Massa: Krytyka jaka spada obecnie na F1 nie różni się od tej sprzed 15 lat
Brazylijczyk odniósł się także do wyzwań z jakimi mierzą się kierowcy i znaczenia testów.
14.08.1711:52
3542wyświetlenia
Embed from Getty Images
Felipe Massa sądzi, że krytyka z jaką obecnie spotyka się Formuła 1, nie różni się od tej, z jaką sport musiał radzić sobie na początku XXI wieku.
Massa, który rozpoczynał karierę w F1 w sezonie 2002, uważa, że pod adresem sportu zawsze kierowane były negatywne opinie, a samo podejście do ścigania nie uległo przesadnie wielkiej transformacji.
Zdaniem 36-latka kierowcy mierzą się dzisiaj z podobnymi wyzwaniami jak w przeszłości.
Massa uważa, że że doświadczenie zdobyte przez starszych kierowców dzięki częstym testom ma nadal istotne znaczenie dla ich pracy w trakcie weekendów Grand Prix. W latach 2001-2008 reprezentant Williamsa wziął udział w 260 dniach testowych, a od 2009 roku, gdy zaostrzono przepisy, aż do teraz, w zaledwie 66.
Embed from Getty Images
Felipe Massa sądzi, że krytyka z jaką obecnie spotyka się Formuła 1, nie różni się od tej, z jaką sport musiał radzić sobie na początku XXI wieku.
Massa, który rozpoczynał karierę w F1 w sezonie 2002, uważa, że pod adresem sportu zawsze kierowane były negatywne opinie, a samo podejście do ścigania nie uległo przesadnie wielkiej transformacji.
Gdy zaczynałem ścigać się w F1 wyprzedzanie było trudne, nie mieliśmy DRS i wszyscy narzekali na to samo. Mówili "och, potrzebujemy wyprzedzania, "och, nie możemy jechać w bliskiej odległości na rywalem", "och, czołowe zespoły mają więcej niż pozostałe stajnie", "och, sport jest zbyt drogi"... Czy widzimy jakieś różnice? Nie dostrzegam żadnych większych zmian- powiedział.
Być może wtedy zespoły wydawały większe pieniądze niż obecnie, ale różnica pomiędzy najlepszym i najgorszym teamem była olbrzymia, zupełnie tak jak ma to miejsce obecnie. Taka jest F1. Mam nadzieję, że w przyszłości się to zmieni, ale póki co nie zaobserwowałem większych przemian.
Zdaniem 36-latka kierowcy mierzą się dzisiaj z podobnymi wyzwaniami jak w przeszłości.
Bolidy są inne, ale podejście - to jak prowadzisz, co wkładasz w bolid, jak starasz się wydobyć z niego maksimum - się nie zmieniło. To tylko inny typ bolidów, inne przepisy, inne opony, inne silniki. Chcąc być kierowcą Formuły 1 musisz być najlepszy, musisz wyciskać maksimum ze swojego bolidu. W F1 zawsze tak było. Od mojego debiutu aż do teraz nic się nie zmieniło. Nie ma zbyt wielkich różnic w tym, jak wszystko działa.
Massa uważa, że że doświadczenie zdobyte przez starszych kierowców dzięki częstym testom ma nadal istotne znaczenie dla ich pracy w trakcie weekendów Grand Prix. W latach 2001-2008 reprezentant Williamsa wziął udział w 260 dniach testowych, a od 2009 roku, gdy zaostrzono przepisy, aż do teraz, w zaledwie 66.
Doświadczenie, szacunek względem bolidu... Powiedziałbym, że czasem dostrzegasz pewne rzeczy jeszcze zanim się wydarzą. Z drugiej strony młodsi kierowcy mają swoje możliwości, uczą się, przejeżdżają wiele wyścigów i wykonują dobrą pracę. Mogę mieć większe doświadczenie, ale nie sądzę, aby było ono tak ważnym czynnikiem. Dobry kierowca to prostu dobry kierowca.
Embed from Getty Images
KOMENTARZE