Audi przedstawiło R18 e-tron quattro

Samochód ten ma powalczyć o zwycięstwo w wyścigu Le Mans
01.03.1215:31
Bartosz Pyciarz
4994wyświetlenia
Audi przedstawiło swoje najnowsze auto klasy LMP1, które będzie miało za zadanie wygrać słynny 24-godzinny wyścig w Le Mans. Hybrydowa wersja R18 została nazwana R18 e-tron quattro.

Nazwa została wybrana nieprzypadkowo. System KERS używany przez niemieckiego producenta będzie przenosił odzyskaną energię na przednią oś, co spowoduje, że wszystkie cztery koła będą w tym momencie napędzane.

Audi R18 e-tron quattro ma być kontynuatorem sukcesów producenta z Ingolstadt, gdy Audi Quattro zwyciężało w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata w latach 80. Model bez systemu KERS również został zaprezentowany wczoraj i "ochrzczono" go R18 ultra.

Rozwijanie technologii hybrydowej na wyścig Le Mans jest co najmniej tak wymagającym i ambitnym projektem, jakim na początku był rozwój silnika Diesla. Pierwsze wyniki są bardzo zachęcające i jesteśmy ciekawi, jak ta technologia się rozwinie. - powiedział szef Audi Sport - Wolfgang Ullrich.

R18 e-tron quattro ma również jeździć w Długodystansowych Mistrzostwach Świata. Regulaminy tych mistrzostw dopuszczają używanie systemów odzyskiwania energii, a przeniesienie tej energii (około 70 KM mocy) na koła będzie możliwe dopiero gdy prędkość przekroczy 120 km/h. Zespół twierdzi również, że przeniesienie energii na przednią oś pozwoli uzyskać lepszą trakcję w momencie uruchomienia systemu, a także zapewni efektywniejsze odzyskiwanie energii.

Audi postanowiło gromadzić energię za pomocą systemu opartego na kole zamachowym bądź w akumulatorach, co jest innym podejściem od zespołu Toyoty, który będzie wykorzystywał baterię bądź super kondensatory.

Nowego samochodu Audi nie ujrzymy w wyścigu przed majowym 1000 km w Spa. Podczas otwierającej sezon 12-godzinnej rundy w Sebring niemiecki producent będzie używał nieco zmodyfikowanej ubiegłorocznej wersji R18 TDI.



Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

7
cziken129
03.03.2012 07:46
ehh... z tatą się podśmiewamy, że auta przygotowane na wyścigi mają niesamowicie małą pojemność, a my w naszym Volvo nawet 200 koni nie mamy z silnika 1.8 :)
dan193t
01.03.2012 07:55
@SkC Ciągle jest... V6 TDI
SkC
01.03.2012 04:22
Czyli to nie jest już diesel???
Ferrarif1
01.03.2012 03:50
@Anderis sama informacja o kole zamachowym mówi że to sytem od williamsa. Z tego co kojarze to mają na to patent :P
Anderis
01.03.2012 03:37
Moglibyście chociaż wspomnieć, że będą używali systemu opracowanego przez Williams Hybrid Power. :p
adnowseb
01.03.2012 02:50
No'' kopara opada''ale i tak nie będę im kibicował.
Kamikadze2000
01.03.2012 02:34
WOW!!! Ale cudo! :)) Szkoda, że moja ulubiona marka nie jest w F1. ;]