Vettel wyśrubował rekord toru trzeciego dnia drugiej tury testów
Z kolei Robert Kubica ostatecznie uplasował się na dziesiątym miejscu z przebiegiem 73. kółek
08.03.1818:38
5817wyświetlenia
Embed from Getty Images
Sebastian Vettel ukończył trzeci dzień drugiej tury testów w Barcelonie na czele tabeli, śrubując rekord toru Circuit de Catalunya.
Niemiec pokonał dzisiejszego dnia największy przebieg spośród wszystkich kierowców - 188 okrążeń. Z kolei swój najlepszy rezultat, 1:17,182, uzyskał przed godziną trzynastą na hipermiękkim ogumieniu Pirelli. Po południu zawodnik Ferrari koncentrował się na dłuższych przejazdach, symulując wyścigowe warunki. Drugi w tabeli uplasował się Kevin Magnussen z Haasa, który co ciekawe swój najszybszy czas wykonał na supermiękkich oponach.
W pierwszej trójce tuż za Duńczykiem znalazł się Pierre Gasly z Toro Rosso, dla którego to kolejny bezproblemowy dzień ze sporą liczbą przejechanych okrążeń. Kolejne dwie pozycje w tabeli zajęli kierowcy Renault - Nico Hulkenberg oraz Carlos Sainz. Niemiec pracował z zespołem podczas porannej części zajęć, natomiast później obowiązki przejął Hiszpan.
Prawdziwego przełomu dokonał McLaren, który po raz pierwszy podczas zimowych przygotowań zaliczył spokojny dzień, w związku z czym Stoffel Vandoorne okrążył tor w Barcelonie aż 151 razy. Za szóstym Belgiem znalazł się w tabeli Marcus Ericsson, który był sprawca jedynej tego dnia czerwonej flagi. 27-latek tuż przed godziną siedemnastą obrócił swojego Saubera w zakręcie numer cztery, co wymagało interwencji ze strony służb porządkowych.
Z ósmym oraz dziewiątym wynikiem uplasowali się odpowiednio Lewis Hamilton oraz Valtteri Bottas z Mercedesa, którzy łącznie pokonali 181 kółek. Zarówno Brytyjczyk oraz Fin koncentrowali się dzisiaj na dłuższych przejazdach za kierownicą bolidu W09. Za nimi znalazł się Robert Kubica, który pracował z Williamsem rano. Dla Polaka były to bardzo intensywne jazdy, ponieważ przed przekazaniem sterów przejechał 73 okrążenia, a także uzyskał najlepszy czas dla Williamsa podczas tegorocznych testów.
Tabelę zamykają Sergio Perez z Force India, Max Verstappen z Red Bulla oraz Lance Stroll, który po południu wskoczył do bolidu FW41. Ostatni wynik Kanadyjczyka jest efektem realizacji symulacji wyścigu.
Opony użyte przez kierowców podczas najszybszych okrążeń: Vettel (hipermiękkie), Magnussen (supermiękkie), Gasly (hipermiękkie), Hulkenberg (hipermiękkie), Sainz (hipermiękkie), Vandoorne (hipermiękkie), Ericsson (hipermiękkie), Hamilton (pośrednie), Bottas (pośrednie), Kubica (supermiękkie), Perez (hipermiękkie), Verstappen (miękkie), Stroll (ultramiękkie).
Sebastian Vettel ukończył trzeci dzień drugiej tury testów w Barcelonie na czele tabeli, śrubując rekord toru Circuit de Catalunya.
Niemiec pokonał dzisiejszego dnia największy przebieg spośród wszystkich kierowców - 188 okrążeń. Z kolei swój najlepszy rezultat, 1:17,182, uzyskał przed godziną trzynastą na hipermiękkim ogumieniu Pirelli. Po południu zawodnik Ferrari koncentrował się na dłuższych przejazdach, symulując wyścigowe warunki. Drugi w tabeli uplasował się Kevin Magnussen z Haasa, który co ciekawe swój najszybszy czas wykonał na supermiękkich oponach.
W pierwszej trójce tuż za Duńczykiem znalazł się Pierre Gasly z Toro Rosso, dla którego to kolejny bezproblemowy dzień ze sporą liczbą przejechanych okrążeń. Kolejne dwie pozycje w tabeli zajęli kierowcy Renault - Nico Hulkenberg oraz Carlos Sainz. Niemiec pracował z zespołem podczas porannej części zajęć, natomiast później obowiązki przejął Hiszpan.
Prawdziwego przełomu dokonał McLaren, który po raz pierwszy podczas zimowych przygotowań zaliczył spokojny dzień, w związku z czym Stoffel Vandoorne okrążył tor w Barcelonie aż 151 razy. Za szóstym Belgiem znalazł się w tabeli Marcus Ericsson, który był sprawca jedynej tego dnia czerwonej flagi. 27-latek tuż przed godziną siedemnastą obrócił swojego Saubera w zakręcie numer cztery, co wymagało interwencji ze strony służb porządkowych.
Z ósmym oraz dziewiątym wynikiem uplasowali się odpowiednio Lewis Hamilton oraz Valtteri Bottas z Mercedesa, którzy łącznie pokonali 181 kółek. Zarówno Brytyjczyk oraz Fin koncentrowali się dzisiaj na dłuższych przejazdach za kierownicą bolidu W09. Za nimi znalazł się Robert Kubica, który pracował z Williamsem rano. Dla Polaka były to bardzo intensywne jazdy, ponieważ przed przekazaniem sterów przejechał 73 okrążenia, a także uzyskał najlepszy czas dla Williamsa podczas tegorocznych testów.
Tabelę zamykają Sergio Perez z Force India, Max Verstappen z Red Bulla oraz Lance Stroll, który po południu wskoczył do bolidu FW41. Ostatni wynik Kanadyjczyka jest efektem realizacji symulacji wyścigu.
Opony użyte przez kierowców podczas najszybszych okrążeń: Vettel (hipermiękkie), Magnussen (supermiękkie), Gasly (hipermiękkie), Hulkenberg (hipermiękkie), Sainz (hipermiękkie), Vandoorne (hipermiękkie), Ericsson (hipermiękkie), Hamilton (pośrednie), Bottas (pośrednie), Kubica (supermiękkie), Perez (hipermiękkie), Verstappen (miękkie), Stroll (ultramiękkie).
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas | Strata | Odstęp |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF71H | 188 | 1:17,182 | |||
2 | Kevin Magnussen (20) | Haas Ferrari VF-18 | 153 | 1:18,360 | 1,178 | 1,178 | |
3 | Pierre Gasly (10) | Toro Rosso Honda STR13 | 169 | 1:18,363 | 1,181 | 0,003 | |
4 | Nico Hulkenberg (27) | Renault R.S.18 | 79 | 1:18,675 | 1,493 | 0,312 | |
5 | Carlos Sainz (55) | Renault R.S.18 | 69 | 1:18,725 | 1,543 | 0,050 | |
6 | Stoffel Vandoorne (2) | McLaren Renault MCL33 | 151 | 1:18,855 | 1,673 | 0,130 | |
7 | Marcus Ericsson (9) | Sauber Ferrari C37 | 148 | 1:19,244 | 2,062 | 0,389 | |
8 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W09 | 84 | 1:19,296 | 2,114 | 0,052 | |
9 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes W09 | 97 | 1:19,532 | 2,350 | 0,236 | |
10 | Robert Kubica (40) | Williams Mercedes FW41 | 73 | 1:19,629 | 2,447 | 0,097 | |
11 | Sergio Perez (11) | Force India Mercedes VJM11 | 159 | 1:19,634 | 2,452 | 0,005 | |
12 | Max Verstappen (33) | Red Bull TAG-Heuer RB14 | 187 | 1:19,842 | 2,660 | 0,208 | |
13 | Lance Stroll (18) | Williams Mercedes FW41 | 67 | 1:20,262 | 3,080 | 0,420 |
KOMENTARZE