GP Australii: Vettel ponownie dyktuje tempo

Prezentujemy opis i wyniki drugiej piątkowej sesji na torze Albert Park.
15.03.1308:05
Nataniel Piórkowski
13088wyświetlenia

Sebastian Vettel pozostał na szczycie tabeli wyników także podczas drugiej piątkowej sesji treningowej na torze Albert Park. TOP5 dopełnili tym razem Webber, Rosberg, Raikkonen i Grosjean.

Druga sesja treningowa przyniosła kierowcom dużo więcej obowiązków, głównie ze względu na potrzebę wykonania symulacji wyścigu oraz porównań ogumienia. Nikt nie czekał z wyjazdem tak długo, jak przed południem, dlatego już po czterech minutach Kimi Raikkonen i spółka odnotowali swoje pierwsze tego dnia rezultaty. Cztery minuty później Nico Rosberg przestrzelił pierwszy zakręt i bez żadnych konsekwencji powrócił na tor za drugim wirażem, wpadając mimo wszystko prosto przed nos swego zespołowego kolegi - Lewisa Hamiltona. Zajście to nie przeszkodziło jednak Brytyjczykowi w uzyskaniu na kolejnym kółku nowego, najlepszego czasu: 1:27,882 sek.

Agresywność jazdy kierowców już od pierwszych chwil sesji mogła budzić uznanie. Zwłaszcza gdy popatrzy się na to, jak z opresji zakrętu numer 12 wyszedł Mark Webber. Australijczyk wyjechał nieco zbyt szeroko z szybkiej szykany, tak że nie tylko "posmakował" nawierzchni astroturf, ale połową samochodu zawadził o trawę. Red Bull prowadził się jednak jak po szynach, dzięki czemu kierowca z Queanbeyan wskoczył na trzecie miejsce. Dwadzieścia minut po starcie treningu prowadził Vettel z czasem 1:26,274 sek, a pomiarowe kółka przejechali już wszyscy zawodnicy.

Bardzo szybko supermiękka mieszanka pojawiła się w samochodzie Bottasa, zapewniając mu lepsze zrozumienie zachowań ogumienia na torze Albert Park. Pierwsze pomiarowe kółko stintu Fina, o trzy sekundy wolniejsze od tempa lidera, potwierdziło domysły o rozpoczęciu pierwszego tego dnia, "cięższego" przejazdu. Według Pirelli różnica pomiędzy oponami oznaczonymi białym i czerwonym kolorem może w Melbourne wynosić przynajmniej jedną sekundę. Trudno było ocenić jednak prawdziwość tego stwierdzenia, ponieważ jak zwykle o tej porze weekendu nikt nie był pewny z jakim obciążeniem paliwem jeżdżą poszczególni zawodnicy.

Po godzinie Giedo van der Garde wypadł z toru i zakopał się w pułapce żwirowej trzeciego zakrętu. Straty mogły być dla Holendra niezwykle dotkliwe, szczególnie, że drugi piątkowy trening zawsze dostarcza zespołom najwięcej informacji na temat zachowania samochodu i degradacji ogumienia. Tymczasem Jenson Button dobitnie zasugerował mechanikom McLarena potrzebę dokonania większych poprawek w ustawieniach samochodu: Czuję jakbym tracił przyczepność na tylnej osi. Nie wygląda to tak, że zyskujemy ją na przedzie, Po prostu tracimy - mówił do swych inżynierów i kierownictwa zespołu. Sytuacja w jakiej znajdował się angielski zespół nie napawała optymizmem, szczególnie patrząc na półsekundową przewagę jaką w tabeli dysponował Vettel tylko nad drugim Lewisem Hamiltonem.

Duże problemy McLarena potwierdził Martin Whitmarsh: Myślę że powinniśmy niepokoić się naszym tempem. To dla nas trudny dzień. Tracimy przyczepność, a co za tym idzie tempo.

Ostatnie pół godziny upływało szablonowo pod znakiem porównywania mieszanek ogumienia oraz dłuższych przejazdach. Nieco wcześniej Vettel zdołał pokonać szybkie kółko na supermiękkich oponach, odnotowując na nim czas 1:25,908 sek. Niemiec dysponował więc 0,25 sek przewagi nad Webberem, 0,41 sek nad Rosbergiem, 0,45 nad Raikkonenem i 0,84 sek nad Alonso. Najszybszy z kierowców McLarena, Jenson Button, zajmował jedenaste miejsce ze tratą ponad dwóch sekund do lidera. Tymczasem w okolicach pierwszego zakrętu o mało nie doszło do kuriozalnej stłuczki wyjeżdżającego z alei serwisowej Gutierreza i wjeżdżającego w pierwszy zakręt Massy. Szczęśliwie skończyło się wyłącznie na podskoczeniu nerwów i kilkoma machnięciami ręki.

Pomimo pompowania atmosfery oczekiwań, swą formą rozczarowywały nieco zespoły Saubera i Williamsa. Najbliżej pięciu najlepszych stajni wydawała się być Sahara Force India, głównie dzięki solidności Adriana Sutila, zajmującego w wynikach dziewiąte miejsce. Co prawda oczko niżej plasował się Hulkenberg, jednak obu kierowców dzieliła przepastna bariera ośmiu dziesiętnych sekundy. Z kolei Maldonado i Bottas okupowali odpowiednio szesnastą i osiemnastą lokatę, pozwalając przedzielić się Jeanowi-Ericowi Vergne z Toro Rosso. W samym dole stawki Marussia wciąż prezentowała lepsze osiągi od Caterhama, sygnalizując choć częściowe przezwyciężenie negatywnego trendu z ostatnich sezonów.

Imponująco składnym tempem na długich przejazdach popisywał się Lotus. Tymczasem Red Bull zdecydował podzielić się obowiązki pomiędzy dwójkę swych kierowców. Podczas gdy Vettel miał w swoim RB9 pośrednią mieszankę, Webber zbierał cenne kilometry na supermiękkich oponach Pirelli. Na pięć minut przed końcem problemy nie opuszczały Mercedesa. Lewis Hamilton raz po raz wyjeżdżał poza tor, natomiast w samochodzie Rosberga doszło do awarii skrzyni biegów. Niemiec zatrzymał się przy stanowisku stewardów pomiędzy wirażami osiem/dziewięć powodując na krótko wywieszenie żółtych flag. Niemal w tym samym czasie Mark Webber stracił panowanie nad tyłem swego samochodu na wyjeździe z szybkiego, trzynastego zakrętu, stając co prawda w poprzek drogi, jednak unikając uderzenia w betonową ścianę. Sesja została praktycznie zakończona.

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Sebastian Vettel (1)Red Bull RB91:25,90833
2Mark Webber (2)Red Bull RB91:26,1720,2640,26431
3Nico Rosberg (9)Mercedes F1 W041:26,3220,4140,15026
4Kimi Raikkonen (7)Lotus E211:26,3610,4530,03938
5Romain Grosjean (8)Lotus E211:26,6800,7720,31931
6Fernando Alonso (3)Ferrari F1381:26,7480,8400,06835
7Lewis Hamilton (10)Mercedes F1 W041:26,7720,8640,02428
8Felipe Massa (4)Ferrari F1381:26,8550,9470,08332
9Adrian Sutil (15)Force India VJM061:27,4351,5270,58035
10Nico Hulkenberg (11)Sauber C321:28,1872,2790,75234
11Jenson Button (5)McLaren MP4-281:28,2942,3860,10730
12Paul di Resta (14)Force India VJM061:28,3112,4030,01737
13Sergio Perez (6)McLaren MP4-281:28,5662,6580,25533
14Daniel Ricciardo (19)Toro Rosso STR81:28,6272,7190,06131
15Esteban Gutierrez (12)Sauber C321:28,7722,8640,14533
16Pastor Maldonado (16)Williams FW351:28,8522,9440,08036
17Jean-Eric Vergne (18)Toro Rosso STR81:28,9683,0600,11636
18Valtteri Bottas (17)Williams FW351:29,3863,4780,41839
19Jules Bianchi (22)Marussia MR021:29,6963,7880,31032
20Charles Pic (20)Caterham CT031:30,1654,2570,46937
21Max Chilton (23)Marussia MR021:30,6004,6920,43536
22Giedo van der Garde (21)Caterham CT031:32,4506,5421,85011
107% najlepszego czasu: 1:31,921

KOMENTARZE

71
Kamikadze2000
16.03.2013 08:13
@katinka - Hamilton zawsze bardziej ten bolid preferował. Chyba inaczej było tylko w 2011r. Pzdr :)
IceMan11
15.03.2013 11:08
@R90 IMO nawet jeśli będą poza TOP7, będą mieli problemy. A sam Button mówił nawet, że wejście do Q3 będzie dobrym wynikiem...
R90
15.03.2013 10:58
@IceMan11 Nie widziałem. Jutro się okaże wszystko. Jeśli jutro będą poza pierwszą 10tką to faktycznie uwierzę im, że mają problemy.
katinka
15.03.2013 10:54
[quote]nie chce mi się szukać wypowiedzi Lowe'a, który obiecał Hamiltonowi, że MP4-28 będzie pod Brytyjczyka.[/quote] @Kamikadze, no proszę Cię... Paddy Lowe, to nie był cały McLaren i nie może chyba sobie wybierac pod kogo robi bolid. Myślę, że czasy robienia bolidu pod Lewisa skończyły się wraz z przyjściem Buttona do Maka, który jest zresztą ulubieńcem Whitmarsha. Od tej pory kierowcy mieli równe szanse. A to nie wina Hamiltona, że potrafi z gorszego bolidu wycisnąć ile sie da, a czego Jenson nie potrafi i nigdy nie potrafił, co zresztą widać było i w Brawn GP, i w zeszłym sezonie i nawet dzisiejszym treningu. MP4-28 jest całkiem nowym bolidem, czy wg. wskazówek Buttona, nie wiem, a jak widać na razie kierowcy jeszcze nie zrozumieli tego auta, ale znając ten zespół i ich tempo w rozwoju, myślę, że zrobią to szybko, niestety... ;) Pozdr :)
IceMan11
15.03.2013 10:31
@R90 Widziałeś minę Jensona? Tyle wystarczy.
R90
15.03.2013 10:26
Nie pomyśleliście, że to tylko na razie 2 pierwsze treningi i Mclaren testował przejazdy bardziej obciążonym bolidem? To tylko spekulacje gdzie tak na prawdę są. W tamtym roku też mydlili oczy z formą a mieli dwa miejsca na podium w Australii.
Carolius
15.03.2013 09:48
W końcu karuzela ruszyła :D Wyniki ciekawe i naprawdę ciężko stwierdzić czy demonstracja sił RBR czy inni się kryją ;D Nie mogę się doczekać! :D
Kamikadze2000
15.03.2013 09:48
MP4-27 był zdecydowanie najszybszym bolidem na przestrzeni sezonu. Nie był jednak najlepszy - potrafił degradować ogumienie, a także był awaryjny.
Simi
15.03.2013 07:54
Zdecydowanie zgadzam się tu z kolegą @IceMan11 - McLaren (biorąc pod uwagę uśrednioną wartość) miał najszybszy bolid. Ok, w drugiej połowie Red Bull górował, ale zaś pod koniec to McLaren wysunął się na czoło. W początkowej fazie sezonu byli w sumie na równi, choć McLaren bywał szybszy. Zatem, tak jak mówię - biorąc pod uwagę średnią z całego sezonu, to McLaren był najszybszy i spartaczył całą sprawę awariami i błędami. Błędami nie kierowców, a właśnie zespołu.
IceMan11
15.03.2013 07:44
@Aeromis Końcówkę powiadasz... Abu Dhabi - PP, USA - wygrana, Brazylia - PP i wygrana. Przejrzałem statsy i wyszedł remis - 8:8 w ilości PP oraz 7:7 w ilości zwycięstw. Ale statystyki to nie wszystko. Jeśli brać pod uwagę awarie, to wychodzi jasno, kto miałby najwięcej zwycięstw w sezonie, a co za tym idzie - kto miał najszybszy wóz na przestrzeni całego sezonu.
Aeromis
15.03.2013 07:31
@dan193t McLaren był bardzo mocny w zeszłym roku, ale jeśli brać coś pod uwagę to tylko końcówkę zeszłego sezonu (bo ona była najpóźniej / najważniejsza) a w niej wcale ten projekt najszybszy nie był, nawet Ferrari wielokrotnie było na równi, RBR wyraźnie z przodu.
Simi
15.03.2013 07:05
@dan193t Ano takim, że zdecydowali się na bardzo duże modyfikacje. Może ciężko to nazwać rewolucją, ale z pewnością nie jest to taka "czysta" ewolucja jak w przypadku RBR, czy też Ferrari. Jak to przyznali: zaczną niżej, ale w trakcie sezonu będą mogli zrobić wielki progres. W przypadku ewolucji nie mogliby za bardzo pójść do przodu. Trochę boli fakt, że spadli aż tak nisko, zwłaszcza że byli jedynymi, którzy pod koniec zeszłego sezonu mogli podjąć walkę z Red Bullem.
dan193t
15.03.2013 07:01
Jakim cudem McLaren tak popsuł projekt najszybszego samochodu z zeszłego roku?
THC-303
15.03.2013 06:24
[quote]zdecydowanie jest najlepszy z ostatniej czwórki i z pewnością jutro raczej na pewno awansuje do Q2[/quote] Na pewno jest lepszy od Chiltona i VDG. To czy i od Pica to dla mnie wątpliwa sprawa - MVR jest raczej przed Caterhamem (patrz Chilton - VDG), trudno ocenić. [quote]Każdy jego rezultat ze stratą poniżej sekundy do poprzedzającego zawodnika z lepszej ekipy uznam za jego sukces.[/quote] Powtarzam, że tą metodą porównujesz bolidy nie kierowców. [quote]Osobiście stawiam go wyżej, niż każdego innego debiutanta[/quote] To akurat jest możliwe, ale jakich my mamy w tym roku debiutantów. Poza VB jest słabo. Fina uważam za bardzo utalentowanego. Jeszcze Gutierrez się dobrze zapowiadał ale ostatni jego sezon w GP2 był taki... hmm... w stylu Bianchiego właśnie :P VDG i Chilton to średniaki pośród stawki GP2, nic więcej. PS: czy zapomniałeś jak pisałem, że milion razy wolę Bianchiego niż Razię? Dalej uważam, ze jakkolwiek na F1 sobie nie zasłużył są większe zła czające się na kokpit (patrz na ich rezerwowego kierowcę :D). [quote]Mam nadzieje, że sam się do niego przekonasz[/quote] Mam nadzieję, że on mnie do siebie przekona. Ja go jako kierowcę F1 nie skreślam, bo wyniki GP2/FR3.5 na F1 nie muszą się przełożyć. W związku z tym lamić w F1 nie musi i oby mu się to udało. W każdym razie do tego potrzeba mi przynajmniej pół sezonu dobrej jazdy, nie dwóch treningów. Zresztą Bianchi szybki był zawsze, za to dystans wyścigu wielokrotnie okazywał się dla niego przeszkodą nie do przebrnięcia. W GP2, w FR3.5, nawet dłuższe przejazdy na treningach w F1 potrafił konczyć zabawnie. Ja mu życzę jak najlepiej, ale póki co wciąż jestem sceptyczny.
Kamikadze2000
15.03.2013 05:48
@Mastah - nie chce mi się szukać wypowiedzi Lowe'a, który obiecał Hamiltonowi, że MP4-28 będzie pod Brytyjczyka. Gdyby został, na pewno na nim by się skupili, zresztą jak co roku. To pierwszy sezon, w którym to Jenson ma więcej do powiedzenia od swego partnera i jest lepiej znany przez zespół. Jeszcze się pozbierają i powalczą o podia. Walka o tytuł jednak niestety raczej już im nie grozi. W F1 nie ma nic "od razu" i z sekundy, jaką niewątpliwie tracą, odrobią prawie wszystko. @THC-303 - zdecydowanie jest najlepszy z ostatniej czwórki i z pewnością jutro raczej na pewno awansuje do Q2. Każdy jego rezultat ze stratą poniżej sekundy do poprzedzającego zawodnika z lepszej ekipy uznam za jego sukces. Osobiście stawiam go wyżej, niż każdego innego debiutanta. Ale to moje zdanie. Mam nadzieje, że sam się do niego przekonasz. Bo ja Cię nie przekonam.
Mastah
15.03.2013 04:59
@Kamikadze2000 Podaj jakiekolwiek źródło, które mówiłoby o tym, że MP4-28 był robiony pod Hamiltona. Ja mogę bez problemu zacytować Buttona, który dzisiaj wypowiedział się o tym, że jego opinia co do kierunku rozwoju auta jest bardzo istotna dla zespołu: [quote]It is very nice that your opinion is really important within a team, when it comes to the development direction of the car. http://www.formula1.com/news/interviews/2013/3/14344.html[/quote] No, czekam.
THC-303
15.03.2013 04:04
[quote]Cóż, skoro według Ciebie strata do Bottasa nie robi wrażenia[/quote] Strata jest rzeczywiście bardzo mała tylko niekoniecznie trzeba porównywać kota z psem. Do reszty się nie odniosę, nie mój problem.
Kamikadze2000
15.03.2013 03:11
@THC-303 - widocznie Cię przeceniałem.Sądziłem, żeś bardziej pojętny. ;D Cóż, skoro według Ciebie strata do Bottasa nie robi wrażenia, to ja TOBIE pogratuluje na STOJĄCO. Twój nick chyba odnosi się tego, co palisz w dużych ilościach. ;]
MPOWER
15.03.2013 02:39
[quote="Simi"]@MPOWER Miło Cię znów "widzieć" ;))[/quote] Hehe...dzięki. Sezon się zaczął nie :P Ale na poważnie, w tym sezonie już tyle czasu nie mam więc będę rzadziej...
THC-303
15.03.2013 02:38
[quote]nie udawaj głupka - za nic w świecie nie chciałeś Bianchiego. A tu proszę - jest bliżej Bottasa, niż mógłbyś to sobie wyobrazić.[/quote] Nie raczyłeś napisać że chodzi Ci o Bianchiego. Podły świat jest już tak skonstruowany, że nie kręci się wokół Ciebie i otoczenie nie wie co masz na myśli. A pokonywanie Chiltona to naprawdę objaw mega talentu, pogratulować oceny. Aaa, bliżej Bottasa, czyli porównujesz go do kierowcy z innego zespołu. Moje gratulacje raz jeszcze.
marcosss
15.03.2013 02:37
[quote="jawi1990"]http://www.youtub.../watch?v=YaAfRR-ySI8[/quote] lubię to! :)
Simi
15.03.2013 02:34
@MPOWER Miło Cię znów "widzieć" ;)) Cóż, to dopiero pierwszy trening i nie ma sensu wyciągać pochopnych wniosków, ale widząc przewagę Red Bulla, obawiam się, że liczyć się będzie tylko Vettel. A reszta będzie tłem....
Adam2iak
15.03.2013 02:04
Niezły wynik Pic'a jak na cieniującego Caterhama...
MPOWER
15.03.2013 01:56
Tak czy siak, wygląda na to, że w tym sezonie będziemy mieli walkę trzech kierowców. Vet Rai i Alo. Reszta będzie tłem....od czasu do czasu z jakąś niespodzianką. Ale sezon jest długi i wszystko się jeszcze może wymieszać.
Kamikadze2000
15.03.2013 01:06
@Matah - zaczynali budować bolid pod Hamiltona, potem zmienili koncepcję. W każdym razie poczynili duże zmiany w ewolucji MP4-27, tyle że nietrafione. Możliwe, że zawieszenie pull-rod jest tu problemem. Ferrari przeżywało podobny okres na początku zeszłego roku. @THC-303 - nie udawaj głupka - za nic w świecie nie chciałeś Bianchiego. A tu proszę - jest bliżej Bottasa, niż mógłbyś to sobie wyobrazić. ;)
IceMan11
15.03.2013 12:49
RBR ma zdecydowanie większą przewagę niż po FP2. Vettel w zasadzie wyjeżdżał na jedno okrążenie i wskakiwał na P1 ze sporą przewagą. Zresztą, był na najszybszym kółku, ale przyblokowali go. Przewaga w Q może sięgnąć 0.3-0.5s. Ale w Sky sobie zażartowali z Mercedesa, gdy oba bolidy odpadły :)
corey_taylor
15.03.2013 11:14
co roku to samo... pierwsze sesje treningowe i już wszyscy wszystko wiedzą, zazdroszcze wam takiej ogromnej wiedzy no i chyba jakiegoś szóstego zmysłu.
jawi1990
15.03.2013 10:51
A moim zdaniem ogólny sens wypowiedzi bombki jest ok, wstrzymajmy się z wyrokowaniem chociaż do kwalifikacji, a najlepiej poczekać kilka GP. I zdaje sobie sprawę, że z tym Vettelem pewnie macie racje, w zasadzie to można było go typować na mistrza już po zakończeniu poprzedniego sezonu z dużą dozą prawdopodobieństwa. Jednak jest trochę zabawne, jak czytamy komentarze po pierwszym treningu w sezonie i nagle połowa komentujących zna już układ stawki na koniec. Trochę im współczuje bo strasznie muszą się później nudzić w trakcie sezonu. I nie traktujcie tego postu jako ataku na kogoś, po prostu takie ogólne spostrzeżenie.
znafcaf1
15.03.2013 09:54
http://www.youtube.com/watch?v=YaAfRR-ySI8
THC-303
15.03.2013 09:49
[quote]głupotą jest po pierwszym treningu ogłaszać mistrza świata.[/quote] masz rację, mądre byłoby ogłoszenie tego wcześniej.
znafcaf1
15.03.2013 09:49
Ty dalej nie kumasz..trudno. Zabaw sie w menadżera znawco. To zweryfikuje Twoją wiedzę. Poszukaj sobie Castrol Menadżera F1 i pobaw sie w te pierdołki. Swietna zabawa powiem Ci. Ciekawe kogo wytypowałbyś jako zwyciezce 1 GP. Ja od razu typuje zwyciezców na 10 GP kolejnych. Przy poszególnych GP dokonam tylko małych korekt. A poza tym ćwiećinteligencie nie ogłosiłem Mistrza Świata tylko napisałem ze Vettel w drodze po 4ty tytuł. A dlaczego tak napisałem wyjaśnienie masz zdaje sie wyżej. ps. To Cie po prostu przerasta a nie jest małowartościowe.
bombka
15.03.2013 09:36
[quote="THC-303"]Ty naturalnie potrafisz wymienić kierowcę który może zagrozić Vettelowi w łącznej punktacji, prawda?[/quote] Hehehe,nie i nigdzie nie pisałem o tym,cały czas próbuje tylko napisać że głupotą jest po pierwszym treningu ogłaszać mistrza świata. No i daruj sobie rady,są mało wartościowe. [quote="znafcaf1"]@bombka nie spamuj, jak nie masz nic sensownego do powiedzenia.[/quote] No w tym poście widzę bardzo głęboki sens znafco
znafcaf1
15.03.2013 09:15
@bombka nie spamuj, jak nie masz nic sensownego do powiedzenia.
Mastah
15.03.2013 09:09
@Kamikadze2000 Brak Buttona wiele by zmienił. Napisałeś to kilka miesięcy temu: [quote]Teraz Jenson powinien mieć wóz pod siebie. Uważam, że będzie dobrze, a te problemy nie będą takie duże. ;)[/quote] No i ma wóz robiony pod siebie, w rozwój którego włożył wiele wysiłku. Potwierdza to jego kolega zespołowy: [quote]Jenson is obviously a very experienced driver and has put a lot into the car[/quote] Efekt = McLaren jest ponad 2 sekundy wolniejszy od Red Bulla, czy to na jednym kółku, czy to pełnym zbiorniku. Pozazdrościć McLarenowi takiego lidera jak Jenson Button. [quote]"I can really build that team around me and direct the team in a direction I like with the car."[/quote]
BinLadenF1
15.03.2013 09:07
Aha, czyli... Red Bull bezkonkurencyjny, Lotus podia, Ferrari ma w zasięgu P6-P10, Williams sezon na straty. Mercedes zagadka :-)
THC-303
15.03.2013 09:07
Wiesz co bombka, dam Ci jedną radę, zanim napiszesz - pomyśl. Miejsce Vettela na koniec sezonu można było przewidzieć nie po pierwszym treningu (jak pisze Reyon), ale dużo wcześniej z prostego powodu - braku konkurencji. Jakiejkolwiek. Ty naturalnie potrafisz wymienić kierowcę który może zagrozić Vettelowi w łącznej punktacji, prawda? A może przedstawie Ci jak a to widzę Perez - młody, aklimatyzacja w zespole Button - popatrz jak ostatnio przeplata dobre i złe wyniki, tak MŚ nie zdobędzie Raikkonen - niby teoretycznie mógłby, ale jakoś nie wierzę Grosjean - ha, ha, ha Webber - nie jest tak dobry jak Vettel, a nawet jeśli byłby to nie pozwolą mu na WDC Reszta odpada bo nie ma konkurencyjnego bolidu [quote]mam nadzieje, że kolegom @THC-303 i @Anderis zrobiło się głupio[/quote] W związku z czym bo nie rozumiem
Kamikadze2000
15.03.2013 09:06
@katinka - mam nadzieje, że kolegom @THC-303 i @Anderis zrobiło się głupio. Pozdrawiam. :)
bombka
15.03.2013 08:54
[quote="znafcaf1"]nie uwsteczniam sie i nie cofam do artykułów bo Ty tak chcesz[/quote] Ale żeby skopiować swój żałosny post dzieciaku to mogłeś się uwstecznić?
Fjedynak
15.03.2013 08:38
Może będę marudny (już kiedyś o tym pisałem) ale czy obecnie w tabeli wyników w kolumnie "opony" nie możnaby było zamieszczać informacji nt rodzaju mieszanki, na której czas został uzyskany zamiast oznaczenia producenta? Myślę że byłaby to ciekawsza i bardziej watrościowa informacja zwłaszcza dla tych co polszitu nie mają lub najzwyczajniej w świecie nie mogli obejrzeć P czy Q. Pozdrawiam.
bazyli1918
15.03.2013 08:38
2010- sezon ciekawy, 2011-nudy i dominacja Red Bulla, 2012- sezon ciekawy, 2013-znowu dominacja Red Bulla?
katinka
15.03.2013 08:36
@SilverX, może masz rację. Ale pamiętam wyścigi w 2011 jak w qualu Vettel na PP miał 1 sek przewagi nad kierowcą na P2, a nawet jeśli to był Webber, to też 0,5 sek. Więc może dlatego nie wydawało mi się to tak dużo. Chciałabym, aby jutro w czasówce Lewis i Merc byli w pierwszej trójce, ale nie wiem, czy Hamilton nie miał dzisiaj jakiegoś problemu z przyczepnością, albo może za mocno cisnął?
F_1
15.03.2013 08:32
Witajcie po długiej przerwie zimowej..... Czas wracać do F-1 :) życzę wiele miłych chwil spędzonych na torach całego kalendarza tego sezonu
Reyon
15.03.2013 08:32
@bombka Czy ty naprawdę nie rozumiesz, że Red Bull jest o krok przed innymi a oni takiej przewagi zwyczajnie nie marnują?! więc akurat miejsce Vettela na koniec sezonu można przewidzieć po 1 treningu ;] wszystko sie zdarzyć może - owszem ale wątpię nawet bardzo wątpię. Ale żyj nadal w złudnym przekonaniu, że ktoś Red Bulla w ten weekend zatrzyma...
Kamikadze2000
15.03.2013 08:26
@Mastah - Hamilton by coś zmienił?? Proszę Cię - McL sam wszystko robi, a kierowcy mają mało do powiedzenia. Obecnie wydaje się, że podjął słuszną decyzję, ale na dłuższą metę moim zdaniem McL i tak będzie lepszy. ;)
marcosss
15.03.2013 08:16
jak to mawiają żałośniacy "miał szczęście" uuuuhehehehehehe :))))
znafcaf1
15.03.2013 08:06
nie uwsteczniam sie i nie cofam do artykułów bo Ty tak chcesz. Mało mnie to obchodzi. Pogadaj na ten temat z rodzicami. A jak nie rozumiesz kontekstu i przekazu ani podmiotowości i orzeczeń w w mojej wypowiedzi to wybacz. Jako jedyny Ty nie skumałeś to Ci to wytłumaczę jeszcze raz. Brawo RBR (świetna robota, nie roztrwonili swojej przewagi na na drobne, silnie zmotywowani na sukcesy) Vettel w drodze po 4ty tytuł. (Chęć detronizacji pięciokrotnego rekordu Schumiego jest bardzo wielka, nie osiadł na laurach, świetna współpraca z zespołem od pierwszego oficjalnego treningu, no i nie zapominajmy, że to obecny Mistrz i powinien mieć najwiecej do powiedzenia od początku sezonu) I niestety ma.
bombka
15.03.2013 08:04
[quote="znafcaf1"]masz już tu też mała zapowiedz końca weekendu[/quote] Prosiłem o zapowiedź końca sezonu a nie weekendu,faktycznie nie rozumiesz co się do ciebie pisze "znafco"
SilverX
15.03.2013 07:59
Red Bull ma dużą przewagę w czasówce, być może nawet do 0.5s. Hamilton może da radę Webberowi ale Vettel to już inna bajka.
znafcaf1
15.03.2013 07:59
zejdź albo zjedź na ziemie i nie pisz w moją strone bo to rozmowa h z b jak jesteś za Czarusiem to masz już tu też mała zapowiedz końca weekendu https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/481200_420465231379778_1331638356_n.jpg
bombka
15.03.2013 07:57
@znafcaf1 ,czemu się nie dziwie że nie rozumiesz co się do ciebie pisze. Po za tym prosiłem cię o coś pod poprzednim artykułem,czy może tego też nie rozumiesz?
katinka
15.03.2013 07:55
Czyli sezon 2013 rozpoczęty :) Jakiejś kosmicznej przewagi nad resztą czołówki RBR nie ma, ale w obu sesjach pokazali dzisiaj dobre tempo, a zwłaszcza Seba. Ferka na dłuższych przejazdach też wyglądała nieźle. Nie wiadomo co myśleć o Mercu, ale widać, że W04 może być szybki, gorzej chyba trochę z tempem wyścigowym, ciekawe, czy jak w zeszłym sezonie znów przez opony? A przecież przed ostatnimi testami w Barcelonie Merc wymieniał tylne zawieszenie i mają tam coś, co miało zlikwidować ten problem. No a Sutil pokazuje, że nadal ma dobre tempo i przerwa od F1 się nie liczy. Fanie, gdyby w 2014 jego kolegą zespołowym w SFI był Jules Bianchi. Naprawdę taką Marussią chłopak pokazuje swoją szybkość w tych treningach. Nie zdziwię się, jeśli Francuz czasami będzie dojeżdżał nawet przed STR.
bombka
15.03.2013 07:52
@znafcaf1 ,nie potrafisz napisać nic nowego,tylko kopiujesz swój post spod ostatniego artykułu,śmieszny jesteś. [quote="znafcaf1"]Rozbawiają mnie też kwestie typu aha widze wyniki juz wyscigu nie oglądne. Albo znowu Newey wygrywa.[/quote] Jest taki jeden co twierdzi że Vettel majstra wygra [quote="znafcaf1"]TO brzmi śmiesznie[/quote] Tak samo jak wybór mistrza po pierwszym treningu "znafco"
SilverX
15.03.2013 07:51
McLaren nie jest żadną zagadką, ich bolid jest wolny i tyle. Dobrze, że Hamilton uciekł do Mercedesa. Pytanie teraz brzmi czy jest ktoś w stanie pokonać Vettela w czasówce??
kimi01
15.03.2013 07:44
Mi się strasznie spodobał komentarz Grzegorza Jędrzejewskiego :) Próbował naśladować, choć może to złe określenie, komentatorów BBC (ekspresja emocji), oglądając trening czułem się jak podczas wyścigu w zeszłym roku :) A co do wyników, to moim zdaniem Red Bull jest delikatnie z przodu, zaraz za nim jest Ferrari, Mercedes i Lotus. Zagadką jest McLaren.
znafcaf1
15.03.2013 07:43
@bombka Widzę, dziecko, że nerwy Ci puszczają więc nie będę się tu z Tobą za bardzo rozgadywał bo poziom masz lekko rynsztokowy. Wyobraźni i wiedzy nie za dużo. A zdolności do oceny obiektywnej lub choć subiektywnej tym bardziej nie posiadasz. Piątek jest zapowiedzią tego co sie będzie działo jutro i w niedziele. ps. Rozbawiają mnie też kwestie typu aha widze wyniki juz wyscigu nie oglądne. Albo znowu Newey wygrywa. Gdzie wasi idole? Czy jak Schumi nałogowo przegrywał z Mikką kiedykolwiek padło zdanie przegrałem z Neweyem? TO brzmi śmiesznie. Po prostu nie można objechać RBR bez względu na to jaką taktyke sie obejmie. Na starcie już są konkretnie mocni zobaczymy co się stanie w niedziele. Bo to raczej wiadomo już kto pojedzie jutro po PP
Siux
15.03.2013 07:43
no i to tyle w ostatnio roztrząsanej kwestii mniejszej przewagi RBR przed tym sezonem :/
bolekse
15.03.2013 07:42
Wiadomo, że to trening i nie można bardzo oceniać. Ale to co wydaje mi się najsmutniejsze to Pozycje Sutila i Bianchiego w stosunku do swoim team-partnerów. Jeszcze niedawno wcale nie miało ich być bo był ktoś "lepszy" ale, że nie zapłacił to niech będą oni. Teraz mogą być wybawieniem swoich zespołów. W sumie jak w bajce :P
Mastah
15.03.2013 07:35
@Kamikadze2000 Takie są właśnie efekty liderowania Jensona Buttona.
bombka
15.03.2013 07:34
Ojojoj,Znafcaf1,zobacz,to teraz Weber ma wicemistrza a Rosberg będzie trzeci,a wicemistrz z pierwszego treningu Massa jest w czarnej dupie,nie mówiąc o Alonso.
Wymiatacz
15.03.2013 07:25
[quote="PatrykW"]Ale o sekundę lepszy czas z DRS na całym torze :)[/quote] Racja. Do tego jeszcze inne opony. Ale trzeba też wziąć pod uwagę, że w Brazylii mieli znacznie szybszy samochód od tego w Melbourne.
Kamikadze2000
15.03.2013 07:24
Zeszłoroczna konstrukcja była rewelacyjna, poza zasięgiem. Nie wykorzystali tego jednak, nie dbając o niezawodność. ;]
Adam2iak
15.03.2013 07:24
Red Bull mocny już od samego początku = tytuł dla Vettela? McLaren cieniutko, Caterham tak samo. Po Sutilu wcale nie widać rocznej przerwy, największa niespodzianka na plus.
rvs
15.03.2013 07:23
@Reyon Button i Raikkonen - jakie miejsca zajmą?
PatrykW
15.03.2013 07:23
@Wymiatacz Ale o sekundę lepszy czas z DRS na całym torze :)
SilverX
15.03.2013 07:21
Red Bull znowu z przodu, za nimi wydaje się, że jest Mercedes, w sumie ogromny progres. Za to McLaren ma ogromne problemy... Hamilton jakby pojechał swoje okrążenie na SS to i tak nie dał by rady Vettelowi ale za to drugie miejsce jest już całkiem możliwe.
Wymiatacz
15.03.2013 07:20
McLaren - porażka. Nie wiem czy nie lepiej byłoby przywieźć ubiegłoroczny bolid do Melbourne. W MP4-27 w ubiegłym roku podczas pierwszego treningu wykręcili o sekundę lepszy czas. Mam nadzieję, że to tylko tymczasowy problem. Jak na razie wygląda to tragicznie...
Kamikadze2000
15.03.2013 07:19
Zawiódł mnie McL. Oni po prostu spaprali to, co było dobre! Chyba, że opony działają na nich niekorzystnie, bo akurat degradacja była u nich zwykle większa. Wiele zmian wprowadzili - chyba po prostu przekombinowali... ;) W takim razie RBR nie ma rywala...
PatrykW
15.03.2013 07:15
No , no opony i jeszcze raz opony . Wszystko się posypało w 2 treningu . SM po kilku okrążeniach jadą 10 sek wolniej ? To samo średnie ? Widać , że Red Bull był dobry w 3 sektorze , Mercedes pod koniec ... bez komentarza + nawet realizator nie rozpoznał kto to jest ;p . Lotus też się fajnie spisał , robił przeważnie dobre dłuższe wyjazdy . Zagadką jest forma Ferrari , który odmiennie spisał się w 2 treningach , a co najgorsze jak jest z McLarenem . Czy rzeczywiście zrobili , aż tak zły bolid ;pi
Lukasz1234
15.03.2013 07:14
Dzięki za podanie wyników, już nie muszę ogladać wyścigu.
Reyon
15.03.2013 07:12
Vettel wygra to Grand Prix z palcem w... doskonale wiecie gdzie. Mercedesy coś czuje nie ukończą nawet 1 bolidem tego wyścigu. Okrąglutkie 0 się szykuje :p
marios76
15.03.2013 07:12
Znowu wygra Newey? :(