Sauber zaprojektował całkowicie nowy bolid na sezon 2018

Frederic Vasseur ujawnił, że obecny model jest konstrukcją z 2016 roku spełniającą nowe przepisy
07.09.1709:08
Mateusz Szymkiewicz
5024wyświetlenia
Embed from Getty Images

Frederic Vasseur ujawnił, że Sauber zaprojektował na przyszłoroczne mistrzostwa zupełnie nowy bolid.

Stajnia z Hinwil po trzynastu wyścigach tegorocznego sezonu zajmuje ostatnie miejsce w klasyfikacji konstruktorów z dorobkiem pięciu punktów. Skomplikowana sytuacja w mistrzostwach wynika z problemów finansowych, które dotknęły Saubera w 2016 roku i przełożyły się na rozwój aktualnego bolidu, a także z decyzji o korzystaniu ze starszej specyfikacji układów napędowych Ferrari.

Mimo to szwajcarska ekipa zdecydowała się obrać zupełnie nowe podejście przed sezonem 2018 i na stanowisko szefa został zatrudniony Frederic Vasseur, który przed rokiem nadzorował reaktywację fabrycznego zespołu Renault. Jedną z pierwszych decyzji Francuza było unieważnienie umowy z Hondą i zawarcie nowego porozumienia z Ferrari, natomiast jak teraz ujawnił, dział techniczny rozpoczął projektowanie modelu C37 od czystej kartki.

Bolid znajduje się już w tunelu aerodynamicznym i uważam, że wykonujemy solidną robotę - powiedział 49-latek. Wciąż dyskutujemy nad zakresem współpracy z Ferrari, lecz prawdopodobnie będzie on na poziomie niższym niż dwadzieścia procent. Obecny bolid jest z 2016 roku, więc szykując się do sezonu 2018... Musieliśmy zacząć od początku. To także powód, dla którego bolid znajduje się już tak długo w tunelu aerodynamicznym. Z wyglądu będzie prezentował się zupełnie inaczej.

Przyszłoroczny model będzie pierwszym całkowicie zaprojektowanym przez nowego dyrektora technicznego - Jorga Zandera. Jak przyznał Vasseur, zdaje sobie sprawę z wielkości wyzwania jakie stoi przed Sauberem, by zniwelować aktualną stratę do ekip środka stawki. Zawsze jest trudno mieć jakikolwiek cel, ponieważ reszta zależy od rywali. Ciężko będzie powrócić do środka stawki. To wielki krok, a w przyszłym roku nie będzie żadnej wielkiej zmiany w przepisach technicznych. Dla mnie największym wyzwaniem będzie zwiększenie rozmiarów firmy, by poprawić wydajność każdego działu. Jeżeli to nam się uda, to poprawimy nasze położenie w stawce. Grupa przed nami jest bardzo blisko. Chcę powrócić do walki.

KOMENTARZE

9
gucioprawda
08.09.2017 03:56
" IBM Power4 był dwurdzeniowy juz w 2001." że nie wspomnę o fakcie, iż był 64-bitowy.
Phaedra
07.09.2017 01:20
@benethor dzięki za sprostowanie.
benethor
07.09.2017 12:27
@Phaedra: > Raz że nie było wtedy dwu rdzeniowych procków to że Intel ani AMD ich nie oferowały do zastosowań cywilnych n znaczy, że nie było. IBM Power4 był dwurdzeniowy juz w 2001.
Phaedra
07.09.2017 11:14
@Witek Jesteś pewien że to było w 2004. Raz że nie było wtedy dwu rdzeniowych procków a dwa inwestycje pojawiły sie wraz z BMW. W debiucie jak opowiadał potem Heidfield jeździli z jednym skrzydłem cały sezon, taka bida była.
Lejnus
07.09.2017 11:00
[quote="Witek"]Chyba jedynie w latach 2007-2008. Wtedy BMW Sauber dysponował autentycznie bardzo dobrym nadwoziem.[/quote] @Witek i podobno bardzo mizernym silnikiem... Szacunkowo BMW miało ok. 30 KM mniej aniżeli Ferrari i Mercedes, a później (po dozwolonej przez FIA zmianie mającej na celu wyrównanie) również od Renault. Tylko Honda i Toyota wypadały słabiej..
Witek
07.09.2017 10:52
@Lejnus : Potwierdzam. W 2004 r. w jednym z wydań miesięcznika F1 Racing, były dyrektor techniczny zespołu Sauber i BMW Sauber, Willy Rampf, szeroko opowiadał o ich najnowszym tunelu aerodynamicznym, publikacja opiewała w liczne fotografie. Zrobiło to na mnie spore wrażenie. Pamiętam, że już 13 lat temu do obliczeń matematyczno- dynamicznych służył dwurdzeniowy komputer DELL'a, na ówczesny moment jeden z najnowocześniejszych na świecie. Ale potencjał tego tunelu rzadko był w pełni wykorzystywany. Chyba jedynie w latach 2007-2008. Wtedy BMW Sauber dysponował autentycznie bardzo dobrym nadwoziem.
RY2N
07.09.2017 10:38
no dobrze to kto będzie poniżej środka stawki w przyszłym roku? Niech zaproponuje choć jeden zespół z uzasadnieniem to zaraz sobie uświadomi jak trudny do osiągnięcia cel postawił zespołowi. Nawet jesli pojęcie środka rozciągnąć na 6 zespołów to i tak choć jeden team musi być gorszy od tych zespołów żeby jakoś naciągnąć definicję statystycznego środka. W czasach gdy nie ma HRT, Marussia, Super Aguri - jedyną jego nadzieją, że ktoś będzie gorszy w przyszłym roku jest Toro Rosso-Honda. Wtedy Sauber będzie przedostatni i będzie mógł odtrąbić wielki sukces. Ale jesli McLaren zostanie z Hondą a Toro Rosso z Renault to nici z tego planu.
Lejnus
07.09.2017 08:53
Sauber ma prawdopodobnie jeden z najlepszych tunelów aerodynamicznych nie tylko w całej Formule 1, ale również - w pewnej kategorii - na świecie. Oby tym razem udało im się sklecić coś lepszego. Miło byłoby ich oglądać w Q3 walczących z Renault
Chłodny
07.09.2017 07:49
Niech się poprawiają krok po kroku, bo szkoda tak oglądać nazwisko Saubera daleko w ogonie. No i Leclerc'owi przyda się coś przyzwoitego do jazdy w czasie jego inicjacji