyć oglądając rtl
pjes
24.07.2010 10:38
http://scarbsf1.wordpress.com/ ten blożek polecam, wiele dobrego siana w tym paśniku podkładają. a kazdy pomysł wydaje się taki banalny do wpadnięcia po tym jak juz ktoś na niego wpadnie. przedtem - rzadko.
chocolatestarfish
24.07.2010 09:07
Dziwne, że Renault tego nie wprowadza, bo z pewnością nie było trudnym wpaść na pomysł stałego ciśnienia spalin nadmuchujących na dyfuzor. Powinni więc to rozważać już od początku prac nad obniżonym wydechem. Swoją drogą ciekawe, jaki zakres ustawiania obrotów itp. mają zespoły przy standardowym ECU. Mógłby ktoś to wytłumaczyć?
Huckleberry
24.07.2010 04:21
No to teraz drugi sekret - prowadzenie zespołu i strategia ;)
juriseq
24.07.2010 03:01
wreszcie coś konkretnego a nie makaron i makaron, a pozniej skutek taki ze przyjezdzaja bez pktow
marcintryb
24.07.2010 02:49
Hmm.. ? Chyba Ferrari odkryło i udowodniło tajemnicze przewagi Red Bulla, czyli system podtrzymywania stałego ciśnienia ;D
TimOOv
24.07.2010 02:32
Ale jak Jordan coś mówi to na koniec zawsze się sprawdza :)
zgf1
24.07.2010 12:39
Jak Lauda cos mowi to najczesciej jest odwrotnie ;)
Hindus
24.07.2010 10:35
gicior