GP Belgii: opony użyte w wyścigu
Większość kierowców zdecydowała się na strategię dwóch postojów
03.09.1214:12
3339wyświetlenia
| @P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Pit-stop 3 | @Suma postojów |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Button | Pu | Tn (20) | 1 | ||
| 2. | Vettel | Pn | Tn (21) | 1 | ||
| 3. | Räikkönen | Pu | Tn (11) | Tn (28) | 2 | |
| 4. | Hülkenberg | Tn | Pn (13) | Tn (27) | 2 | |
| 5. | Massa | Pn | Tn (12) | Tn (27) | 2 | |
| 6. | Webber | Pu | Tn (11) | Tn (27) | 2 | |
| 7. | Schumacher | Pn | Tn (19) | Pu (35) | 2 | |
| 8. | Vergne | Pn | Tn (15) | Tn (29) | 2 | |
| 9. | Ricciardo | Pn | Tn (12) | Tn (28) | 2 | |
| 10. | Di Resta | Pu | Tn (10) | Tn (26) | 2 | |
| 11. | Rosberg | Tn | Pn (20) | Pn (36) | 2 | |
| 12. | Senna | Pu | Tn (16) | Tn (39) | 2 | |
| 13. | Kobayashi | Pu | Tn (1) | Tn (7) | Tu (24) | 3 |
| 14. | Petrov | Pn | Pu (12) | Tn (26) | 2 | |
| 15. | Glock | Pn | Pu (11) | Tn (25) | 2 | |
| 16. | Pic | Pn | Tn (18) | 1 | ||
| 17. | Kovalainen | Pn | Pu (14) | Tn (27) | 2 | |
| 18. | De La Rosa | Pn | Tn (1) | Pu (15) | Tn (27) | 3 |
| Niesklasyfikowany | ||||||
| Kartikeyan | Pn | Pu (14) | Tn (28) | 2 | ||
| Maldonado | Pu | Tn (1) | 1 | |||
| Perez | Pu | 0 | ||||
| Alonso | Pu | 0 | ||||
| Hamilton | Pu | 0 | ||||
| Grosjean | Pu | 0 | ||||
T = Twarda mieszanka
P = Pośrednia mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział:
W tegorocznej Grand Prix Belgii wystąpiło bardzo dużo zmiennych. W piątek padało i przed kwalifikacjami oraz wyścigiem zespoły miały minimalną ilość danych na temat gładkich opon. Potem długa neutralizacja na początku wyścigu oznaczała kolejną zmianę: wiele zespołów musiało szybko dostosować swoją taktykę, aby jak najlepiej wykorzystać sytuację. Jenson Button i McLaren udzielili wszystkim prawdziwej lekcji o zarządzaniu oponami. Wykonali tylko jeden zjazd, jednocześnie cały czas zwiększając przewagę nad rywalami. Tak samo Sebastian Vettel i Red Bull: strategia jednego postoju także okazała się skuteczna i pozwoliła zyskać osiem pozycji. Chociaż Spa stawia wyższe wymagania przed ogumieniem niż jakikolwiek inny tor w kalendarzu, nasze opony dobrze się spisywały - zarówno jeśli chodzi o osiągi, jak i wytrzymałość. Ostatni zestaw twardych opon w samochodzie Buttona pracował skutecznie przez 24 okrążenia, bez żadnych oznak spadku szybkości.