GP Kanady: opony użyte w wyścigu
Większość zawodników pojechała na dwa pit stopy
10.06.1314:43
3381wyświetlenia
@P. | Kierowca | Start | Zmiana 1 | Zmiana 2 | Zmiana 3/Zmiana 4 | @Suma wizyt w boksach | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Vettel | SMn | Pn (16) | Pn (49) | 2 | ||||
2. | Alonso | SMn | Pn (16) | Pn (47) | 2 | ||||
3. | Hamilton | SMn | Pn (19) | Pn (48) | 2 | ||||
4. | Webber | SMn | Pn (13) | Pn (46) | 2 | ||||
5. | Rosberg | SMn | SMn (14) | Pn (31) | Pn (57) | 3 | |||
6. | Vergne | SMn | Pn (13) | SMn (57) | 2 | ||||
7. | di Resta | Pn | SMn (56) | 1 | |||||
8. | Massa | SMn | SMn (17) | Pu (41) | 2 | ||||
9. | Räikkönen | SMn | Pn (22) | 1 | |||||
10. | Sutil | SMn | Pn (9) | Pn (37) | DT (61) | 3 | |||
11. | Perez | SMn | Pn (13) | Pn (43) | 2 | ||||
12. | Button | SMn | Pn (27) | 1 | |||||
13. | Grosjean | Pn | SMn (42) | Pn (53) | 2 | ||||
14. | Bottas | SMn | Pn (14) | Pn (40) | 2 | ||||
15. | Ricciardo | SMn | Pn (12) | Pn (39) | 2 | ||||
16. | Maldonado | SMn | Pn (9) | DT (17) | Pn (49) | 3 | |||
17. | Bianchi | Pn | SMn (41) | 1 | |||||
18. | Pic | SMn | Pn (11) | Pn (36) | 2 | ||||
19. | Chilton | Pn | SMn (38) | 1 | |||||
20. | Gutierrez | SMn | Pn (21) | SMn (63) | 2 | ||||
Niesklasyfikowani | |||||||||
Hülkenberg | SMn | Pn (12) | Pn (38) | 2 | |||||
van der Garde | SMn | Pn (8) | Pn (32) | S&G (38)/Pu (40) | 4 |
P = Pośrednia mieszanka
SM = Supermiękka mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
DT = Kara przejazdu przez boksy
S&G = Kara 10-sekundowego postoju w boksie
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział:
Grand Prix Kanady stanowiła do pewnego stopnia krok w nieznane, bo temperatura nawierzchni była wyraźnie wyższa niż podczas wczorajszych kwalifikacji. Ze względu na wysokie wymagania odnośnie trakcji, kanadyjski tor należy do najbardziej wymagających dla tylnych opon - zwłaszcza w obliczu wcześniejszych opadów, bo wilgoć zmyła nałożoną wcześniej gumę, jeszcze bardziej zmniejszając poziom przyczepności. Mimo tego cała czołówka była w stanie kontrolować zużycie i degradację, a inne typowe dla tego wyścigu zjawisko, czyli ziarnienie opon, także utrzymywało się na niskim poziomie. Mercedes zdaje się nadal zmagać z problemami dotyczącymi wysokiej degradacji, bo Nico Rosberg jako jedyny kierowca z pierwszej dziesiątki pojechał na trzy pit stopy. Najlepszą taktyką były dwa postoje, ale Paul di Resta wspaniałą jazdą pokazał, co można było osiągnąć przy zastosowaniu strategii jednego zjazdu, pokonując pierwsze 56 okrążeń na jednym komplecie pośredniego ogumienia.