Whitmarsh: Koncepcja nosa MP4-27 nie jest błędna

Brytyjczyk przyznał także, iż w tym roku nie powinny pojawić się radykalne innowacje techniczne.
18.02.1213:13
Nataniel Piórkowski
5070wyświetlenia

Szef McLaren - Martin Whitmarsh po raz kolejny przyznał, że nie martwi się o koncepcję nosa bolidu, jaką stajnia z Woking przyjęła przy projektowaniu MP4-27.

Tegoroczna konstrukcja McLarena jest jak do tej pory jedyną w stawce, która nie posiada stopniowanego nosa, nazywanego także bardziej pieszczotliwie „dziobakiem”.

Whitmarsh powiedział jednak, że rozmawiał o tej sprawie z członkami podległego mu zespołu projektowego. Zapytałem naszych ludzi z działu technicznego czy są pewni, że dokonali właściwego wyboru, a oni powiedzieli, abym się nie martwił. Poszliśmy na wiele kompromisów. Tak, prowadząc wysoko nos moglibyśmy skierować więcej powietrza na podłogę. Nasza koncepcja sprawi jednak, że będziemy mieć niższy środek ciężkości, więcej swobody w geometrii zawieszenia, a kierowcy będą dysponować bardziej komfortową i dającą większą widoczność pozycją w kokpicie.

Brytyjczyk przyznał również, że ze względu na zaostrzone przepisy techniczne, w tym roku nie powinniśmy się spodziewać innowacji podobnych do tych jak kanał F, czy też dmuchany dyfuzor. Ten samochód jest ewolucją. Podczas testów w Barcelonie będziecie mogli w nim dostrzec kilka nowych części, a w Melbourne pojawi się ich jeszcze więcej. Jeśli jednak chodzi o radykalne innowacje, które widać gołym okiem, to będę musiał was rozczarować. Te przepisy nie pozostawiają furtek.

Źródło: thef1times.com

KOMENTARZE

29
cyntia2005
19.02.2012 09:15
@Kamikadze2000 Dokładnie. Pasiorek to osobnik chcący uchodzić za ........ Pasiorku ''ruszając ''ikonę Tego portalu,zastanów się czy podołasz wyzwaniu. Śmiem twierdzić iż nie, więc trzymaj gębę na kłódkę! i się nie kompromituj. (A może się wyżyjesz na nowej użytkowniczce,co?)
Simi
19.02.2012 08:02
[quote="WojtaZ"]A wracając do tematu, miejmy nadzieję że McLaren nie zmieni tego nosa po pierwszym czy drugim GP.[/quote] Jeśli miałoby im to pomóc, to mam nadzieję, że właśnie zmienią. Nie jestem kibicem McLarena, ale ten zespół powinien walczyć o tytuł.
Kamikadze2000
19.02.2012 03:19
@A-J-P - tu nawet już nie chodzi o to, że @pasior popełnił błąd, a @Aeromis mu go wytknął. Po co spamuje?? Przecież wiadomo, że zrobił to tylko po to, aby dogryźc @akkimowi. Nic wielkiego się nie i myślę, że klasie @akkima to na pewno nie zaszkodziło.
Xjumpaytech
19.02.2012 02:52
A-J-P Ale ż i ą już miał, prawda? ;) Błędem ortograficznym jest to cały czas. Tylko różnica taka, że jak ktoś nie ma polskich znaków to się ich nie traktuje jak ortograficzne z wiadomych względów. Czasami też coś się komuś źle przyciśnie itd.
Huckleberry
19.02.2012 02:40
Wygodniejsza pozycja kierowcy - po prostu argument, który zbija wszystkie inne ;)
A-J-P
19.02.2012 01:42
sie to nie jest blad ortograficzny bo wiele osob w internecie po prostu polskich znakow nie stosuje. Po za tym moze pasior ma EN Windows i EN klawiaturę i jak ma Ci wpisac ę :D
WojtaZ
19.02.2012 11:52
Ja tam Cię podziwiam. A wracając do tematu, miejmy nadzieję że McLaren nie zmieni tego nosa po pierwszym czy drugim GP.
akkim
19.02.2012 10:37
@pasior Owszem, uczyniłem błąd ortograficzny, niemniej takich wpisów bywa zestaw liczny, a przepraszam jak Kogoś tym zdeprawowałem, po to PRV na tej Stronie - tak dotąd myślałem. Wystarczy tam błąd podać czy też przeoczenie, czy potrzebne zaraz narodów ruszenie? Mylić się rzecz ludzka i mnie się to zdarza, a na co ten przytyk i gest, co spotwarza?
Aeromis
19.02.2012 10:22
@pasior [quote="pasior"]jak sie już[/quote] I po co poucza?
pasior
19.02.2012 09:46
akkim jak sie już bawisz w nadwornego pisarza to popracuj nad ortografią.
WojtaZ
19.02.2012 08:48
Może Robert już dawno jest w formie tylko się nie pokazuje ponieważ po namowie Baricza poddał się operacji nosa i czeka na jej efekty(opuchlizna musi zejść itd.) Jak wszystko się skończy zastąpi Hamiltona:D
fanclubGryfice
19.02.2012 08:07
to wiemy, że Kubica jak wróci to na pewno nie do McLarena, geometria nosów w tym przypadku się nie zgadza i były by zaprzeczeniem dla siebie samych ;)
KaeRZet
19.02.2012 02:08
Mclaren już w poprzednim sezonie pokazał że zastosowanie niskiego nosa pasuje do ich koncepcji na bolid, który był drugą siłą w stawce.I może dzięki temu choć jeden bolid w stawce na 2012 nie będzie garbaty.Widać że zmiany regulaminowe dotyczące nosa wyszły im na dobre.A przy okazji z brzydkiego kaczątka wyrósł PIĘKNY łabędź...
Aeromis
18.02.2012 09:06
Ktoś kiedyś napisał, jednak zaledwie przytoczę - nawet jeśli wszyscy naukowcy są co do czegoś zgodni, to łatwo mogą się mylić - ja po prostu poczekam na efekty, w dodatku ów efekty będą składową a nie "dziobakową". @SilverX Chyba zawsze wokół każdego topowego zespołu krążą plotki o "wielu problemach" i w dodatku jest to prawda. Topowe zespoły dostrzegają ów problemy i potrafią je rozwiązywać, dlatego właśnie są to najlepsze zespoły. Do pierwszego GP został prawie miesiąc to jak na ten sport kupa czasu.
SilverX
18.02.2012 07:33
Plotki mówią, że niski nos to ogromna pomyłka ze strony McLarena ale to okaże się już niedługo. Jeżeli te wszystkie plotki o problemach Ferrari i Mclarena są prawdziwe to znowu będzie powtórka z rozrywki, chyba, że Mercedes coś wskóra...
Simi
18.02.2012 06:57
Pewnie okaże się dopiero w sezonie. Nie wydaje mi się, abyśmy mogli teraz wróżyć z fusów. Garby nie są żadną innowacją, ani niczym, co mogłoby polepszyć osiągi. Tak więc - zobaczymy. A co do kolejności, to zgadzam się z SF1stak ;)
SF1stak
18.02.2012 06:43
@PatrykW Niestety wydaje mi się, że garby nie zwiększają bezpieczeństwa tylko obchodzą przepis mający zwiększyć bezpieczeństwo :D Celem przepisów było wprowadzenie nosów takich jak ma Mclaren... Ale inne stajnie dostosowując się do nowych przepisów poszły inną ścieżką, która ma im pomóc w uzyskaniu lepszych osiągów. Więcej napisałem o tym pod tym newsem: http://f1wm.pl/php/news_id-25391.html oraz wyjaśnione jest w tym artykule: http://www.f1wm.pl/php/news_id-25220.html @serekms Ok, czyli pierwsze 3 miejsca: Pierwsze Ferrari nr 5 Alonso, drugi Kimi w Lotusie 9 i Mclaren na 3 pozycji ;)
serekms
18.02.2012 05:39
@katinka Katinka, nr 3, nr 3, a nie 4 ;) Zaraz za Lotusem Kimiego z numerem 9 :)
Kamikadze2000
18.02.2012 05:28
Oczywiście napisałem to ironicznie, ale jak widac, kilku nie potrafi tego odczytac. Według mnie jednak mogą na tym stracic i to jest moje zdanie. A te zapewnienia Martina można wsadzic między bajki - chocby było inaczej, nie powie tego. Wszystko okaże się w sezonie. ;]
lukaas97
18.02.2012 02:25
akkim Sa plusy i minusy. Ale jak widac Mclaren znalazl wiecej plusow, za koncepcja normalnego nosa. Co mnie cieszy, bo wyglada to estetycznie. Ale dla niektorych 'inny' znaczy gorszy. Czy tak bedzie? Przekonamy sie w sezonie.
jpslotus72
18.02.2012 02:19
Jeśli uda im się zachować konkurencyjność na najwyższym poziomie, to będzie to dla nich dodatkowy (marketingowy) plus. Oprócz ważniejszej, technicznej strony tego rozwiązania, ich bolid będzie się po prostu "wyróżniał w tłumie"... Problem byłby wtedy, gdyby pod względem efektowności wyróżniał się na plus, a w sprawie efektywności na minus. Tak czy siak - na razie jest to "rodzynek"; słodki czy kwaśny, okaże się niebawem.
akkim
18.02.2012 01:53
@lukaas97 Mnie na przykład chodzi o to, mówiąc o projekcie: [quote]Tak, prowadząc wysoko nos moglibyśmy skierować więcej powietrza na podłogę. Nasza koncepcja sprawi jednak, że będziemy mieć niższy środek ciężkości, więcej swobody w geometrii zawieszenia,...[/quote]
lukaas97
18.02.2012 01:42
Ciekaw jestem co by bylo, gdyby taki Redbull, jako jedyny mial normalny nos. Zaraz byloby gadanie, jaki to Newey jest genialny, ze obszedl przepisy itd. Prawda jest taka, ze te nosy, nie maja wiekszego znaczenia. Nawet jesli Mclaren bedzie w tym sezonie slaby, to nie z powodu tego nosa. Ale na to sie nie zanosi.
akkim
18.02.2012 01:25
Czy to rozwiązanie będzie tu najlepsze ??? Poczekam, dziś za wygląd macie pierwsze miejsce, do teraz jedyni z "normalnym" wyglądem, nie poszli z projektem jakimś stadnym prądem. Większy komfort widzenia, dla Lewisa gratka, że nie widział, odpadnie tłumaczenia gadka /uszczypliwość/;) co do "furtek" to wstrzymam się w swojej ocenie, przyjrzę się Red Bullom, a nóż zdanie zmienię.
PatrykW
18.02.2012 01:22
A co może według was ten pomysł jest błędem ? Jakoś pozostałe zespoły dużo różnią się wyglądem . @Kamikadze2000 A co ? Według ciebie ten garb coś każdemu da ? McLaren zastosował tak ,ponieważ udało im się przód bolidu pozmieniać , a innym nie . Ten garb to nie jakaś nowinka , a nowy przepis , aby poprawić bezpieczeństwo.
m3nel23
18.02.2012 01:11
@lukaas97 Hehe własnie. O Adrian Newey!! Mogę autograf ? ... ;)
lukaas97
18.02.2012 12:58
Dokladnie. Kamikadze wie najlepiej. Jest madrzejszy niz inzynierzy z Woking ;)
katinka
18.02.2012 12:58
Uff, no to uspokoil mnie Martin Withmarsh ;) Ale i troche rozczarowal, nie beda mieli zadnej innowacji, nic tak fantastycznego jak np. w 2010 ten kanal F, szkoda bo moze mogli zaryzykowac. A wydaje sie, ze chyba Mercedes cos takiego odwaznego, na granicy legalnosci bedzie mial. Ale wierze, ze inzynierowie McLarena sie nie myla, a MP4-27 z nr 4 (?) bedzie najszybszy :)
Kamikadze2000
18.02.2012 12:44
No, no - odwracajcie teraz kota ogonem... Prawda jest jedna... ;]