GP Belgii: opony użyte w wyścigu

Większość kierowców zdecydowała się na strategię dwóch postojów
03.09.1214:12
Mariusz Glugla
3311wyświetlenia
@P.KierowcaStartPit-stop 1Pit-stop 2Pit-stop 3@Suma postojów
1.ButtonPuTn (20)1
2.VettelPnTn (21)1
3.RäikkönenPuTn (11)Tn (28)2
4.HülkenbergTnPn (13)Tn (27)2
5.MassaPnTn (12)Tn (27)2
6.WebberPuTn (11)Tn (27)2
7.SchumacherPnTn (19)Pu (35)2
8.VergnePnTn (15)Tn (29)2
9.RicciardoPnTn (12)Tn (28)2
10.Di RestaPuTn (10)Tn (26)2
11.RosbergTnPn (20)Pn (36)2
12.Senna PuTn (16)Tn (39)2
13.KobayashiPuTn (1)Tn (7)Tu (24)3
14.PetrovPnPu (12)Tn (26)2
15.GlockPnPu (11)Tn (25)2
16.PicPnTn (18)1
17.KovalainenPnPu (14)Tn (27)2
18.De La RosaPnTn (1)Pu (15)Tn (27)3
Niesklasyfikowany
KartikeyanPnPu (14)Tn (28)2
MaldonadoPuTn (1)1
PerezPu0
AlonsoPu0
HamiltonPu0
GrosjeanPu0
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig, w ostatniej całkowita liczba pit stopów.
T = Twarda mieszanka
P = Pośrednia mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet


Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: W tegorocznej Grand Prix Belgii wystąpiło bardzo dużo zmiennych. W piątek padało i przed kwalifikacjami oraz wyścigiem zespoły miały minimalną ilość danych na temat gładkich opon. Potem długa neutralizacja na początku wyścigu oznaczała kolejną zmianę: wiele zespołów musiało szybko dostosować swoją taktykę, aby jak najlepiej wykorzystać sytuację. Jenson Button i McLaren udzielili wszystkim prawdziwej lekcji o zarządzaniu oponami. Wykonali tylko jeden zjazd, jednocześnie cały czas zwiększając przewagę nad rywalami. Tak samo Sebastian Vettel i Red Bull: strategia jednego postoju także okazała się skuteczna i pozwoliła zyskać osiem pozycji. Chociaż Spa stawia wyższe wymagania przed ogumieniem niż jakikolwiek inny tor w kalendarzu, nasze opony dobrze się spisywały - zarówno jeśli chodzi o osiągi, jak i wytrzymałość. Ostatni zestaw twardych opon w samochodzie Buttona pracował skutecznie przez 24 okrążenia, bez żadnych oznak spadku szybkości.